Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

Ai se onkin niinpäin.... No täytyy tuo kinkkikaasari laittaa vielä uudella suuttimella kiinni ja testata sitten. Epäilen että viimeksi tuo suuttimen pienuus aiheutti ongelmaa. Mites neulan asento?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

TNT teettää tuohon 18mm korvauskaasutinta joka on ilmeisesti mikuni kopio, sitä onko se yhtään parempi kuin tuo kiinalainen en osaa sanoa. Tais olla jotain 70 euron nurkissa sen hinta.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Pistä linkki tuohon TNT kaasuttimeen, joka soveltuu 50cc kisbeehen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.10.18 - klo:16:00
Pistä linkki tuohon TNT kaasuttimeen, joka soveltuu 50cc kisbeehen.
Tuossapa olis kuvissa näkyvässä kannessa lukee "made in japan" ulkosesti näyttää Keihin CVK18 kopiolta toisin kuin ensin väitin Mikuni kopioksi  https://www.easyparts.nl/Carburettor-TNT-%C3%9818.5-GY6-50-4T-139QMB-A-(automatic-choke)_(Carburettors-Other)-p150690
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

MORPA

No eiköhän ne kaikki kinkki CVK:t ole Keihin kopioita tai lisenssituotteita. Ei tommosta laitetta kukaan kiinalainen keksi. Japski tai Germaani pitää olla tuommoisen keksinnön suunnittelijan. Vastaavia oli 60-80-luvun autoissa ennen ruiskukoneita. Kukaan ei ole mulle koskaan kertonut miksi.

Anteeksi kotkanpojalle, että tätäkin asiaa kommentoin.
Liikennesika.

Coastside

#51
CVK kaasarit ovat automaattisäätyviä. Jos vaikka asuu alpeilla, on ilman tiheys eri huipulla kuin laaksossa. Taviskaasari ei ole säädöissä kuin yhdessä korkeudessa. Sama on kesä ja talvisään kanssa. Kuumissa maissa voi olla pakkasesta hirmuhelteeseen vuorokauden aikana. Kun nyt on patentit vanhentuneet, voi kiinanpojat niitä hyvillä mielin tehdä ja sen myös tekevätkin (kommunisti = kopioija). Hyvä syy on niiden arvaamattomat ostajat ympäri maailmaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

cvk kaasari ja automaattinen säätö? ilmanpaine tuskin paljon eroaa mutta paremmin toi denin mankin kaasari on säädöissään kelissä kun kelissä vs nää kalvokaasarit ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.10.18 - klo:06:29
CVK kaasarit ovat automaattisäätyviä. Jos vaikka asuu alpeilla, on ilman tiheys eri huipulla kuin laaksossa. Taviskaasari ei ole säädöissä kuin yhdessä korkeudessa. Sama on kesä ja talvisään kanssa. Kuumissa maissa voi olla pakkasesta hirmuhelteeseen vuorokauden aikana. Kun nyt on patentit vanhentuneet, voi kiinanpojat niitä hyvillä mielin tehdä ja sen myös tekevätkin (kommunisti = kopioija). Hyvä syy on niiden arvaamattomat ostajat ympäri maailmaa.
Uskomatonta mutta totta. CVK:n hyviä puolia on juurikin riippumattomuus keleistä, sen takia juurikin se "tarpeettoman mutkikas" toimintaperiaate. Myöskin pehmeä ja joustava käytös on monelle keskivertomopoilijalle mieleen. Siis olettaen, että vekotin kunnossa/säädöissä.
Tässä itse juuri pähkäilen, että kumpi piikkiseen, CVK vai flatslide. Kummassakin puolensa. Tilanahtaus ajaa kyllä FS:n puolelle..Kahtotaan...

konenikkari

Turhaan yleistin deni merkkisiä kaasuttimia, niitähän on tosimontaa erilaista.
Ja tosiaan, noissa mankin deneissä ei ole koskaan ollut muita kuin käyttäjän itseaiheuttamia ongelmia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 26.10.18 - klo:23:35
No eiköhän ne kaikki kinkki CVK:t ole Keihin kopioita tai lisenssituotteita. Ei tommosta laitetta kukaan kiinalainen keksi. Japski tai Germaani pitää olla tuommoisen keksinnön suunnittelijan. Vastaavia oli 60-80-luvun autoissa ennen ruiskukoneita. Kukaan ei ole mulle koskaan kertonut miksi.

Anteeksi kotkanpojalle, että tätäkin asiaa kommentoin.
Eikös me sovittu jotain?

joni_k

tää on uutta tietoa mulle koska on ollut aivan eri käsitys noista cvk tuotteista koska ilman kosteus ja lämpötila kyllä  kulkuun ainakin minulla vaikuttaa tosi paljon enemmän skootterissa kuin mankissa. tosin otetaan huomioon että variaattori toimii myös eritavalla eri ilmastossa joten monen asian summa. en ala väittelee tästä sen enempää  ;D

openflow

Kiinan CVK-kaasuttimien ongelma on, että jos tänään on säädöt kunnossa, huomenna ne ei välttämättä sitä ole. Näitä ei kannatta edes yrittää hieroa täydellisiin säätöihin, kun seuraavan ajolenkin teet on säädöt taas hieman kallellaan johonkin suuntaan.

Paperilla CVK-kaasuttimen säädöt pitäisi kompensoitua kelin mukaan, ja muuttuhan ne, mutta ei välttämättä haluttuun suuntaan :D


Coastside

#58
Kukaan ei ole laittanut lambdaa mitata seoksen heittelyjä. Se kertoisi selvästi mitä tapahtuu.

Minulla on ollut lähinnä myönteisiä kokemuksia. Ainoat viat ovat olleet: ryypyn jumi pari kertaa, kiihdytyspumpun jumi ja yksi kalvo meni rikki. Huolto kerran vuodessa ja kurasuojaksi alumiinifolio auttaa paljon. Talvella ryyppy menee liian herkästi päälle johon auttaa eriste sen päälle. Imukurkku hapertuu, kuten myös letkut. Putsarin letku kovettuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Hienoa kun täällä on ollut aktiivista keskustelua sillä välin kun ruuvailin talvirenkaat 4x4  :)
Hain Kisbeehin uuden luistinkalvon koska vanha oli venähtänyt ja varsinainen luisti aika kulunut eikä liikkunut kovin jouhevasti. Eikös Kisbeessä oo tuohon sähköryyppyyn jokin anturi "jalkatilassa"? Missähän lämpötilassa se toimii?