Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox hyytyy

Aloittaja roksi06, 04.09.10 - klo:13:26

« edellinen - seuraava »

roksi06

Moi !

Samasta aiheesta jo ketjuja, mutta en oikein löytänyt vastauksia omaan ongelmaani.

Eli tyttären 2006 vakio Aerox. Käynnistyy hyvin, tyhjäkäynti ok sekä kylmänä, että lämpimänä. Kylmänä kiihtyy OK mutta noin 300-500m jälkeen meno loppuu. Kaasulla houkuttelemalla saa taas ottamaan kierroksia ja taas kiihtyy OK ja tätä muutaman kerran toistamalla saa liikkeelle ja kulkee noin 50 km/h matkavauhtia mutta edelleen kaasulla joutuu koko ajan pelaamaan kun meinaa kierrokset loppua. Sitten kun kunnolla lämmin n. 5-10 km ajon jälkeen pelaa vähän paremmin, kuitenkaan ei pysty ajamaan maksimikaasulla kun tuo humpaaminen alkaa.

Ilmanputsari, alipainehana ja pakoputki tarkistettu sekä tulppa vaihdettu. Onko vinkkejä mitä seuraavaksi......

t. JR

Samppa

Kuulostaa polttoainepuolelta, eli kaasarin putsauksesta lähtisin liikenteeseen. Olikos tässä Gurtnerin kaasutin ja automaattiryyppy?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Paljonko ajettu kone,, nimittäin stefojen falskaus ja männärenkaan katkeaminen voi olla myös syynä.. Kuten myös vanha bensa ja Sampan neuvot..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

roksi06

Koneella ajettu n. 9000km.


A_sentaja

Eli vikaa voisi alkaa etsiä myös mekaniikan puolelta, mutta tarkista tuo kaasaripiiri ensin. ja uudella bensalla. Sitten pohditaan lisää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

roksi06

Jatketaanpa tätä.

Eli kaasari putsattu, tuntui jopa että auttoi mutta taas samat ongelmat. Kiihtyy ihan ok, pintakaasulla kiihdyttämällä pystyy ajamaan n. 50-52 km/h ihan OK, jos vielä vääntää kaasun täysille niin meno rupeaa tökkimään. Eli tässä vaiheessa kun kaasun vetää täysille niin ensin vielä kiihtyy, mutta sitten alkaa hyytymään, että joutuu taas kaasulla lipsuttelemaan. Sen lisäksi kun tulee risteykseen ja löysää kaasua, niin tämän jälkeen miettii jonkun aikaa ennen kun ottaa taas kunnolla kierroksia.

Ja kaasutin tosiaan on Guntner, suutin koko 62. Voiko seosruuvia säätää riisumatta katteita.

Vinkeistä kiitoksia jo etukäteen.

JaakkoFagerlund

Seosruuvi ei auta kuin tyhjäkäynnin seokseen. Seos säädetään oikeaksi pääsuuttimen avulla ja tuo 62 kuulostaa melko pieneltä (yleensä tavannut 75-95 kokoja moposkoottereissa).
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

MrA5d

Itselläni aivan sama ongelma, en kyllä tiedä mikä mättää  :o

ckolli

Bensapuolelta kuulostaa. Aika pieni on pääsuutin. Meillä Baotianissa vakiona 79 pääsuutin, Zoneria en muista. Varsinkin näin kylmillä keleillä  olisi hyvä jos pääsuutin olisi pari pykälää isompi.
Tuo että pumppaamalla toimii viittaa myös laihaan seokseen sillä kiihdytyspumppu lykkii kakkua lisää. KATSO ettei bensaletku jää satulakopan väliin puristuksiin.
Tsekkaa myös kipinäpuoli. Tulppa, tulpanhattu ja tulpanjohto. Toinen skodu meillä viime syksynä aiheutti vastaavanlaisia oireita ja syy oli kipinäpuolella. Nuo Vaihtamalla oireet poistui.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Samppa

#9
Lainaus käyttäjältä: ckolli - 15.04.11 - klo:06:09
Bensapuolelta kuulostaa. Aika pieni on pääsuutin. Meillä Baotianissa vakiona 79 pääsuutin, Zoneria en muista. Varsinkin näin kylmillä keleillä  olisi hyvä jos pääsuutin olisi pari pykälää isompi.
Tuo että pumppaamalla toimii viittaa myös laihaan seokseen sillä kiihdytyspumppu lykkii kakkua lisää. KATSO ettei bensaletku jää satulakopan väliin puristuksiin.
Ei ole Aeroxissa kiihdytyspumppua, kuten ei näissä 2-tahtisissa yleensä, eikä myöskään bensaletku voi jäädä satulakopan väliin tässä mallissa (käsittääkseni). Myös kaasari taitaa olla eri millilukemilla. Yleisesti 12 millisissä pääsuuttimet ovat kokoluokkaa 55 - 75 riippuen kaasarista ja monesta muusta. Nämä eivät siten ole suoraan vertailukelpoisia. Se on totta, että pääsuutinten koot ovat liian pieniä kylmille keleille. Pahiten tämä ongelma iskee silloin, kun mopo ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä ryypyn poistutta vaikuttamasta ja tuntuu vetävän ryyppy päällä paremmin kuin ilman.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Jos ei suuttimen vaihto isompaan auta, voi myös neulaa nostaa pykälän jolloin keskialueen seos rikastuu.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...