Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Jonna

En kysy tyhmiä vaan totean tyhmyyteni.. Lueskelin netissä moponi ohjekirjaa ja bongasin mopostani sellasen kätevän koukun satulan sisältä johon saa laitettua kypärän roikkumaan. Turhaa siis olen lenkkilukkoa mukanani kuljettanut ja sillä köyttänyt kypärän kiinni varkaiden varalta :D  :-[

Jonna

Eipä kai tuollanen koukku oo kummonen sinne satulan sisään ittekki tehä. On kyllä ollu kätevä joten oli ihan hyvä että ohjekirjaa lueskelin :D

Coastside

Koukku kannattaa tehdä niin ettei se ole tavaroiden tiellä. Upotettu ja nivelöity on hyvä. Kypärän solkeen lukkiutuva vielä parempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tarppa

Tässäpä kysymys: Mistä tulee letku joka on kiinni pakoputken alussa jossai semmosessa mötikässä?? Se on nimittäin irti sieltä jostain! Skootteri on Baotian bt50qt-9.
Kiitos jos joku vastais!

Coastside

Moottoriin sylinterin imupuolella, koska se on ns. saastesysteemejä. Vaikutuksen voi todeta vaikka litistämällä letkun tukkoon ja ajamalla. Zonereissa sama on toteutettu kromatulla putkella sylinterin kannen kopassa. Saa pian kyytiä minun toimestani.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tarppa

Eli sen ei tartte olla kiinni välttämättä siellä sylinterissä vai? Eilen illalla otin fikkarin ja menin tarkastelee  ;D naapurin baotiania niin siinäkin näytti olevan irti se letku...Oli kiinni vaan putkessa...Mikäs vaikutus siinä sit niinkuin on jos sen laittaa kiinni?
Kiitti taas!!

Area 51

Juu eli olen miettinyt tuollaista E-hyväksyttyä tehopakoputkea joka tosin ei tuo tehoa lisää vaan toimii korvausputkena alkuperäiselle joka on todella ruma.
Eli kuormittaako tälläinen "tehopakoputki" moottoria enemmän kuin normaali putki?

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Area 51 - 24.12.08 - klo:14:08
Juu eli olen miettinyt tuollaista E-hyväksyttyä tehopakoputkea joka tosin ei tuo tehoa lisää vaan toimii korvausputkena alkuperäiselle joka on todella ruma.
Eli kuormittaako tälläinen "tehopakoputki" moottoria enemmän kuin normaali putki?
Jos se kerran on tehopakoputki, vaikkakin e-hyväksytty, on se poliisien mielestä laiton vaikka se ei toisikaan tehoa.
Yleensä teharin kanssa suutinta isommaksi, kuten jo varmaan tiesit.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 25.12.08 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: Area 51 - 24.12.08 - klo:14:08
Juu eli olen miettinyt tuollaista E-hyväksyttyä tehopakoputkea joka tosin ei tuo tehoa lisää vaan toimii korvausputkena alkuperäiselle joka on todella ruma.
Eli kuormittaako tälläinen "tehopakoputki" moottoria enemmän kuin normaali putki?
Jos se kerran on tehopakoputki, vaikkakin e-hyväksytty, on se poliisien mielestä laiton vaikka se ei toisikaan tehoa.
Yleensä teharin kanssa suutinta isommaksi, kuten jo varmaan tiesit.

E-hyväksytty putki, jossa kuristinholkki on paikoillaan,kelpaa liikennekäyttöön. Käytännössä poliisi testaa asian ajamalla, jos epäilee putken olevan holkiton. Säilytä putken mukana tuleva todistus, jossa mainitaan E hyväksyntä, yleensä se kyllä myös on merkitty putkeen jollain lailla. Ja huom, jos pidät kuristimen niin välttämättä ei tarvitse isompaa suutinta, kaasarin neulan nosto kelpaa toimenpiteeksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Area 51

Hmmm....taidan ehkä jättää tuon tehoputken väliin...olen kuullut kavereilta että se myös lyhentää skootterin elinikää ???

karkulainen

Ei sen putken pitäisi vähentää skootterin elinikää jos se on oikein laitettu ja säädöissään.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Area 51 - 26.12.08 - klo:12:24
Hmmm....taidan ehkä jättää tuon tehoputken väliin...olen kuullut kavereilta että se myös lyhentää skootterin elinikää ???

Nämä "olen kuullut kavereilta" kommentit on niitä urbaanilegendoja :P :P Ainoastaan oma kokemus voi puhua puolestaan, itselläni peli jossa tehari on kiinni ja ajettu jo yli 30,000 vain mäntää vaihtaen välillä, toki laakeriremontti on kohta edessä, mutta se on normaalia kulumaa.. Kunnollinen tehari ja säädöissään oleva kone toimii maailman tappiin asti ja voi jopa pienentää polttoainekulutusta, johtuen teharin paremmasta hyötysuhteesta. Se tosin vaatii putkelta hyvää alavääntöä, eikä mitään kisaputkea..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Näin on, tuo on samaa lajia kuin; metalliset vanttiilinhatut vääntävät vanteet kieroon. Eli silkkaa "essonbaarijuttua", ja onhan se tehari hienomman näköinen kuin vanha. :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Nimen omaan, avain on se "säädöissä oleva kone"..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Jamppa

Viime kesällä kun kyselin mopooni tuulisuojaa, niin myyjäliike kertoi, ettei tähän kymco agility fat -malliin saa tuulisuojaa. Edes yleismallin tuulisuojaa ei saa kiinni, koska kiinnityspaikkoja ei löydy.

Huomasin kuitenkin tuossa, kun raotin ohjaustangon päällä olevaa muovikatetta, että siellä on molemmilla puolilla tuollaiset allaolevasta kuvasta näkyvät raudat. Lisäksi katteessa niiden kohdalla helposti pois otettavat palaset.

Ohjekirjassa en löytänyt noista mitään mainintaa, mutta voisiko ne olla tuulisuojan kiinnittämistä varten?