Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 r factory -05 ongelma (röpöttää ja pätkii)

Aloittaja apinaattori, 03.09.13 - klo:07:14

« edellinen - seuraava »

apinaattori

no siis mulla on tuo narakun valkone vp ollu sisällä jo jonkin aikaa.. ja aloin nyt miettimään että onko se sopiva koska nyt kun muistelin niin onglematkin ilmestyivät jonkin verran jousen vaihdon jälkeen

apikkamies

Onko tähän sitä vikaa löytynyt? Itselläni nimittäin sama ongelma, -06 mallia tämä factory tosin mutta ne on aikalailla sama asia..
Aprilia SR 50 R Factory -06

Eki

Ihan sama nykiminen alkoi, toki uudesta asti kun lähti liikkeelle nyhtäisi kerran pari, nyt teki sitä myös täydessä vauhdissa siten että tunsi sen. Putsasin ilmanputsarin vaahtomuovin sekä koko kotelon, roskia ei ns sisällä ollutkaan, vaan ulkokopassa ja vaahtomuovin pinnalla muutama. Vaihdoin tulpan ja kohta testingiä että vaikuttiko mitään, ajettu 2015 mallilla yli 29 300km viime vuoden 4.6.2016 jälkeen, ostin sen silloin. Alkuperäinen mäntä ja sylinteri, on kulkenut ja kiihtynyt samat mitkä uutena niin en ole vielä vaihtanut, kampurassakaan ei sormin lappia heilutellessa ole. Ollut kaikenkaikkiaan äärimmäisen kestävä peli, ei mitään varsinaisia vikoja, toki tulppaa on vihdettu, ilmanputsaria putsattu ja itse tehty kaikki huollot, kaksi ensimmäistä teetätti liikkeessä ensimmäinen omistaja ken ajoi vaan noin 4000+ km kun möi mulle uuden veroisena. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Seuraava skootteri vois olla tämmönen ruiskupeli.kunnioitettavat kilometrit.eipä tossa paljoa vikakohteita ole.itse veikkaan että joko ruiskusuutin taikka se kompura tms mikä sen paineen tekee alkaa ole loppu.

Eki

Luulen että ruiskunpuhdistusaine tankin pohjalla teki tuota, tankkasin tankin täyteen ja on niinkuin totesin vaihdettu tulppa sekä putsattu ilmanputsari (kertokaas kokeilleet auttaako ilmanputsarin sisällä oleva letkun poisto mihinkään)? Kyllä täytyy ainakin 12 skootteria nyt 10 vuoden sisällä omistaneena, 2 on näitä Aprilioita ruiskulla ollut, toinen edelleen ja itsellä kyllä niin huoleton peli, rengasta kuluu takana noin 3kk:n välein vaihdan DELI 34.90€ motonet, on halpa mutta ihan ok, tuskin ne näillä kilometreillä merkkirenkaatkaan paljo pitempään kestäisi? Olen iäkäs mopoukko enkä polta kumia, en myöskään keuli, elikä kuluu ihan ajamalla, edessä kestänyt hyvin alkuperäinen sen 29.300km!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kaveri tilasi ulkomailta tämän Aprilian ruiskuskoden ohjelmointijutun, on kaksi asentoa: standart ja racing, vasemman jarrukahvan alla luukku mihin kiinnitetään anturi, en ole ottanut tai muuttanut asetuksia koska vakiona kaikki riittää itselle, olisi kuitenkin kiva kokeilla mutta tuskin kilpa-asetukset reissujutuissa kauaa kestäisi kun moottorista otetaan huomattavasti enempi irti?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Palosella

Siinä kilpakartassa kone kiertää n. 12000 kun vakiokartalla sen 9500rpm

Eki

Elikä kiertää pahimmillaan niin kovaa ettei kannata tahallaan hajottaa normi reissukäytössä kun hyöty on olematon, kulkee ja kiihtyy nyt jopa kahden aikuisen alla loppupeleissä ihan rajoittimeen asti tasaisella ero yksin verrattuna kaksi päällä on suht olematon. No yksin yleensä ajelen ja on kyllä kestänyt niin hurjaa jauhamista jo liki 30.000km ettei mitään rajaa, toki normihuoltoja olen tehnyt variaattoriin, renkaisiin jne ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#39
Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 17.08.17 - klo:20:32
On todella huimat kilometrit  :D
Ostin skootterin Oulusta, menemällä Hyvinkäältä yöjunalla Ouluun 4.6.2016, silloin kun ostin oli skodella mallia 2015 ajettu 4007km, ajoin sen Oulusta Hyvinkäälle noin 14h. Nyt reilun vuoden ja risojen jälkeen mittariin on kertynyt tuo 30000km, mitään vikaa ei ole ollut, nytkin kun vaihdoin uuden takarenkaan niin kulkee rajoittimesta huolimatta vähintäinkin sen minkä uutena, kiihtyy ja menisi oikeasti noin 90kmh jos ottaisi rikan variaattorista pois, tekemättä mitään muuta. Standart asetukset ja menee sen 140-150kmh jos laitatan kaverin laitteella racing asetukset, silloin kiertää mittarin tappiin elikä 12000rms, vakiona 9500rms.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.08.17 - klo:19:07
Kaveri tilasi ulkomailta tämän Aprilian ruiskuskoden ohjelmointijutun, on kaksi asentoa: standart ja racing, vasemman jarrukahvan alla luukku mihin kiinnitetään anturi, en ole ottanut tai muuttanut asetuksia koska vakiona kaikki riittää itselle, olisi kuitenkin kiva kokeilla mutta tuskin kilpa-asetukset reissujutuissa kauaa kestäisi kun moottorista otetaan huomattavasti enempi irti?

Missäpäin kaverisi on, mahtaisiko onnistua skoden koodaus espoossa rajoittamattomaksi?? Se "racing" / "development" mode on rajoittamaton ja sellainen kuin sen optimaalisesti pitäisi olla. EU/mopomääräysten takia kuristettu ohjelma. Isoin ero on kiihtyvyydessä, huiput ei juuri nouse. Ne on rajoitettu prikalla ja kuristinlevyllä joissan malleissa.

Eki

#41
Kaveri asuu Kotkassa mutta on hyvin paljon Helsingissä, en ole itse säädättänyt, mutta kaveri kertoi ja netti kertoo että nopeus nousee kierrosten myötä jopa 140kmh jos rikka on pois, mullahan mittari näytti edellisessä Apikassa max 140kmh ajettu, ihmettelin mistä moinen oli jäänyt mutta siinä oli kokeiltu kisaohjelmaa, jotku väittivät täällä ettei se mopolla ole mahdollista:

Valmistaja   Aprilia
Emoyhtiö   Piaggio
tuotanto   1992 - Nykyinen
luokka   Skootteri
Moottori   49,38 cm3 (useita eri moottoreita)
Huippunopeus   45-50 km / h, rajoitettu 85-90 km / h. Lisävarusteena saatavat lisävarusteet, ne voivat nostaa maksiminopeutta jopa 150 km / h.
lähetys   CVT
jousitus   Etuosa, teleskooppihaarukka, takana oleva hydraulinen monojakkara
jarrut   190 mm levyjä edessä ja takana
Renkaat   13 "pyörät 130/60 renkaat
Akseliväli   1290 mm
Mitat   L : 1860 mm
W : 705 mm
Istuimen korkeus   765 mm
Paino   108 kg ( märkä )
Polttoaineen kapasiteetti   7,45 l
Öljykapasiteetti   1.2 L
Polttoaineenkulutus   90-120 mpg

Info: wikipediasta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

uskomaton lukema 50 kuutiolta. kaverit virittelee nelarikiinalaisia ja satanen ei oo rikki  ;D

Palosella

#43
Tuotanoin. Noi SR:n mittarit saattaa välillä näyttää mitä sattuu. Tuossa minunkin Apriliassa näkyy huippunopeutena 199km/h, vaikka todellisuudessa menee max. 60km/h. En luottaisi siihen maximilukemaan, jos en ole itse ajanut sitä sinne.

Edit: Tuo 60kmh on siis prikalla trimmattu. Prikattomana menee sen reilu 90kmh vakio-ohjelmalla. Kisaohjelmasta ei kokemusta.

Eki

#44
Itse kokeillut ilman prikkaa ja molemmat itsellä olleet ja oleva sr50 factory meni mittarin mukaan maximissaan 92kmh, gps:llä virhe oli 2.4kmh tässä ja samaa luokkaa edellisessä, elikä 90kmh oli oikea nopeus. Nyt kun on rikalla rajoitettu 65kmh niin mittarin näyttää 68kmh, todellinen on noin 65kmh, elikä trafin mopon maximiraja.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.