Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Trekker ei pysy käynnissä

Aloittaja linkki, 22.07.11 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

linkki

Elikkäs tällanen vm03 oleva 2-tahti skootteri ei pysy käynnissä, ellei anna aina vähäsen kaasua eli kahvaa pitää liikennevaloissa "ränklätä". Lähtee käyntiin kun peittää sormella ilmanputsarin aukon jotta se saa rikkaamman seoksen. Kun on saanut sen käyntiin ja jos ei anna kaasua, se hyytyy ja lopulta kuolee. Tarkastin tulpan, sen väri oli normaali kahvinruskea. Bensaa ja öljyä on, tulpanhattu toimii. Vielä pari päivää sitten toimi moitteettomasti, nyt helteellä vaikea saada ja pitää käynnissä.
MIssä siis vika? Kaasarin säädöt taitaa olla vissiin vähä pielessä, mutta eivät ole ennen ajoa haitanneet. Auttakaa tyhmempää :P

Samppa

- Pysyykö kuitenkin käynnissä lämmettyään kunnolla?

Aluksi normaali seossaäätö (ohjeet löytyy haulla) sekä kaikkien imuvuotojen eliminointi (ja tietysti ilmansuodattimen puhdistus). Jos ei auta, niin kaasarin putsaus. Jos ei edelleenkään auta, niin automaattiryypyn ihmettely.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

linkki

Lämmittyään pysyy paremmin, mutta silti heikosti, ja minuutin sisään sammuu taas  :-\  Ilmansuodattimen tarkistin, se on kunnossa, kaasariin en ole vielä uskaltanut koskea muuten kuin tyhjäkäyntiä säätämällä, mutta kiitos vastauksesta

Samppa

Kaasarin putsauksesta liikenteeseen. Myös alipainehanan yhteydessä tankissa olevan polttoainesuodattimen puhdistus (mikäli tässä mallissa on). Mikäli olet asentanut erillisiä polttoainesuodattimia tankin ja kaasarin väliin, niin poista ne.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Rando

itsellä aivan sama ongelma!! elikkäs, oli 5g rullat ( joo , kulki 10km/h ja kone huus hoosiannaa) kävi tyhjäkäyntiä hyvin ja normaalisti. kunnes vaihoin sitten 6g rullat alle ( kulkee 60-70) mutta yhtäkkiä ei sitten pysykkään käynnissä ja kusee kaasarin ylivuoto letkusta bensaa aina oka ajon/ käynnistyken jälkeen . säätää oon yrittäny vaikka kuin, kaasari putsattu( tänään) a myös samal ilmanputsari. sitten kun ptusasin kaasarin, niin ei mene millään käyntiin, ( s-startilla, kun en osaa tuota kiksiä kasata) pitääkö se polkee vai riittääkö s startista? jos joku viittis laittaa opetuksen miten peugeot trekker-98 kiksi kasataan.. ? muttajuu, tuohon sun ongelmaasi sanoisin että vääränlämpöarvon tulppa.

linkki

noniin, elikkä uutta vikaa puskee  :-[  Tossa pari päivää sitte aamulla , oli kylma ja tosi kostea ilma, meni about 15 min että sain käyntiin, tyhjäkäynti oli oudon kuuloinen ja kone ei ilmeisesti lämmennyt koska kun lähti ajamaan , niin kone röpelsi hervottomasti, kaasua kun käänsi liikaa niin meinasi sammua ja tehot hävinny :s edellisenä päivänä olin pakoputken putsannut karstasta,siitä lähtien vika ilmennyt , ja kun äsken putsasin kaasarin, niin nyt ei sitten pysy edes tyhjäkäynnillä :(

imukaulan ja kaasarin välinen stefa hieman paskana, voiko se vaikuttaa käyntiin näin?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Rando - 28.07.11 - klo:00:30
ja kusee kaasarin ylivuoto letkusta bensaa aina oka ajon/ käynnistyken jälkeen .
Ja kaasari on suorassa? Neulaventtiili falskaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: linkki - 31.08.11 - klo:15:19
imukaulan ja kaasarin välinen stefa hieman paskana, voiko se vaikuttaa käyntiin näin?
Voi. Se vetää ilmaa siitä ja seokset menevät laihalle.

Varsinkin kakstahtisissa kannattaa aina pakarin putsaamisen jälkeen tehdä normaali seossäätö. Ohjeet löytyvät tältä foorumilta useammasta paikasta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

linkki

kiitos nopeasta vastauksesta jälleen kerran  :D ei muuta kun seoksia säätämään, eiköhän toi tosta vielä lähe toimimaan :P perkuleen hyvä että löyty tällanen ystävällinen foorumi

Samppa

Ja ensin uusi imukaula tai vanhaan väliaikainen paikkaus. Muuten säädöillä ei paljon ole merkitystä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

linkki

Voisko toi vuoto vaikuttaa niin ,että ei lähe käyntiin vaikka käyttäs "manuaaliryyppyä", eli sormi ilmanputsarin imuaukon eteen? :P

Samppa

Riippuu niin monesta asiasta, että mahdotonta vastata.

Tietysti nyt ensin kannattaa laittaa kuntoon sellaiset asiat, jotka osuvat suoraan silmään ja vaikuttavat varmasti käyntiin. Yksi niistä on imuvuodot. Konetta on turha lähteä säätelemään, jos siellä on imuvuotojen mahdollisuus.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.