Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility variaattorinkoppa

Aloittaja Pilsu, 10.06.22 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Pilsu

Heips.
Eli hetken omistetun skootterin varikoppa halkesi siitä käynnistin rattaan reiän ympäriltä (yleinen vika ilmeisesti).Onko joku holkittanut niitä hyvällä menestyksellä vaiko onko uuden osto edessä..
Maahantuojalta sain alkup. varaosanumeron 11340-LBD6-C00-NEA  (3 viim.kirjainta vain värikoodi) ja noita jostain Puolasta tilattuna taitaa just alle satkun saada + tk  (mitälie) ,mutta väärän osan sattuessa palautus voipi olla haasteellista.Muualla onkin kalliimpaa.Eli mistäs olette tollasia hankkineet,jos olette ?



Coastside

#1
https://www.ebay.com/itm/274521174299

139qm 40 cm koppa käy minun kymcoon.

Alkuperäinen on laadukkaampi ja sen rikkojan eli rattaan osto on tarpeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pilsu

Toi on siis 4t ja 12' renkailla vm.07 eteenpäin
Ja tossa eisiis ole GY6 konetta ilmeisestikään,niin ymmärsin mt. puheista.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Samalta näyttää ! , mutta ei käy.

Kari69

Mulla on 2 Kymco Agilitya. Otettu käyttöön 2008 ja 2011. Mulla on työkalu, jolla lukitaan etuvari. VOlen vaihtanut sen avulla 2011 hihnan. Tänään oli tarkoitus purkaa 2008 vari, mutta lukituslaite ei sopinutkaan. Hammastus ei osunut varin hammasrattaaseen, olivat eri linjassa,  eikä lukituslaitteen pulttijako (2 kpl) sopinut varin pultin reikiin. Varikopat ovat siis erilaiset. Molemmissa lukee Kymco.

Coastside

Minulla -04 vm Filly johon kiinalaisen lukitsin kävi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Pärjäät varmaan tuolla lukituslaitteella .Etsit  lukitsimen ja lohkon väliin sopivan prikan / holkin , jolla saat hammastukset linjaan.
Laitat lukitsimen yhdellä pultilla kiinni lohkoon , ja ruuvittoman lukitsinreunan puristat normaalilla liimapuristimella starttikehälle. Ymmärsitkö ? Silloin jää kaksi kättä vapaaksi avaimelle.
Ilman lukitsintakin homma hoituu.Sopivanmittainen kiintoavain starttikehän hammastukseen ja toinen pää lohkossa olevaan koloon. Niitä löytyy lohkosta eri etäisyyksiltä. Ei muuta kuin kokeilemaan.






Kari69

Lukitsimen alla olevat holkit olivat liika pitkiä. Niitä olisi pitänyt lyhentää, jotta hampaat olisivat menneet linjaan. Toisessa skootterissa voisi sitten nostaa prikoilla. Tein prikoista ja muttereista lukitsimen, jolla sain varin mutterin auki. Oli tolkuttoman kireällä, kuten takavarikin. Kiitos kuitenkin vihjeestä !

Kari69

Kun myynti-ilmoituksia lukee, niin on tullut vastaan useampikin, joissa on rikki jokin kierre.  Kytkimen ja varin, ilmeisesti myös magneeton momentin kuuluu olla 35-40 Nm. Takavarin iso mutteri 50-60 Nm. Ei niiden tarvitse siis olla kovinkaan piukalla
Tulee halvemmaksi ostaa momenttiavain, kuin pilata kierteet.

tapiovuorent

Itse olen momenttiavaimella laittanut kireyteen 42-45 Nm.Etu/takavariaattorin ja magneeton mutterin. Koskaan en ole saanut kierteitä rikki ja kiinni ovat pysyneet. Muutamia kymmeniä skoottereita . Kiinalaiset, Japsit,Italiaanot,Ranskalaiset yms.

Kari69

Aivan oikein, vaikka sinun arvosi onkin hieman suurempi. Purin juuri skootterin, jossa varin mutterit olivat niin lujasti kiinni, että avaamiseen tarvittiin jatkovartta. Olivat varmaankin tiukemmassa, kuin autoni pyörän mutterit, jotka on 10 kpm. Onneksi sain ehjänä auki.


Kari69

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 03.07.22 - klo:21:05
Mulla on 2 Kymco Agilitya. Otettu käyttöön 2008 ja 2011. Mulla on työkalu, jolla lukitaan etuvari. VOlen vaihtanut sen avulla 2011 hihnan. Tänään oli tarkoitus purkaa 2008 vari, mutta lukituslaite ei sopinutkaan. Hammastus ei osunut varin hammasrattaaseen, olivat eri linjassa,  eikä lukituslaitteen pulttijako (2 kpl) sopinut varin pultin reikiin. Varikopat ovat siis erilaiset. Molemmissa lukee Kymco.
Vuosi sitten ostin tuon lukituslaitteen. Huomasin eilen, että minulla on toinenkin lukituslaite. Se oli matalampi ja eri pulttijaolla. Se sopi tuohon 2008 vuoden Agilityyn. Lukituslaitteita tuli ehkä setissä, jossa oli sitten molemmat.

konenikkari

Mistä tilasit ko. setin pistä linkki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Nyt  mustankin, miten tuossa kävi. Tilasin lukitsimen Suomesta ja sen jälkeen työkalusetin Kiinasta Aliexpressistä. Setissäkin oli tuo lukitsin, joka minulla jo oli. Nyt sitten huomasin, että ne ovatkin erilaisia.

Suomesta tilattu lukitsin on ehkä Wanda Motorsista.
https://www.aliexpress.com/item/1005002029391406.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.138c1802BWhd8m