Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Mikäli haluaisi käyttää niin löysää kiristystä että vain O-rengas puristuu, nyloc-muttereita parempi tollasessa paikassa (pinnapultit kuumenee) saattaisi olla laittaa jatkomutterit joiden päähän kierretään pultit, jotka sitten lukitsee jatkomutterit haluttuun tiukkuuteen. Itse olen sillä kannalla että bakeliitti helkuttiin ja alumiininen spaceri vaan väliin. Niitä saa narakun valmistamana ostaakin jos ei tehdä halua. http://www.mc-scatter.com/images/webkuvat/midi/302-0398.jpg

Coastside

Siinä on laadusta riippuen 40 - 148 lämmönkesto ja oikean laadun saaminen on arpapeliä. Imupuolen lämpötila ei nouse juuri 100 korkeammaksi koska imuilma sitä jäähdyttää, joka on alle peruslämpötilan.

Vanerinen on edelleen hyvä valinta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#197
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 12.08.14 - klo:11:21
Mikäli haluaisi käyttää niin löysää kiristystä että vain O-rengas puristuu, nyloc-muttereita parempi tollasessa paikassa (pinnapultit kuumenee) saattaisi olla laittaa jatkomutterit joiden päähän kierretään pultit, jotka sitten lukitsee jatkomutterit haluttuun tiukkuuteen. Itse olen sillä kannalla että bakeliitti helkuttiin ja alumiininen spaceri vaan väliin. Niitä saa narakun valmistamana ostaakin jos ei tehdä halua. http://www.mc-scatter.com/images/webkuvat/midi/302-0398.jpg
Alumiinin kanssa paksu eristepahvi toimii eristeenä sekin.

Nylonin sulamispiste on 190 - 350, joten pinnapultit ei sitä lämpöä siirrä. Voihan tuon kokeillakin.

Bakeliittiin voisi tehdä holkit jotka estäisivät paineen synnyn siihen ja O-renkaat tiivistäisivät. Jos sen poraaminen onnistuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

En mä varsinaisesti sitä sulamista meinaakaan, vaan nylochan ei pidä enää käytettynä kovinkaan lujaa ja useampaan kertaan käytettynä ei enää senkään vertaa. Mikäli pinnapultti pitenee ja lyhenee lämpövaihteluissa mietin löystyykö nyloc ajanmittaan kun kierteen nousussa tapahtuu pientä muutosta.

2 mutteria päällekkäin toisiinsa nähden kiristettynä on tehokas lukitsemistapa kuumassakin paikassa ja jos pinnapulttien pituus ei salli tuplamuttereita jatkomutteri+pultti hoitaa homman myös. Päästä umpinainen kupumutterikin kävisi periaatteessa mutta pinnapultin mitoitus on hermoja raastavaa hienosäätöä että mutteri myös lukittuu haluttuun tiukkuuteen.

Coastside

Siihen voisi panna kumia väliin kupumutterin alle tuolla lämpövarauksella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Nyloc mutterit vois toimia. Eikait noita nyt niin usein tarvitse availla ja ostaa kaappiin vaikka pussillisen varalle.. :D

Coastside

#201
Eikös ne paremmat monttöörit käydä aina uusia muttereita?

Se löysä kiristystekniikka voisi olla vetää selvästi kiinni bakeliittiin ja löysätä 1/2 kierrosta. 1 millin nousulla se tekee 0,5  välystä. Edellyttää uutta O-rengastiivistettä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Imukanavassa on aika kova alipaine, ei löysälle jätetty tärisevä imukaula ole erityisen tiivis.
Jostain Bensaan/alkoholiin liukenemattomasta muovilevystä voisi porailla välilevyn, silikonilevyä tiivisteeksi.

Coastside

Ihmettelin kerran kun pumpussa oli väljässä urassa O-rengas männässä ja se kesti 6 bar pumppaamiset. Paine sen painaa seinämiin. Sama pätee imuunkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Miten kovaa te vedätte ne kiinni? Bakeliitti on harvoja osia mitä ei oo ikinä hajonnu. Uusin tiivisteet usein jos joutuu irrottamaan ja laitan tiivistemassaa ohuelti kaveriksi. Victor reinzin kamaa, +300 astetta. Hyvin on aina pitänyt. Scotfordin Jussi vinkkasi laittamaan kansitiivisteeseenkin.

Coastside

En ole tuota kevyesti tiukattua tarkistanut, mutta aiemmin niitä meni enkä runtannut silloinkaan. Tosin jo tehtaalla runttaavat kaiken.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

O-renkaan uran kun täyttää esim. epoksilla kestää se bakeliitti paremmin. Paperista leikkaa sitten sopivan tiivisteen. Toiseen ihmeeseen laitoin tällä tavalla, kun siitä bakeliitista murtui pala o-renkaan kohdalta.

-Zone-

#207
Hmm.. Taidanpa testata tuota epoksivahvistusta. Kikka toiminee tarvittaessa ehkä myös jo murtuneeseenkin osaan. Kiitti vinkistä.
E: Selkeästi kyllä huomaa, miten täälläkin on tuo bakeliitin heikkous tiedostettu ja monesta on se tullut vuosien mittaan itsekin korjattua.

tommi

Taas on revennyt alkukäyrän hitsisauma, ja vuotaa ikävästi, ja äänikin on aika kova. Viime kesänä se viimeksi hitsattiin. Mikähän tuossa on ettei kestä? Pönttö on ihan oikeaoppisesti kumihihnoilla kiinni, ja tiivistekin on ehjä. Jotenkin se vain tärinästä repeää, kait..



Jossain näin noita käyriä myytyvän joskus, mutten löytänyt kun yritin etsiskellä. Jos vain ostaisi uuden käyrän. Linkatkaa jos löydätte.

Coastside

Hitsuuta kolmiotuet niin ei vatkaa poikki. Yleensä pelkkä hitsisauma ei vie ongelmaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04