Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

roxi/nitro ei käynnisty (bensansaanti ongelma!)

Aloittaja jazuaXXX, 08.11.14 - klo:16:16

« edellinen - seuraava »

jazuaXXX

nitro ei käynnisty, ostin tossa viime viikolla nitron ja nyt kun saanu kasattua niin startinrele vaan napsuttaa, akussa pitäisi olla virtaa ja sulake on katottu, missä vois olla vika?

helkama sc-r

#1
Kokeile aluksi polkimesta pyöriikö kone.
Paksut johdot yhdistämällä starttireleestä pitäisi startata jos moottorin maadoitus ok.

jazuaXXX

kiksin sain kuntoon mutta eipä saa kipinää, johdot kiinni, cdi & puola kiinni johtoineen.. missähä vois olla vikaa..?

A_sentaja

Kelataans vähän takaisin,ostit nitron..oliko projekti,eli ostit paketillisen osia ja kasasit,vai tuliko pihaan rullaavana käyntivikaisena... Monellako tulpalla kokeilit ja totesit kipinän poissaolon.. onko koneelle tehty mitään viimeaikoina mm mottia rempattu sähköjä kolvattu,ajettu ilman akkua tms... Kipinän pysyessä edelleen piilossa,maadoitus,puola ja cdi testiin... Roxi ainakin itsellä on surullisen kuuluisa hajottaamaan cdi boxin.. olisinko kolme kappaletta pelkästään yhteen niitä vaihtanut.. Eli tuore akku ja piuhat huolellisesti kiinni puolan maadoitus kanssa kuntoon,kuin myös startin ja cdi,ssä johdot oikein ja testataan..mielellään vielä kaverin cdi,lläkin..:) Ja tulppahan on kulutustavara,se uusitaan aina kun vähän epäilyttää..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jazuaXXX

myyjä niputti koneen ennen kauppoja että olis helpompi rullailla ja ainoat mitä piti tehdä oli että koneen mangeetolta tulevat johdot kiinni ja uus etuvari & kytkin kiinni, nämä tein mutta eipä sitten toiminutkaan.. kahdella tulpalla nyt koittanut..

jazuaXXX

sekavaa kirjoittelua.. ::) mutta vika ilmeisesti löytyi kun ei tullut mistään staattorin johoista virtaa, eli staattoria vaihtamaan, miten helposti saa vauhtipyörän irti ilman ulosvetäjää?

A_sentaja

Muista sitten uutta staattoria ostaessasi tsekata valmistusnumero,vanhanmallin virtalaitteet ei käy yksiin uudemman mallin kanssa.. Magneettoa on joskus irroiteltu ihan lyömälläkin,mutta en suosittele sitä rikkomisvaaran takia, Ulosvetäjä toisaalta kustantaa vain n12e ellei tutulla satu olemaan.. Niitä kierteitä kun ei viitsisi tuhota,kun joutuu sitten koko koneen purkamaan vaihtaessaan uuden kampuran..:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Ulosvetäjää ilman muuta.

Ei ainakaan kannata kammeta millään metallisella. Naputella voi kevyesti puolelta toiselle nylon- tai kumivasaralla, mutta omalla vastuulla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

helkama sc-r

2 meisselillä voi kammeta samalla kun joku napauttaa vasaralla aika kevyesti akselin päähän.

konenikkari

#9
En suosittele.
Oitis oikeaoppisen ulosvetimen hankintaan.
Ja vitsiksi tuohon päähänlyöntiin.
Mitkä olivat kelvottoman sepän viimeiset sanat:
Nooóh : seppä oli saanut uuden oppipojan joka oli ns. päällelyöjä,
seppä piti kaksin käsin kiinni kappaleesta, ja oppipoika löi väärään paikkaan,
seppä sanoi "EI ..Ei, löit väärään päähän, tähän päähän... tähän päähän" sanoi seppä ja nyökytteli päätään.

Mistä ja millä välineellä mittasit ettei mihinkään staattorin käämin tule mitään jännitettä.
Roxeissa ja nitroissa kaikki staattorin jännitteet ovat mitattavissa moottorin maadoitusta vastaan.
Toimi harkiten ja pidä vasara vihonviimeisenä vaihtoehtona, sähkölaitteitasi tutkiessa.  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#10
Lainaus käyttäjältä: jazuaXXX - 08.11.14 - klo:16:16
nitro ei käynnisty, ostin tossa viime viikolla nitron ja nyt kun saanu kasattua niin startinrele vaan napsuttaa, akussa pitäisi olla virtaa ja sulake on katottu, missä vois olla vika?

Oleellinen kysymys on, minkä vuoden nitro.
Ja toinen oleellinen kysymys on koska starttirele vain naksuttaa,onko varmasti kaikki maadoitukset, yhdistetty ja  toimivia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jazuaXXX

startissa oli rattaat paskana, ja nyt uus ongelma, joku älypää vetäny kierteet paskaks tosta mangeetosta, eli jotain keinoja tarvittas ja äkkiä?!?!, mangeetolta ei tuu mistään virtaa, joka paikasta koitin yleismittarilla kattoo, ja kone tohon roxiin vaihettu (ei vm. tietoo) ja sähköt on vanhat, tosta vanhasta koneesta oon staattoria ottamassa tohon ja siitä sainkin jo irti mutta nyt toi kiinni oleva tarvis saada viä irti..

A_sentaja

Siis magneeton kierteet solmussa,vai kampuran...Jos kampurasta korkkaa kierteet on homma kinkkisempi,mutta jos magneetosta tuhottu niin sitten voi soveltaa eri konsteja,kuitenkin kaikenlainen lyöminen tulisi poissulkea...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Kuva kertoo enemmän kuin osaamaton osaa kertoa. Monelle palstalaiselle nuo on tuttuja kunhan näkee sen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#14
Juups kuva ongelmasta on usein kiva,
ja yhdellä kuvalla voi totta puhua enemmän kuin tuhannella sanalla  ::)
Kuvia ei koskaan ole liikaa, kunhan ovat kohtuu kokoisia.
Siis kuvitellaan  :D , ettei meidän suomalaisten, osin kehittelemä tekniikka olisi aivan turhaa.
Tuo otsikossa HUUTAMINEN on aivan turhaa, minä en ainakaan vastaa jos jatkat huutamista.
Hanki se oikeaoppinen ulosvedin jos oikein tosissas haluat ongelman ratkaista.
Kokemäjellä sanotaan, "älä hättääs kuale ku et piänenä paskaaskaan kuallu"
Ja meripelastusseuran kurssilla korostettiin ettei turhaan saa APUA huutaa sillä, oikeesti
todellisen hädän tullessa, ei sua kukaan usko, "se on se joka aina turhastakin apua huutaa"  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)