Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Työkaluja ja kemikaaleja

Aloittaja Coastside, 31.07.08 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

Kari69

Minä tilasin eilen sellaisen työkalun, jolla voi magnetoida ja demagnetoida työkalun, vaikkapa ruuvimeisselin. Hintaa sille tulee 2,05 € täällä Thaimaassa.

PappaSkootteri

mistähän voisi sellaisen magnetisointi kalun tänne härmään tilata?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Suomipuljuissa on kun hakee työkalun demagnetointi
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#588
Demagnetointi on magneettisuuden poistamista
Magnetointi onnistuu esim. kiertämällä kohteen ympäri
ensin esim kiilleliuskaa ja sen päälle 1mm lankaa
vaiks 10kierrosta ja yhdistämällä sen päät akkuun
kunnes lanka palaa poikki.
Läheskään kaikki materiaalit eivät magnetoidu ollenkaan.
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityokalut/muut-kasityokalut/magnetointityokalu-2000016832
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Minulla magnetoituu viilat ja poranterät kun on neodyymejä ja ne jotenkin pääsee liki. 20 KG vetävällä sotkee vaikka minkä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Nuo esim. 20kg neodyymit on harmillisia palikoita
väärässä paikassa säilytettynä.
Aiheuttaa monenlaista tuhoa esim. tallennusvälineille.
En suosittele sijoittamista 80.luvun rokkia
sisältävien C-kasettien kanssa samaan laatikoon  ;D
enkä perinteisten PC-kiintolevyjen kanssa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.10.23 - klo:06:17Nuo esim. 20kg neodyymit on harmillisia palikoita
väärässä paikassa säilytettynä.
Aiheuttaa monenlaista tuhoa esim. tallennusvälineille.
En suosittele sijoittamista 80.luvun rokkia
sisältävien C-kasettien kanssa samaan laatikoon  ;D
enkä perinteisten PC-kiintolevyjen kanssa.


Eikä pikkuneodyymiäkään kannata säilyttää samassa taskussa,kuin pankkikortit tai bussin kausilippu.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#592
Letkujen liitäntä ilman väliholkkia onnistuu hyvin, kun käyttää tiukasti sisään tai päälle menevää letkua. Lämmittämällä jousto lisääntyy. Voi myös lämmittää ja laajentaa toisen letkun pään ja työntää toinen sisään. Vaikka ne tarttuu tiukasti toisiinsa, voi liitokset varmistaa nuppineuloilla. Ilman mitään lukitusta letku tarttuu niin etten pysty vetämään auki. Liitinholkit ovat kalliita eivätkä anna mitään lisäetua.

Tein noin ohuen alipaineletkun. Laajentamalla tankin letkuliitoksen kahdella eri koolla oleviin liitoksiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Ostin tuon magnetointikapulan. Toimii kun ensin magnetoi ja demagnetoi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Löysin edulliset Knipex liitinpihdit, jotka käy monipinnisiin. Oli jo samantyyliset mutta hankalammat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04