Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Multivarin ominaisuuksista

Aloittaja juhsav, 04.09.10 - klo:08:02

« edellinen - seuraava »

juhsav

Kertokaahan tuosta multivarista. Elikkä nostaako Multivari huippunopeutta? Onko siinä rajotinprikaa olenkaan niinkuin noissa vakio vareissa?
Jos ei niin sillohan scootteri menee tuhatta ja sataa! Vai onko niihin mahdollista ympätä jokin rajotinprikka itse kiinni? ::)
Juha

JaakkoFagerlund

Tästä olisi varmasti haulla löytynyt, varsinkin kun itse siitä kirjoittelin tässä hiljattain Kymco puolelle :) Mutta juu, tässä omia kokemuksia, pyöränä siis Kymco People S:

Kiihtyvyys on tasaista alusta loppuun, ei enää räväkkää lähtöä ja sitten matelua pitkän aikaa, sillä tuon Multivarin rullarata on yksi käyrä, kun taas alkuperäisessä rullakupissa se oli suora pätkä jyrkempää ja sitten suora pätkä loivempaa, ts. siinä huomasi kiihdytyksessä tuon pykälän.

Mäennousukyky kasvoi kun vaihdoin takavariaattoriin Multivarin mukana tulleen valkoisen jousen, alkuperäinen oli reilusti lyhyempi ja kullanruskea.

Tuossa tuli mukana musta muovinen rajoitinprikka, mutta omaani se oli liian paksu (7 mm), sillä se kulki vain 35 km/h sen avulla, joten tämä vaatii hieman säätöä mikäli näin käy. Huippunopeutta tuo ei itsessään nosta, sillä se nopeus riippuu juurikin tuon prikan koosta.

Multivarin mukana tuli mulla 6 gramman rullat ja niillä testauksessa totesin, että pyörä kulkee vain 35 km/h ja huutaa aivan liikaa, tosin mäet (Lukonmäki täällä Tampereella) nousi kuin vettä vain :D Vaihdoinkin Multivariin 8 grammaiset ja kummasti meno parani, pyörässäni alkuperäiset oli 8.5 grammaiset.

Huomasin sellaisen asian, että kannattaa siellä olla jokin prikka, sillä hihna lepää muuten holkin päällä ja se hieman nyppäisee kun se lähtee siitä nousemaan variaattorin lautasia pitkin. Voihan tämä tietty olla pyöräkohtaista, mutta ettei ihmettelyä aiheuta :)

Lopputulokseen olen hyvinkin tyytyväinen, vaihdon tein alkujaan kiihtyvyyttä/mäennousukykyä saadakseni, mutta samalla hoitui urille kuluneen alkuperäisen rullakupin vaihto uuteen, joten kyllä kannatti :) Vielä kun hintakin oli vain noin 50 euroa Easyparts.nl:stä, niin ei tullut sen kummemmin kalliimmaksi kuin alkuperäinenkään.

Toivottavasti tästä oli jotain apua :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Jos sattuu hyvä rullakuppi olemaan ja se on kulunut urille, sen voi hioa käsinkin vaikka sorvi tietysti on parempi. Sandis levyyn kiinni vedellä ja kierträvin liikkein tasaisesti hioen sen saa sileäksi ja rajoitinta muuttaen urakohta ei satu samaan paikkaan.
Sorvia korvaa porakone jos saa kupin kiinni ja tuennan niin että voi tarkkaan hioa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04