Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot elystar yleistä keskustelua

Aloittaja blade, 14.06.10 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

r2

Lainaus käyttäjältä: junnu - 29.06.14 - klo:18:56
vieläkö foorumilta löytyy muita elystar kuskeja. Tosiaan itsellä tuli laitettua tälle kesälle vm.2009 elystar kaasari kampe. Työmatka ajoon ihan kätevä kampe ja hyvä ajaa.. mites tuo moottori, onko se nyt vaaka vai pystymallinen? osaa olisin tilaamas ja ulkomaan sivuilla eritellään nuin nuo koneet...?
Oma vm. 2005 TSDI oli pystysylinterillä. En päässyt Easypartsin räjäytyskuvista tsekkaamaan tuota mutta vahva veikkaus on että tämäkin on pystymalli. Kannattaa katsoa että varin rullakuppi ja lautaset on ok, sekä etuvarin holkista vois joku sorvaaja napata esim. 0,2mm pois niin ei luista hihna niin helposti. Omassa oli vähän semmosta vikkaa. Mun Ely kulki säätöjen jälkeen 55-60 joka oli ihan tarpeeksi.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

anttisku

Moro, tuli hommattua tuollainen ely tsdi ja vuosimalliltaan 2004. Kilometrejä 8.8 tonnia ja ihan ok peli. Variaattorin purin ja uusin hihnan sekä etummaisen variaattorin Narakun tekeleellä. Käynyt tuossa läpi paikkoja ja ajellu muutaman kymmentä kilometriä testejä. Vikakoodit nollilla ja tuon kaasuläpän sopeutuksen kokeilin myös. Tuoreet bensat koneessa ja uudet motulin öljyt säiliössä ja iridium tulppa myös laitettu. Kulkee kyllä ihan mukavasti mut jotenkin tuntuu vähän tehot uupuvan ja empii jotenkin ajossa kierrosten saannin kanssa. Ajossa tuntuu jonkun verran ennen täyskaasua virkeälle ja kun kääntää loputkin niin ei oikein sitten enää mitään tapahdu ja melkeinpä liikkuu huonommin. Onkohan kellään mitään vinkkiä? Lueskellut nyt tätä palstaa ja hyvältä tietopankilta vaikuttaa :D Enemmän itse tullut nelareiden kanssa touhuttua ja tallista löytyy mönkijää ja manki.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Coastside

Puristukset kannattaa mitata ja sitten sähköpuolen kimppuun. Oskilloskooppi on hyvä seurata sen antamia ruiskun pulsseja. Kannen voi ottaa irti ja katsoa miuten se suihkuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

anttisku

#48
Joo vähän röpöttää kyllä. Kävin just heittämässä vielä testiä ja kulkee kyllä mut kierroksia ei ota hereesti ja empii jonkun verran. Otin tuossa sivukatteita vielä irti ja tuo tulpanjohto on kyllä ainakin entinen. Löytyi murtumia ja erkkariviritystä. Tietysti tuo seissyt kanssa jonkun aikaa lämpimässä ja bensakin nyt tuoretta. Peruskatsausta vielä ennen isompia purkuja :-\ jatkoa...
mittasin tulpanjohdon ja vastusta 0 taasen NGK tulpanhattu ei anna enää mitään lukemaa. Aluksi hieman käännellen ja yleismittari kiinni niin välähteli jotain ja sitten loppui. Taisi vika löytyä sittenkin. Onko ideoita tuohon hatun uusimiseen eli 5 kohm vai 0 vastusta. Johtohan ihan kupariytimellä ja jos sen uusii samanlaiseen?
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Sepi6

Jos (ja kun) sytytys on elektroninen tulpanjohto+hattu yhdistelmä tulee olla "vastusmallia" eli yleensä itse johto on matalaohminen eli kuparia ja hattu korkeaohminen eli vastuksellinen 5-10kOhmia. Vikatilanteessa matalaohminen yhdistemä voi käräyttää koko sytytysjärjestelmän (CDI). Esim NGK hattuja löytyy erillaisia vaikka motonetistä ihan muutamalla eurolla.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

anttisku

Kattelinkin Motonetin sivuilta johtoja sekä hattuja. Tuollainen https://www.motonet.fi/fi/tuote/112558/Tulpanhattu-NGK-LD05F-M490-kulma5-kOhm  paikallaan ollut ja sellaisen sitten meinasin edelleen laittaa. Tuo itse johto vielä vähän hakusessa. Onkohan noissa Motonetin sytytysjohtimista mikään kuparisisuksella, että saisi vaihdettua tuon hatun. Vai kävisiköhän suoraan vaikka tämä?https://www.motonet.fi/fi/tuote/112381/Tulpanjohto-SD40S-------L11-40
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

joni_k

ei liity aiheeseen mutta pieni on maailma mitä ilmeisimmin anttisku ostin sulta muinoin 250cc smc mönkkärin ;D jonnin aikaa sillä tuli ajeltua vaihtelin sen sitten isompaan. oot skoottereihin kans sotkeentunu ;D

anttisku

#52
No niin onkin. Toinen poika tulee juuri mopoikään ja ostin sille mopon. Alkoi sitten itselläkin hormoonit hyrräämään ;D Kävin motonetistä valmiita johtoja 2 kpl ja näytti mittauksilla 2.5 kohmia vastusta molemmat. Kohta vähän testaamaan toimivuutta. Ostin vielä kaapelia metritavarana ja uuden 5 kohmin ngk-hatunkin.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

konenikkari

Unohda ne vastusjohdot, käytä sitä, perinteistä johtoa ja ngk hattua,
muista asentaa sen hatun mukana tulevat kumiosat, esim silkonin avulla.
Älä kiinnitä tulpanjohtoa miltään osiltaan skotun tai sen moottorin runkoon,
mieluusti vain "ilmojen halki"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

anttisku

#54
Juu laitoin kuitenkin oikeaa johtoa ja ngk hatun. Hieman paremmin nyt mut ei kuitenkaan vieläkään toimi kunnolla. Empii ja kaasua lisätessä vähän niinku pätkii sekä höllätessä vähän kiihtyy vielä. Paikallaan ngk cr8eix tulppa ja seuraavaksi uutta vakiotulppaa kokeilemaan. Bensapumpun ääni on kyllä hieman erikoinen korina kun virrat laittaa päälle. En kyllä tiedä millainen kuuluisi oikeasti olla. Tutkimukset jatkuu... bensansuodatin missähän lie?
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Coastside

Läpän asentoanturi on yleinen vikapaikka ja voi aiheuttaa tuon kaltaiosia oireita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

anttisku

Nyt pelaa. Kaasuläpän resetoin vielä kertaalleen ja putsasin paineilmalla tankin pohjalta sen suodatin pussin ja laitoin ihan originaalin uuden tulpan. Alkoi jo sutimaan tuossa hieman lumisella tiellä ;) Vehkeessä siis joku Sito niminen putki, Narakun uusi etuvari 8 grammaisilla painoilla ja uusi Gatesin hihna. Jäi kaivertamaan vielä mieltä, että kuuluuko tuon Narakun varin rullakupin etulevyn ja kampiakselin kielekkeen väliin tuo aluslevy mikä alkuperäisessä oli. No se nyt on siellä paikallaan ja ilmeisesti rajoittaa samalla hieman lautasten painumista yhteen?
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

anttisku

#57
Otin joutessani vielä tuon kaasuläppäkotelon irti ja aika likaisen oloinen oli kyllä. Putsailin egr:n puhdistusaineella ja hyvä tuli. Kokeilin myös 5.7 grammaisia painoja tuon Narakun etuvarin kanssa mut ei ollut kyllä yhtään sen äkäisempi vaikka otti kierroksia rääkyen kyllä heti alusta ja huippunopeuden tippuessa liki lain sallimiin lukemiin. Voisi varmaan kokeilla jotain vielä tuon 5.7 ja 8 gramman välillä. Huiput tällä hetkellä tuolla 60-70 välillä ja pystyy hyvin kuuttakymppiä huristelemaan pitempiäkin matkoja. Pulleyn painojen kanssa pelaillut tuolla mönkkäripuolella mut tiedä sitten miten pelaa näiden räpättimien kanssa :D Jotenkin vielä tuntuu ettei ihan puhtaasti kierroksia ota tappiin mut voi toki johtua kyllä pitemmästä seisomisestakin tai sitten vaan ominaisuus.
Onkos kukaan saanut korvattua alkuperäistä polttoainepumppua jollain? Aika suolaisen hintaisia näkyisi olevan :P
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Mökkelö

Multivarin mukana tuli 9 gr rullat joka on aika optimi matka-ajoon eikä mitään ylimääräisiä kiekaisuja kuulu.

anttisku

#59
Testailuja nyt tehty taas iltapäivä. Kevensin yhdet 8 grammaiset rullat seiskaksi ja aikamoista kiertämistä edelleen. Vaihdoin nyt sitten tuon originellin etuvarin takaisin ja 8 grammaisilla kasaan. Tuntuu kyllä paremmalle kuin tuo narakun etuvari samoilla painoilla ::) Ehkä sitten jossain vaiheessa aletaan vielä kasvattamaan painoa hiukan rullille. Nyt vähän vielä pähkäilyä et kiertäisi tuo kone täysin puhtaasti ilman pienoista empimistä. Kyllähän tällä nyt jo ajelee mielellään vähän pitempiäkin kaljanhakureissuja.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013