Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 03.04.08 - klo:18:36
Mitenkäs nuo Dell Orto kaasarit... tarjolla 16, 18  ja 20 millisiä kaasareita nelitahteihin? Mop Sport näyttää niitä ainakin myyvän.
Mopo Sport
Oletkos sinäkin ruvennut virittelemään?  ;D

Kyllä lortot hyviä pelejä on ja niihin on helppo saada osia. Ovat melko suuressa osassa skoottereita alkuperäisasennusosia. Kuten Coastside sano, kaasarin on sovittava imukaulaan täydellisesti. Eli tyypillisesti jos ostat uutta kaasaria, voit tarvita myös uuden imukaulan. Toki imukaulan voi askarrella myös itse jos metallitöistä hieman ymärtää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Mulla meni kanssa kahvi väärään kurkkuun, kun huomasin Kappas Vaan kyselevän kaasareista ja niiden sopivuudesta. Se kaasutin on varmaan ainoa asia minkä polliisi voi tien päällä katsoa, kun se kaasuttimen tyyppi on laitettu rekisteriotteeseen. Eri juttu sitten, että katsovatko kuitenkaan.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Baotian

Olin kaasarista vain teoreettisesti kiinnostunut, virittelyaikeita ei ole ,ainakaan vielä.  ;D Ajatus lähti siitä, että kiinanskodejen kaasareita ei ole täällä oikein ylistetty. Jos tarjolla on korvauskaasareita  , niin siinä tuo Dell Orto putkahti mieleeni.
Teoreettisena tavoitteena oli siis käyttövarmuus ja ongelmaton toiminta.

fudeisti

[Juu anteeksi. Olin juuri laittamassa sulle yksityisviestiä, että yhdistin aloittamasi aiheen tänne. En ehtinyt, vaikka eilen jo yhdistin. Jostain syystä en saanut "varjo-aihetta" jäämään näkyviin.  :-[
[/quote]

No eipä mitään. Kaasari on kasattu ja kalvo uusittu ja Fude kulkee taas kuin ennenkin! Äijäkin (=minä 41 v. ) nuortui taas kurvailemaan tytön skootterilla. 85 km/ h taisi olla huiput tänään "lievään" alamäkeen.
*Ajetaan me skootterilla, melutaan ja syljeskellään, kotikylän tanhuvilla, kysellään missä häät pidetään....*

Coastside

Lyhensin Zonerin kaasarin kannen tappia puolisen senttiä ja mäkinopeus nousi viitisen kilometriä. En tiedä temppuileeko mielikuvitus, mutta teho kait nousi niin että kun skode "syöksähtää" rajoittimeen saakka nyt nopeammin, häiritsee rajoitin entistä enemmän ::). Se todella kiusaa, kun alamäessä menohaluja olisi mukavasti.

Pakoputken pää on noenmusta. Tulppaa en ole katsonut vielä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.04.08 - klo:19:46
Lyhensin Zonerin kaasarin kannen tappia puolisen senttiä ja mäkinopeus nousi viitisen kilometriä.

Oliko tappi alunperin tämän näköinen:
http://www.anjovisio.net/cx500/kaasarinkansi.jpg

Vai oliko siinä sellainen messinkinen tappi kuten tässä:
http://www.djsonica.com/sanili/kuvat/tappi1.jpg

Jos kyseessä oli tuo pelkkä muovinen osa niin sitä vain sahailit pois siis...
Pitääkin koittaa itse samaa jos tuollainen on lopputulos. Voihan siihen sitten laittaa itse jonkin extratapin jos pitää se saada takaisin alkuperäismittoihin.

Coastside

Se oli tuo muovinen, mutta kulmikkaampaa valua kuin tuo kuvan. En tietenkään ensin mitannut sen pituutta ennen lyhennystä. Asiaa voi kokeilla ruuvisäädöllä, koska tapissa on reikä.
Moottorin toiminta ei ainakaan heikentynyt. 

Se rajoittimen toiminnan ailahtelu täytyy selvittää. Vaikkapa niin että mittaamalla, loppuuko kipinäsähköt vai onko syy toisaalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Viiru

#52
Kone stumppaa lämpimänä tyhjäkäynnillä ja bensaa kuluu normaalia enemmän. Liian rikas seos , vai kuinka?

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.04.08 - klo:16:59
Se oli tuo muovinen, mutta kulmikkaampaa valua kuin tuo kuvan. En tietenkään ensin mitannut sen pituutta ennen lyhennystä. Asiaa voi kokeilla ruuvisäädöllä, koska tapissa on reikä.
Moottorin toiminta ei ainakaan heikentynyt. 

Olisi kiva nähdä kuvaa tuosta mitä teit. Osaatko sanoa mitä tuo tapin katkaisu oikeastaan tekee kun olen ymmärtänyt niin että tuo muovitappi on jo sen verran lyhyt, että sen katkaisu ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Vai pääseekö se neula nousemaan sittenkin vielä lisää.
Voitko myös kertoa jatkossa miten tuo tapin katkaisu vaikutti bensan kulutukseen.

konjakissa

alkuperäinen suutin oli kokoa 50,porasin kokoon 80.nyt ei mylly kierrä.ilmaruuvia säädelty myös ilmanputsaria et sais enemmän ilmaa kaasari mikuni ?

Coastside

#55
Moottorin ideaali seossuhde on 1:15, mutta ettei se sula, se on jotain 1:13 - 14.
Jos ilmamäärää ei lisätä vaikkapa ahtimella ei suuttinta kannata suurentaa ainakaan poraten, koska ne ovat tarkkuustyöstettyjä tomimaan neulan kanssa yhteen.

Seoksen oikeellisuuden näkee tulpan väristä, johon palstalla on ohjekuvia.

Voit koettaa säätää neulan alemmas, mutta epäilen sen auttavan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konjakissa

#56
tänään tulee eri kokosia suuttimia.kokeillaan ;D

edit: tässä kaasarissa ei pysty säätään neulaa alemmas jos kyse luistista

Samppa

Riippuen tietysti mitä koneelle tekee, mutta kannattaa kokeilla vaihtaa sitä suutinta aina noin 5 pykälän välein kun säätää. Hyppäys 50-> 80 on melko...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Jokin suositus oli, että suutinta voisi isontaa 5-10%, mutta tuo 10% vaatii yleensä ilmansaannin helpottamista, taikka parantamista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kinkster

Kaasarin kannen tappi oli noin 17mm pitkä. Lyhensin sen 12mm eli saman korkuiseksi kuin kannen reuna. En huomannut mitään vaikutusta koneen toimintaan. No tulipahan koitettua.