Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

joni_k

Varotukseksi kerron että ostin Virivarasta halogen polttimon joka piti olla kirkkaampi mutta sitä se ei ollut.  Vakio polttimo kärähti ja pistin ton virivara polttimon kiinni. Yhen työajon ajoin ja ihmettelin käryn hajua..siis polttimon pidike mustentunu ja polttimon lasi osa sulanut muodottomaksi.

joni_k

kaikki tykkää kuvista niin tässä kuva polttimosta ennen kuin heitän roskiin. tämä on siis yhäkin toimiva poltin vain 80min palanut.. ;D


E-Pa

Joo eli tollasella Boatianilla tuli kaaduttu hitaista vauhdeista (noin 20km/h) nurmikolle, tämän jälkeen kipinä hukassa. Uusi tulppa sekä puola on vaihdettu, akku ladattu ja pikkujalan tappokytkin revitty irti (varmuudeksi ettei olisi jumiutunut ja ollut kokoajan pohjassa). Ilmeisesti ainakin sähköstartin rele hajalla kun pitää ihmeellistä surinaa kun yrittää sähköllä käynnistää (eikä pyöritä konetta). Kiksillä mäntä kyllä pomppii iloisesti sylinterissä, mutta kipinää ei saa. Rupeaa pikkuhiljaa ottaa päähän. Mikä on todennäköisimmin nyt rikki? CDI boxi josta rajoitin piuha katkaistu (voisikohan liittyä piuhan katkaisuun että olisi hajonnut), starttimoottori vai magneetossa jotain häikkää?

Coastside

#228
Näissä vikojen listan ykkönen on johdot ja liittimet. Kaatumiseen voi liittyä jonkun liittimen avautuminen tai jonkin johdon irtoaminen. Maadoitus kannattaa varmistaa vaikka uudella johdolla Akku-moottori-maa. Kaikkien moottorin ja sytytyslaitteiden liittimien tarkistus ja voitelu. Jalan kytkimessä kaksijohtoisen johdot yhteen ja kolmijohtoisessa kaksi ja yksi vapaaksi (vihreä?). Se surina voi olla heikosti pyörivä startti. Bendixin voitelu kannattaa tehdä, muuta vikaa siihen ei juuri tule.
Startin (ja akun) kunnon voi kokeilla suoralla johtovedolla akku-startti. CDI pitäisi hankkia ja kokeilla ennen vikoja koska sen malli on joskus arvontaa minkä mallin saa. Päällepäin eroa ei ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#229
Starttireleen vaihtohan on pieni työ? Kiinalaisella asenteella tehdyssä tuskin. :(

Rele on kumisessa kotelossa ja se rungossa teräskorvakkeissa. Vanhan kovettuneen kumin irroitus repi korvakkeen irti koska se oli yhdellä knöölillä kiinni. Nippusiteillä kiinni ja kasaan. Paikka on tarkka akun johdon vuoksi. Uuden releen johdot olivat niukasti mitoitetut ja johtosarjan puolen  lilttimen johtojen kuoret  poikki liittimen takaa.

Starttaaminen koheni selvästi releen vaihdolla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Mullakin irtos se solenoidin korvake. pistin klemmarin runkoputkeen ja solenoidin siihen klemmarin ylimääräiseen häntään.

pekpel

On joskus ihan tavis rele laitettu solenoidin tilalle..
On kestäny joskus jopa pari kuukautta ja on halpa hätäapu.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Kun ostin sähköpyörän huomasin siinä saman piirteen kuin kiinanihmeissä; johtojen epämääräisen laadun. Ei aivan yhtä kuraa mutta se paikka mistä vika löytyi ja työn laatu on muutoin erinomaista. Onkohan siellä johtojen teko jonkin mafian hallussa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Startin heräte simahti. Vian etsintää haittaa liittimet joista on  übervaikeaa mitata. Asensin lisäkytkimen ohittaa rele. Järeä kytkin kestää virrat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.03.15 - klo:08:29
Startin heräte simahti. Vian etsintää haittaa liittimet joista on  übervaikeaa mitata. Asensin lisäkytkimen ohittaa rele. Järeä kytkin kestää virrat.

Liittimissä olevat mittauspisteet olisi hyvä keksintö, mutta irtonaiset abiko ym liittimet helpottaa mittaamista.
Johdotuskaaviokin auttaa. Jos jarrukahvojen kautta tulee + starttinapille, riittää ehkä kun ottaa starttinapin johdot esille ja mittaa johtavuudet releelle ja tuleeko virtaa.

Coastside

#235
Teen sovitteet liittimien ja mittapäiden väliin niin alkaa selkiämään, kunhan säät paranevat. Sopivat liittimet romujohdoista käyvät ohittaa eri kakaisimet kun niistä liittää sopivat johdot. Se on helpoin tapa löytää vika. Kahvat avaamalla näkee mitkä värit on missäkin ja ja voi mitata liittimestä johtavuuden.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Muutos jonka suorakytkentä toi on se että skode lähtee kylmänä käymään kaasuun koskematta parilla yrittämällä kun releen kautta vain polkimella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Itsellä on ollut samanlaista vaivaa Titanissa ja päädyin samaan ratkaisuun. Tein erillisen starttinapin. Täytyy joku päivä eliminoida jarrukahva ja vetää starttinapille uusi johto. Elinkaarensa aikana kiinalaismopo yksinkertaistuu ja vikapaikat vähenevät pikkuhiljaa  ;D

Edelleen houkuttelee laittaa joku kiinteäluistinen kaasari kans.

-Zone-

#238
Lainaus käyttäjältä: kani - 29.03.15 - klo:10:09
kiinteäluistinen kaasari kans.
Älä tollasta. Kyllä sen luistin on hyvä päästä vähän nouseenkin ;)
Mutta asiaan.. Onkos joku kokeillut noita dellun 2T kaasareita 4T kinkissä ? Phbg 16:n on kyllä muutamakin asentanut, mutta mites esim PHVA tai PHBN ?

Coastside

#239
Katkaisija tuli alas käyttää käsin. Eipä hätää: sitä voi painaa kantapäälläkin. Olen autossa viimmeksi nähnyt jalkakytkimen. Tein kupukantapultista siihen painikkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04