Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa GTS 300ie abs asr tilattu

Aloittaja Remu, 04.11.14 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

Partanen

Eikun Vespa on skootteri, mutta kaikki skootterit eivät ole Vespoja.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Wanhapappa

#91
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 10.06.15 - klo:22:15
Eikun Vespa on skootteri, mutta kaikki skootterit eivät ole Vespoja.

Olet oikeassa. Onneksi  ;) Vaihtoehtoja Vespalle...

Partanen

#92
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 05.06.15 - klo:12:23
Mulla olisi kaino pyyntö uuden Gts:n omistajille: Onko rekisteriotteessa minkäänlaista mainintaa valoista? Kiinnostaisi tietää, että minkälaisina valoina ovat saaneet ne etuvilkkujen yhteydessä olevat ledivalot hyväksytettyä. Nehän eivät ole kovin kirkkaat, ja palavat yhtaikaa ajovalon kanssa, joten eivät varmaan voi olla huomiovalot. Parkkivalojakaan ei ilmeisesti voi olla kuin yksi.

Kiitosta jo etukäteen, jos joku viitsisi vaivautua.

Varmaan ovat jatkuvasti ajelemassa, niin eivät ehdi tarkastaa mitä rekisteriotteessa lukee.  :)

Käväisin sitten kauppiaan Vespan rekisteriotetta katsomassa. Yllätyin, kun lisävaloista ei ollut mitään mainintaa. Jäänee arvoitukseksi sitten, että mitä ne ledit ovat virallisesti. Ehkä koristeita, eivätkä siksi vaadi hyväksyntää.

Sain myös tietää, tai niin myyjä kertoi, että uuden mallista Gts:ää ei saisi ilman ABS-jarruja.  :-\ Ja kaikki kuulema haluaa ABS-jarrut.

10.7. Klo 14.38: muokkauksen syy: vaihdoin lauseen paikkaa, kun oli mennyt väärään kohtaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.07.15 - klo:18:12

Sain myös tietää, tai niin myyjä kertoi, että uuden mallista Gts:ää ei saisi ilman ABS-jarruja.  :-\

Erikoista. Eivät hokanneet ottaa niitäkään maahan...

Partanen

Kertoi markkinoiden olevan niin pienet, ettei kannata kaikkia malleja maahan ottaa. Hiukan kriittinen kun olen, niin saattaisin vielä toiseltakin jälleenmyyjältä asian laitaa kysellä, jos suurempi polte olisi Vespaa uuteen vaihdella. Muut hankinnat vähän haittaa Vespa-harrastusta juuri tällä hetkellä. Ehkä ensi vuonna sitten. Tiiä jos vaikka myyjäverkostolla olisi parempi halu myydä.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Submariner

Joo, nuo ledit ei päiväsaikaan kovin kirkkailta näytä, mutta pimeässä ja hämärässä ne kyllä aika kirkkailta näyttää. Yksi kesä takana ABS ASR GTS:llä ja tyytyväinen olen. Pitkään ajelin ennen kuin viitsin katsoa miten ASR saa pois päältä, esim keskustan mukulakivillä salaman nopeat liikenne valo lähdöt ei onnistu ASR päällä, vaan leikkaa tehoa pois, mutta lyhyt painallus startti napista ja ASR pois pelistä :-) tosi näppärä systeemi että sen saa niin helposti pois päältä, toinen painallus ja se on taas päällä. Kun virran sammuttaa on oletus aina, että ASR on aktivoitu. Pitäisi tilata Remus Dual Flow putki Vespaan, onko kellään alennuskoodia ScooterCenterin nettikauppaan :-)
Vespa GTS300 -  2023

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Submariner - 22.01.16 - klo:12:19
Pitäisi tilata Remus Dual Flow putki Vespaan, onko kellään alennuskoodia ScooterCenterin nettikauppaan :-)

Tuosta keskustelusta innostuneena? ;-)

http://modernvespa.com/forum/topic140107

Partanen

Leikkaako tehot pois kokonaan, tai jotenkin huonosti? Vai miksi on parempi ottaa ASR pois liukkailla?

Autossahan se on pelkästään hyvä, kun vetoluistonesto rajoittaa turhaa sutimista. Sutiva pyörähän ei edistä liikkumista.

Entä jos Vespalla vaan vääntää vähän vähemmän kaasua liukkaalla? Sutiva pyörä ei pidä sivusuunnassakaan, joten parempi olisi jos ei juuri sutisi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#98
Ei ole syytä istahtaa, minkä tahansa kaksipyöräisen päälle, jos ei laite ole kuljettajan hallinnassa.
Autossa ko. kapineet auttaa tiettyyn rajaan saakka.
Joka käytännössä tarkoittaa, että auto päätyy niinkauas metsään,
ettei se ilman ko välineitä olisi ollenkaan mahdollista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jk_single

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 09.07.15 - klo:19:29
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.07.15 - klo:18:12

Sain myös tietää, tai niin myyjä kertoi, että uuden mallista Gts:ää ei saisi ilman ABS-jarruja.  :-\

Erikoista. Eivät hokanneet ottaa niitäkään maahan...

Eikö ABS on tulossa pakolliseksi EU:ssa, vai onko jo? Yli 125cc laitteissa.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

Submariner

Leikkaa tehot tosi herkästi pois, liiankin. Esim ratikkakiskojen päällä kuivallakin jos valoista reippaasti lähtee, paremman kiihtyvyyden mukulakivilläkin saa kun ASR pois päältä, toki tuo on turvallinen kun ei sitten lähe lapasesta kokemattomallakaan, mutta minä koen sen turhankin "holhoavaksi". Mutta jos ajelee niin kuin täyspäisen kuuluu :-) on huomaamaton. Mutta kyllä tuo sitten tosi liukkaalla pinnalla tietty on hyvä kokeneellekin. ABS jarruja arvostan kuitenkin enemmän, ne on kyllä tosi hyvät, saa runtata kahvat huoletta pohjaan eikä tarvii miettiä onko soraa, öljyä tms liukkautta tiessä, olen ihan koe mielessä kokeillut tuota kun ei tosi tilannetta tullut (koputtaa päätä) ja hyvin toimii. ABS toimiessaan antaa kivan pienen värinän kahvoihin kun aktivoituu, samaan tapaan kuin autoissa tulee jarrupolkimeen, mutta Vespassa toki hienostuneemmin :-)
Vespa GTS300 -  2023

Partanen

Kävi sittenkin niin, että mun Gts vaihtuu uuteen ABS-malliin. Oisko se ollut kevätauringon syytä, vai mikä lie, mutta tuli tarve vaihtaa uuteen. Tulis vaan se kevät pian. Pääsis itsekin kokeilemaan vetoluistonestoa käytännössä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Nythän ne on oikeat kelit luistoneston testaamiseen.. ;)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Se on kyllä totta.  :D

Vaan ei ollut Vespani vielä maassa, josko edes valmis vielä. Ootellaan. Ootellaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Submariner

Jaahas  :) onnea uudesta ABS Vespasta, itse olen tykännyt, minkä värisen ostit ?
Vespa GTS300 -  2023