Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

Nonnih kesä on mennyt ajellessa ja foorumilla toivottavasti pölyt ehtineet laskeutua  ::)

Ja jatketaan samaan ketjuun.

Käykö Kisbeen kannen tilalle suoraan GY6 kansi? Venttiilit ainakin taitaa olla eri kokoa, mutta muuten miksipäs tuo ei sopisi?

Coastside

Jos vaarnat on samalla jaolla ja ketju yltää ja pakoputki käy niin miksei. Öljykanavakin pitää olla sama.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Just löysin esimerkkinä tämän:
https://pokamotors.fi/sylinterin-kansi-tnt-std-gy6.html

Siis joo tuossa on eroja nokkapukissa jne mutta näin periaatetasolla pitäisi sopia. Mites on tuo pakokaasun kierrätys. Pitää olla vai "pitää" olla?  Ilmanputsarin kotelosta pitää ainakin reikä tulpata jos muutoksia kanteen tulee. Muuta?

Coastside

Jos siinä on katti, niin ilmaa se kaipaa, muuten turhake.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

turhake se on. nopeasti tossa kattelin niin 20€ säästäis jos tilais samat osat erikseen ebaysta joten aikalailla kilpailukykyinen hinta.

miccomus

Onko muuten hyviä ehdotuksia M10x1 tulpan kierteen korjaamiselle? Pitää nyt avata tuo ja katsoa mitä löytyy mutta tuo kierrekkin on ollut huono.


miccomus

Jatketaas taas kun Posti lakkoilee niin en pääse uutta kierrettä tekemään, mutta aihe nro2. Jakoketju kun on löysällä saa jaon kohdalleen mutta kun kiristää menee jako noin puolihammasta pieleen ja kiristimestä alkaa vara loppua niin eikös ketju oo nyt vaihtokunnossa?

joni_k

ei se ketju kyllä itestään veny jos se toimi ennen kuin ketjun löysäsit..olis pitäny kattoa mihin se sojottaa. kiinamankissa se sojottaa sen puolikkaan about kannen merkistä ylöspäin.tässä mallissa en osaa sanoa.

miccomus

#174
Siis koneessa oli jo sivuääni ennen avausta ja en huomannut jakoa ihan millilleen tarkistaa ennen avausta. Se mitä mietin niin mielestäni ketju oli kyllä tiukempi purkaessa että oliskohan se päässyt kampuralta hyppäämään viereiselle rattaalle? Kisbeessä ainakin on semmoinen kaksipykäläinen ratas... Pitänee ottaa laahaimet irti ja varmistaa. 
Itse asiassa kun tätä katsoo niin voihan olla hyvinkin ketju ollut väärillä teillä?

tapiovuorent

Onko kukaan selvittänyt tuon toisen ( sisimmäisen ) hammaspyörän merkitystä ?.
Käytetäänkö k.o. kampiakselia joissakin muissa moottoreissa.

miccomus

Joku ihmeen raklatus tuohon tuli kun ketju oli kiristettynä. Ihan kuin ketjun hammastuksen jako olisi pielessä. Eli siinä mielessä sopisi että on päässyt vireiselle hammastukselle.
Sitten aiheen sivusta: Eikös siinä isommassa konekoossa 125 tms ole nokkaketjun lenkkikin isompaa niin voisko tuo olla siihen sitten..?

Coastside

Se kaksoisratas voi olla vain valmistustekninen juttu. Ensin työstetään pitkä jööti hammastuksen muotoon ja sitten työstetään leveys suuntaan, mutta tueksi jätetään toinen ratas joka sinne mahtuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Tuo sisempi hammastus on eri profiililla eli eri työstönä tehty. Eikä muoto kyllä mun silmään näytä ketjukäytön rattaalta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

#179
itellä ei oo ketju venyny vaikka 15tkm on tuolla ajettu. varuksi ekalla kerralla vaihdoin 11tkm kohdalla ja vertasin vanhaan, en huomannu eroa mihinkään suuntaan. öljypumpun vaihdoin se oli tuon 15tkm ajettu niin hyvä vaihdella välissä. yhteensä kilsoja nyt reilu 26tkm. veikkaan että venttiilit on liian löysät niihin ohjureihin vai mikä niiden nimi oli jotka on prässätty kanteen kiinni. jos heiluu liikaa sivuttain kuulostaa ihan kuin hakkais mäntään kiinni taikka että kampiakselin laakeri ois sökönä. sellasta  ihme kolkatus nakutusta.