Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Malaguti Madison 250

Aloittaja jwalk, 13.09.19 - klo:06:08

« edellinen - seuraava »

jwalk

#15
Sen halvan kävin Porvoosta hakemassa. Aattelin kyllä ennakkoon, että mikähän pommi lienee, kun tuohon hintaan...
Myyjällä oli kyllä järkeenkäyvä selitys, miksi haluaa nopeasti myydyksi.
Soitteli kaveri mulle vielä pari päivää kauppojen jälkeen, että onko löytynyt mitään yllätyksiä, joutuuko antamaan rahat takasin? Hän ei mitään paskaa halua myydä...
Erittäin mukava ja rehellinen vanhempi herrasmies. Niinkuin siis minäkin! Höhö ;)
Voin sen hinnankin sanoa. 550€
Jotta voin kyllä tarvittaessa laittaa toisen mokoman remonttiin, ilman että kaupat harmittais.
Mukava "yllätys" myös se, että tässä selkeesti halvemmat vakuutukset, kuin kiinanpiikissä :)

jwalk

Jotenkin kyllä ihmetyttää, mistä nuo kilometrit, liki 60000 on tulleet?
Kun niitä ei oikein huomaa mistään? Tai, eihän mulla ole oikein vertailukohtaa.
Satulassakaan kuin nimellistä kulumaa.
Käyntiin lähtee laakista, ei pölläyttele, vetoa löytyy ja nätisti käy...
Paljonkohan nuo koneet keskimäärin kestää?

Coastside

Mittaa puristukset. Ne näissä ensimmäisenä luovuttaa. Iso mäntä tekee sylinteristä soikeaa. Ohjureiden kuluminen näkyisi käynnistys savuina. Kuplissa koneet kesti noin 120000 joten tuskin sen enempää tuokaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

mäntähän ei ole isompi, kuin esim. Nissan micrassa.. Kupla on ilmajäähy ja siinä luulossa ollut, ettei toimiva nestejäähdytys ainakaan lyhennä kestoikää?

Toisaalta näissähän kierrokset keskimäärin korkeammalla.
Itse kuvittelisin, että satatonnia ois mahdollista hyvin huollettuna?

jalat

Jos oikein muistan, niin tuossa moottorissa ei ole öljynsuodatinta, joten pitkän kestoiän takaamiseksi älä säästele öljynvaihdoissa. Vaikka 3000km välein vaihtaisi. Öljyä tuskin meni kuin 1.5l joten kalliiksi ei tule.

Minun vm. 2002 atlantic 500cc:ssä on kohta 70 000km ja starttaa ekalla, käy kuin ompelukone ja näyttää ja tuntuu kuin olisi vain pari vuotta vanha. Omat ajot ovat max 5000km per vuosi ja se on oikein hyvä öljynvaihto väli. Öljytilavuus tässä 1.7l suodattimen kanssa. Ilman suodattimen vaihtoa 1. 5l.

Halpaa on skootterien huollot verrattuna prätkien huoltoihin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jwalk

#20
1,2 litraa tuohon öljyä menee, lukee koneen kyljessäkin.
Tosiaan, ei ollut öljysuodatinta ainakaan tyhjennyspropussa. Luulin että sieltä ponnahtaa sihti jousisysteemi, kiinan tyyliin.
Enkä löytänyt semmosta nettiä selaillessanikaan.
Eipähän tommonen kinkkityylinen sihti juuri mitään suodatakaan. Haittaa vaan virtausta.
Vaihdellaan öljyjä, ei tule konkurssia, vaikka vähän parempaakin. Nyt olen ihastunut esteripohjasiin. Kuulee korvallakin eron.

viisnelonen

#21
Saattaa kestää hyvinkin yli 100tkm!   lähde: https://www.majestyusa.com/ ,  enkä epäile lainkaan etteikö tuo olisi saavutettavissa ilman syl. kannen avaamista.   Maantieajon vaikutus yläkierroksilla riippuu paljolti myös koneen iskusuhteesta eli lyhytiskuiset sietää paljon paremmin yläkierroksilla jatkuvaa jurraamista.     MUTTA.. vähillä öljyillä ei saa ajaa ja jalat tuossa jo kirjoittikin tuosta vaihtovälistä. Samoin venttiilien välyksistä on huolehdittava jos mielii piiitkälle ajaa.
mm em asiat selittää sen miksi monet skodut ei saavuta sitä sataatuhatta kilometriä.

Taitaa olla samalla koneella kuin 96-00 mallin majesty, ei erityisen lyhytiskuinen mutta eipä ole paljoa kierroksiakaan huipputeholla.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_yp250_magesty.htm

Edit: Varoituksena sanon että nämä yksimukiset saattaa KOVASSA maantieajossa imaista öljyä reilusti vaikka koskaan ei sinistä pakoputken päästä näkyiskään. Eli öljynpintaa seurattava tiheään kunnes varmistuu asiasta. Em syystä joitakin vanhempia Burgman 400 koneita ajettu pilalle..


taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk


Taitaa olla samalla koneella kuin 96-00 mallin majesty, ei erityisen lyhytiskuinen mutta eipä ole paljoa kierroksiakaan huipputeholla.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_yp250_magesty.htm
[/quote]
Juu, sama on kone. Näillä säädöillä on kierroksia 80 vauhdissa n. 4800. Siitä kun vääntää tupin nurin, niin kierrokset pomppaa 6000:teen ja lähtee ihan kivasti.
Aika sopivilta tuntuu varin säädöt.
huippuja en ole vielä kokeillut. 120 nousi mittari kevyesti, kun vähän kokeilin. Liekö sitten kuinka tarkka mittari

jwalk

#23
Muistaako jalat, miten nollattiin tuo öljynvaihdon trippimittari?
Josssain sivustolla neuvottiin, ei ihan samaan mallin, että kun virrat pois painaa modenappia ja nappia painaen virrat päälle?
Ei huvita nyt sateeseen lähtä kokeilee.

EDIT. Juurikin noilla ohjeilla onnistui.

jalat

Jos oikein muistan, niin tuon moottorin huippunopeus oli ihan max 125-130km/h luokassa tuppi nurin gps:llä mitattuna. Sillä pysyy moottoritievauhdissa, mutta ei sillä kovin siellä ohitella.

En muista miten se resetoitiin, mutta voisin kuvitella että juuri noin kuten sanot.

Sen muistan, että ostin siihen omaan malagutiin silloin kokeeksi sen ihan hullun J.Costa transversaalivariaattorin. Sen jälkeen siitä tuli ihan älytön ohjus. Kunnon hyökkäilijä. Mutta se näkyi kyllä sitten ihan reilusti nousseessa polttoaineenkulutuksessa ja koko taloudellisuus katosi tyysti. Myin sen variaattorin sitten erikseen eteenpäin jollekulle. Palasin perus variaattoriin takaisin ja meno tuntui huomattavasti leppoisammalta, mutta riittävältä.
En suosittele sitä j.costa varia, mikäli ajat yhtään pidempää pätkää. Taajamissa se on kiva hyökkäilijä, mutta ei sillä muuten ajele mielellään.
Mielummin Malossi, Polini tai vakiovari.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jwalk

Juu, lueskelin nuo sinun tarinat läpi. Moottoriteillä ei tule ajettua, kuin ehkä sen pakollisen liittymänvälin. Siihen sitten eri vehkeet.

viisnelonen

Onko muuten Madisonin mittaristossa öljynpaineen varoitusvaloa lainkaan ?
Kysyn ihan mielenkiinnosta kun tuossa mun 400 burgerissa sitä ei ole ja moni erehtyy luulemaan sitä oil service valoa, joka syttyy hetkeksi aina kun laittaa virrat päälle(=chekkaus), öljynpaineenvaroitusvaloksi.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 15.09.19 - klo:11:33
Onko muuten Madisonin mittaristossa öljynpaineen varoitusvaloa lainkaan ?
Kysyn ihan mielenkiinnosta kun tuossa mun 400 burgerissa sitä ei ole ja moni erehtyy luulemaan sitä oil service valoa, joka syttyy hetkeksi aina kun laittaa virrat päälle(=chekkaus), öljynpaineenvaroitusvaloksi.
Ei ole

viisnelonen

Tuolla on jammun yp250 koneen huoltomanuaali, pitäis osua ainakin moottorin osalta.. sivulla 3-17 huoltovalon nollaus jos se nyt sitten on ihan samallalailla siinä madisonissa ?

https://motowiki.by/_media/%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%8B:yamaha:yp250:yamaha_majesty_yp250_95_99_manual.pdf
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk

Ei oo ihan sama. Tässähän on lcd monitoiminäyttö. Yhdessä valikossa on "oil xxxxkm"
Eli ihan varmaan käyttäjän pitäis nollata aina öljynvaihdossa. En tiedä, tuleeko varoituksia esim. kun 300km tulee täyteen?
Oikeassa kahvassa vipu, millä valikoita selataan. Esim trippimittarin nollaus onnistui painamalla vipua pitkään. Tuo ei onnistu samalla tavalla.