Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Lisätiedoksi: Gy6 moottoreissa on ollut ( ja on) kahta eri venttiilinpituutta , 64 ja 69 mm.
69 mm. venttiileissä lautanen tulee hiukan ylemmäs kansitasosta  kuin 64 mm.
Mikä on Kisbeen venttiilikannen venttiilien pituus.Jos tästä tiedosta on nyt mitään hyötyä.

joni_k

#196
venttiilitaskut ottaa kiinni? kisbeen mäntä taitaa muutoin olla korkeampi? mut miten sen kiinni saa jos sulla on 13mm kampi ja kisbeen on 10mm? ite etsisin kuperan gy6 männän. sen ei pitäisi kolista vaikka ei ois venataskuja ollenkaan. toi kuvassa oleva on kovera.

miccomus

Ok! Eli kansissa gy6 osalta voi olla eroa. Ei taskut vaan itse venttiilien lautaset. Tuohon on vaihdettu GY6 kampura ja siitä johtuu että on tappi 13mm.
Mulla on kyllä GY6 kansikin olemassa eli sillä voi päästä etenemään koska mielestäni se näyttää paremmin sopivalta tuon GY6 männän kanssa.

Tarkennatko joni_k vielä mäntien eroa kupera ja kovera?

Sitten se tärkein kysymys. Aiheuttaako tuo jaon n.2mm pielessä oleminen nyt käyntihäiriötä? Vai otanko auki ja vaihdan semmoisen kampuran mikä tuonne kuuluukin....

joni_k

niin siis männän kupu. meneekö se alaspäin vai ylöspäin. näitä on eri gy6 mäntiä.

miccomus

Tuohon jaon pielessä olemiseen kukaan ei ota kantaa?

Coastside

Puoli hammasta nokassa ei merkkaa paljoa koska kampura pyörii tuplasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

No jotain tämmöistä minäkin ajattelin. Palataas aiheeseen kun saan tuon GY6 kannen aikaiseksi ruuvata kiinni.

joni_k

mut kumpaan suuntaan se puoli hammasta?ennakkoa vai?

miccomus

#203
Nokan pitäis pyörähtää vasemmalta merkistä alas eli vastapäivään. Selventikö?
Eli nyt ennakko on liian aikaisella?

konenikkari

#204
Lainaus käyttäjältä: miccomus - 04.09.19 - klo:10:10
Tuohon jaon pielessä olemiseen kukaan ei ota kantaa?

Pistä kuva siitä, pielessä olevasta jaosta,
kumpaan suuntaan pyörittelet moottoria, jakoa tarkastaessasi.

"Kuvan liittäminen foorumille.
Mene sivulle aijaa.com https://aijaa.com/
Valitse koneeltasi kuva jonka haluat ladata, ja valitse lataa.
kun kuva on latautunut, vieritä sivua alaspäin ja valitse haluamasi kuvakoodilinkki,
kopioi se ja liitä tekstiisi.
Onnea"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

#205
Tälleen



Eikös jaon pitäisi olla pielessä just toiseen suuntaan niin ei haittaisi niinkään?

konenikkari

#206
Pistä tuosta hyvä  valokuva.
ja kerro mihin suuntaan pyörität moottoria, jakoa tarkastaessa.
pielessä oleva jako haittaa moottorin toimintaa,riippumatta siitä,
kumpaan suuntaan on pielessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Koitan muistaa illemmalla ottaa valokuvan, mutta siis ohjeen mukaan myötäpäivään pyöritän magneetosta joten vastapäiväänhän kone näyttää pyörivän vasemmalta katsottuna. Piirroksen jaon pielessä olo on korostettu selventämisen vuoksi.
Kun jakoketju on kiristämättä niin jako osuu paremmin kohdalleen ja kiristämisen jälkeen menee kokoajan enemmän pieleen kuten kuvalla yritin havainnollistaa.

Sepi6

tuossa video HONDA moottorista josta tuo pitäs olla kopio. Jakoketju noin 10 min kohdalla ja ajoitusta laitetaan noin 12min kohdalla
https://www.youtube.com/watch?v=W-wgPc96BbQ
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

miccomus

Kone on vielä paikallaan joten en saa kuvaa otettua että siitä selviäisi. Nyt ei ole kyse siitä etten tietäisi miten merkkien pitää olla vaan siitä että kasaus on tehty alkuperäisestä poikkeavilla osilla ja tod näk männän kolarista johtuen hammasratas kampiakselilla on liikahtanut. Jako on menossa noin 2mm pieleen. Jos siirrän hampaan verran suuntaansa niin sitten se vasta pielessä onkin.