Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

?kumpi PAREMPI 4t- vai 2t- koneinen vm.08-10 neos?

Aloittaja JOO-O, 16.07.13 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

JOO-O

ajattelin hommata tuoreemman skoden. ens sijalla ois uudehko neos, kun on tilava,tuttu ja ajattomasti muotoiltu.
olen ollut 2-t koneen vankkumaton kannattaja fiiliksen,varmuuden ja huollon helppouden vuoksi.
nyt kuitenkin kaipaisin etenkin uudemman mallisten neos kuskien kokemuksia 4t- ja 2t-koneisista; ajo fiilis,kestävyys,huoltotyöt,varmuus,tekniset ratkaisut. ilmeisesti tullut ruiskuu,vesi jäähyy,tms.
4-t harkitsen vain sen vuoksi, koska 2-t ei ole käytettynä myynnissä kuin hopeana, joka mun mielestä sopii lähinnä pohjaväriksi.

Palosella

4t ehdottomasti, jollet halua hirveästi viritellä. Nelari kulkee prikka pois otettuna 55km/h mittariin. Koneen puolesta mopo on ainakin meillä ollut todella hyvä, ei mitään ongelmia ikinä ole ollut. Tankata ja öljyt kun muistaa vaihtaa, on todella varma mopo. Ruisku on joo 4t peleissä ainakin, sen kanssa ei ole ollut onglemia myöskään, aina on lähtenyt käyntiin ja kiihtyvyyskin riittävä ainakin itselleni. Huoltotyöt on helppo tehdä itse, öljyjä kun muistaa 3000km välein vaihtaa niin siinähän se melkein jo on. Huoltotaulukossa on sitten jotain pientä lisää vielä, mutta halpaahan tämä Neosin pitäminen on. Bensaa vie vähän reilu 2 litraa sadalla ja öljyä ei kulu yhtään (niinkun ei kuulukkaan) Jos olisin nyt hommaamassa uutta skotua, olisi se ehdottomasti uusi Neos 4!

JOO-O

itse taas ajattelin 2-t .äänimaailma luo hyvän fiiliksen ja tekniikan yksinkertaisuus tuo varmuutta ja helppoutta käytetyssä.
4-t näyttää olevan vesipumppuu,syylarii,ruiskuu,venttiilikoneisto palasäätoineen,erillisvoitelu öljynvaihtoineen..liian monimutkaista.
uutena ok. mut kalliita korjata ko kilsat lähestyy 20tkm. ;)

Palosella

ihan miten ite tykkää, ei tossa meidän Neosissa ole venttiilejä tarvinnut säätää vielä kertaakaan ja kohta 16 000km mittarissa. Öljyn vaihtohan on ihan helppo homma, roppu auki, öljyt pihalle, roppu kii ja öljyt sisään. Ei tuu ees niin kalliiksi kun kakstahtisessa pelissä. Eipä tuossa ole tarvinnut mitään korjata vielä vaikka tuo 16k km mittarissa :)