Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin laippa

Aloittaja Kari-matti, 12.08.11 - klo:16:22

« edellinen - seuraava »

Kari-matti

Kuuluko variaattorin laipan päästä vähän elämään vai kuuluuko olla ihan kireä.
Mulla kun löysää hihnan ja ottaa laipasta kiinni niin ei ole ihan yhtä puuta akselin kanssa vaan pääsee tapahtumaan pientä liikettä.
Yksi prikka jäi yli mutta mihin väliin se kuuluisi laittaa?

Mulla osat siellä sisältä ulospäin näin:
Laippa
laipan tähtiprikka
käynnistyspolkimen räikkäratas
jousiprikka
akselin mutteri

viisnelonen

#1
Kyllä kuulus olla tiukassa, damagea tulee jos et tee asialle heti jotain. Miten muuten kiristit mutterin ? Oli kunnon lukitus ja momenttiavain vai ??  Voi olla ettei silti onnistu kuin palauttamalla paikalleen sen puuttuvan prikan (paksuus ??) Nää on vähän merkki/ malli kohtaisia asioita mutta em pätee noin yleisesti.

Edit: Tällä foorumilla on jammu osaajia joten eiköhän se prikan paikkakin löydy vielä tänään.
mun arvaus on että jousiprikan ja polkaisumötin väliin.. ??
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kari-matti

Prikka on n. 1mm paksu, ulkohalk. n 20mm ja sisähalk. 17mm.
Kiristyksen tein pulttikoneella.
Pitää varmaan avata variaattori uudelleen ja testata laittamalla toi prikka johonkin väliin.

Mulla on toinen Generic merkkinen skootteri ja siellä ei tollasta prikkaa ollukkaan.

A_sentaja

Prikka ainakin vanhemmissa roxeissa oli holkin ja lautasen välissä, ei siis rajoitinprikka vaan tavallinen levyprikka.. Varin kiristykseen riittää hyvät lukkopihdit, joilla saa kiinni kiksin tähtiprikasta ja räikällä ja hylsyllä mutteri niin tiukalle kuin voimin saa.. Siis normiräikällä ilman jatkovarsia.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...