Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Niu

Aloittaja pahvenainen, 25.03.20 - klo:16:54

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
Siinä on GPS trackeri ja akun saa pois, joten vorohaitta on hyvä. Huonoksi ei ole kukaan haukkunut. Teho on pari heppaa täydellä akulla joka riittää 45 kmh huippuihin. 110 Nm vääntö on nollasta alkaen ja 3x mitä moposta saa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ukkeli

31Ah 48V akku tietää noin 1,5kWh, ja on luvattu 60-75km kantomatkaa. Ei paha, jos pitää paikkaansa.
Leone ilmoitti aikoinaan että kulutus on noin 4kWh/100km, joten 2kWh akulla pitäisi päästä 50km. En ole vielä kokeillut.
Teho 1200W jatkuvaa ja 1400W huiput on reippaasti vähemmän kuin minun Leone Ecopowerin 2500W. Virtamittari näyttää 54A huiput, tasaisella tippuu noin 32 amppeeriin tasaisella 45km/h vauhdissa (mittari näyttää 51km/h). 
Miten onnistuu mäkilähdöt? Muriseeko moottori, kiihtyykö ylämäkeen?

Coastside

#17
Odottelen vielä tulevaksi. En odotakkaan yli 50 km rangea. Ilmoitettu vääntö  on 110 Nm jollaisia on isoissa moottoripyörissä.

Moottori on taajuusmuuttajalla ohjattu VFD FOC.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#18
Eka reissu. Jos vaikka luonnehtisi ärhäkkääksi lähtemään. On kaksi moodia joista toinen on hyvin laiska. Jarrujen teho on hyvä. Mitään vinkunaa ei ajaessa kuulu. Verraten fillyyn tuntuma on aika sama. On kaukolukitus joita voi plinkuttaa kaupoilla. Vakionopeus on.

Oli unohtua hyvä jousitus. Nypyttelee pehmeästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#19
Outoa noin muuten laatuvehkeessä on hyvin huonot työkalut. Levystä prässätty kolmipäinen kiintoavain ja 4 mm paksu ristipää. Kumimatto istuu huonosti. Sivujalan kytkin oikkusi jo, josta luin maininnan täällä.

Tuossa on generoiva jarrutus, joten  jarruja kannattaa vain hieman painaa niin se generoi enemmän. Jossain töppyrässä se voi ehtiä lataamaankin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Pimumagneetti on NIU. Päät pyörii kuin toripululla. Äänetön kulku ja komea yhdistelmä vetää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#21
Laskin tehontarpeet 25, 35, 45 nopeuksille: 190, 444, 875 W. Range riippuu paljon nopeudesta ja regeneroivan jarrun käytöstä. Vakionopeus-säätimellä se onnistuu helposti.

Koetan välttää jarrujen käyttöä. Regene tuuppaa tarpeeksi jarrua useimiten.

Akun lataus vie 1,5 kWh ja sataselle menee ehkä 2 latauskertaa.  Se on noin 60 cnt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#22
Rullaa 40 km/h loivaan alamäkeen. Reipas ajo syö virtaa, jota alamäissä säästää.

Jos tuo liikkuu 1200 watilla, niin kevyempi sähköpyörä 1000 watilla olisi aika ripeä. Samanlaista kiihtyvyyttä ei nelarimopoissa koe.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

NIU pulttien ja mutterien kannat on maalikynällä merkitty tarkistusmerkit. En ole milloinkaan nähnyt samanlaista merkintää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#24
Tarakka etanapostilla saksasta. 18 mm putkea tartuntakahvoilla 2 kg. Boxi kympillä ruotsista. Saa nähdä käytänkö sen. Toinen parempi on fillyssä. Odotellessa pyörän boxi nippareilla.

Kotelon irroitus näytti ettei liittimiä ole hyvin suojattu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#25
Lataan kWh mittarin kanssa, jotta näen mitä tuo akku ottaa. Siitä näkee koska se alkaa laskea latausvirtaa ja voi lopettaa lataamisen. Jos syklien määrä pitää, voi akkuun ladata yhteensä 1500 kWh.

En ymmärrä miksi sen laturi painaa 1,6 kg ja on maitotölkin kokoinen? On 55 asteinen kun lataa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#26
Rauhallisesti ajaen 60 km on mahdollista, Siis 100-10% varaus. Jos avittaa kävellen mäet niin 70  km on mahdollista. Bensamopolla ajoin pakosta kerran tuota piemmän reissun ja rengas meni kesken matkan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Miten pitkälle uskot että tasamaalla pääsee ns tuppi nurin, tai ainakin melkeen, ajaen?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

#28
Sähköllä ajaessa täytyy päättää millä nopeudella ajaa. Kun laskee nopeutta 10 km/h, puolittaa energiankulun. Bensakoneisella ajotapa ei juuri vaikuta, koska hyötysuhde vaihtelee, heiketen kun moottoria kuristaa.

Kun jakaa kuluneet prosentit kilometreillä voi laskea sen kilometrille ja saa ennusteen mihin akku riittää.

Akussa on 1,5 kWh joka on 5400000 J. 1200 W teholla se vie 4320000 J tunnissa ja tunnissa ehtii 40-45 km.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ukkeli

Leone Ecopower uudella 20A laturilla kertoo että lataa just alle 26Ah kun olen ajanut 34km. Sellainen lataus kestää noin tunti ja 15 min.
Jos akku on 40Ah, se tekee 40/26 * 34km = 52km. Jos mennään korkeamman lukeman mukaan, 45Ah, kantama on 59km.
Ja minä en säästä kaasuttamalla vähemmän.