Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nopeusmittari ei toimi

Aloittaja Juippi, 29.10.07 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

Juippi

Onko mittarin korjaus helppo homma tehdä. vai kannattaako se viedä huoltoon   ???

Samppa

Mitä tarkoitat korjauksella? Onko itse mittari rikki, vai ainoastaan esim. mittarinvaijeri poikki? Jos itse mittari on rikki, voi korjaus olla kotikonstein vaikeaa, tai jopa mahdotonta (riippuen mittarista).

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=71
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Baotian

Onko kyseessä analoginen vai digitaalinen mittari? Nopeus vai bensamittari? Miten vika ilmenee?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 30.10.07 - klo:16:36
Onko kyseessä analoginen vai digitaalinen mittari? Nopeus vai bensamittari? Miten vika ilmenee?
Digitaalisten mittareiden korjaus menee vaikeaksi. Bensamittarissa ongelmana on yleensä tankissa oleva anturi. Itse sain toimimaan, kun irrotin anturin ja puhdistin huolellisesti. Samalla tosin rasvasin anturin sähköliittimet. Merkkivaloja palaa myös aika-ajoin, jolloin mittarikatteen saa purkaa ja vaihtaa lamppuja. Ei mikään paha homma.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kepa

Itsellä on yamaha aerox-01 ja nopeusmittari valehtelee noin 10km/h liikaa. Onko kotikonsteja jolla sen saisi kuntoon  :-\
häh?

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: kepa - 21.07.10 - klo:22:37
Itsellä on yamaha aerox-01 ja nopeusmittari valehtelee noin 10km/h liikaa. Onko kotikonsteja jolla sen saisi kuntoon  :-\
Tulosta sinne uusi taustapahvi, johon olet tehnyt oikeat nopeudet? :) Näin ajattelin itse tehdä, jahka aikaa on, samoin bensamittarin kalibrointi litroja näyttämään, eikä kuten nyt mallia tyhjä/täysi/jotain-siltä-väliltä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Kinroadin mittari lakkasi näyttämästä nopeuksia.
Vaijeri on ehjä ja vika paikallistettiin mittarin sisälle.
Neulanohjain oli saanut vähän ruostetta ja se kosteuden kanssa aiheutti vian.
Pakkanen edesautti ongelman ilmenemistä.
Hoidoksi puhdistus ruosteenirroitusmömmöllä ja huolellinen pesu masinolilla, voiteluun ohutta silikoniöljyä jota löytyi rc-auton iskarien säätöpakista.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Itselleni on käynyt täysin samoin, nimen omaan talvikäytössä olevan skootterin osalta. Olisi hyvä voidella tuo ohjain (ja koko vaijeri) jo syksyllä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.