Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox ei ota täysiä kierroksia ajossa

Aloittaja paloggi, 10.07.13 - klo:01:28

« edellinen - seuraava »

paloggi

Joo eli eikös tuo vähän löysästä vp jousesta koita ilmottaa kun ajaa jotain 60 ja vääntää kaasun pohjaan niin ei ota täysiä kierroksia. Ja risteykseen kun tulee ja lähtee kiihdyttämään niin hetken kiihtyy matalilla kierroksilla ja sitten rupeaa vetämään paremmin..

EpicRox

Selvä oire vp jousen kuoleentumisesta, eli uusi vp jousi kiinni ja kulkee taas.

paloggi

Olisko ihan vakio vp hyvä vai käviskö 7% jäykempi. Prikka on pois ja hukkaputki tukittu, rullat on vakiot 5,5g

A_sentaja

periaatteessa jäykempi käy,jos prikka poistettu ja rullia kevennetty. Pääsääntö on,että kiihtyy ja vetää tappiin asti..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Pistä ihmeessä se prikka takaisin paikoilleen.
Lainaus käyttäjältä: paloggi - 10.07.13 - klo:01:28
Joo eli eikös tuo vähän löysästä vp jousesta koita ilmottaa kun ajaa jotain 60 ja vääntää kaasun pohjaan niin ei ota täysiä kierroksia. Ja risteykseen kun tulee ja lähtee kiihdyttämään niin hetken kiihtyy matalilla kierroksilla ja sitten rupeaa vetämään paremmin..

Sum moottoris on wäljistyny.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

paloggi

Jos ei parane kun vaihtaa rullat ja vp:n ni sit mäntäremppaa jossain vaiheessa.. Alkuperänenhä tuo mäntä on vielä

paloggi

#6
Joo o.. Kaasu pohjassa kun ajaa niin ei ota huippuja, kun esim. kuukausi takaperin huuti oikein kun kaasupohjassa ajoi huiput. Nyt ei huuda ollenkaan.. Ajattelin männän vaihtaa tässä lähiaikana niin kannattaako minkä verran porauttaa ylikokoon vai selviääkö pelkällä hoonauksella jos nyt suoraan ajosta sen vaihtaa?

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.07.13 - klo:22:09
Pistä ihmeessä se prikka takaisin paikoilleen.
Lainaus käyttäjältä: paloggi - 10.07.13 - klo:01:28
Joo eli eikös tuo vähän löysästä vp jousesta koita ilmottaa kun ajaa jotain 60 ja vääntää kaasun pohjaan niin ei ota täysiä kierroksia. Ja risteykseen kun tulee ja lähtee kiihdyttämään niin hetken kiihtyy matalilla kierroksilla ja sitten rupeaa vetämään paremmin..

Sum moottoris on wäljistyny.

Kyllä kuitenkin aina lähtee ensimmäisellä käyntiin, polkasemalla tai sähköllä.. Ja tyhjäkäyntiäkin käy ihan normaalisti.

paloggi

Noniin, tuli tilattua vertexin 40.50mm mäntä ja ens viikolla kun tulee niin sylinteriä porautukseen. Saa nähdä miltä se alkuperänen mäntä näyttää :) Onko vuskannut minkä verran..

konenikkari

Männän laadun valinta osui oikeaan.
Teetä poraustyö myöskin asiantuntijalla.
Paketin mukana tulee suositeltu, porausvälys.
Varmista ennen kokoamista porauksen jälkeen että myös aukkojen ja sylinterin alapään viisteet on tehty oikein.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#9
 "Saa nähdä miltä se alkuperänen mäntä näyttää :) Onko vuskannut minkä verran.."
Hyvä ajatus, se vanha mäntä kertoo monta tarinaa, kunhan vain malttaa katsella ja kuunnella.
Jos takana on esim. kymmenen tuhatta kilometriä on se aikas monta kertaa käynyt kurkkaamassa esim. sytytystulppaa 8)
Karhealla laskutoimituksella sain tulokseksi n.kuusikymmentä miljoonaa kertaa ???
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

paloggi

:) speedfightiin vaihdoin viime kesänä männän jo porasivat pytyn samassa paikassa, tammerdieselillä pieksämäellä. Hyvää jälkee tekivät. Joo tuli tilattua uus ilmansuodatin ja sytytystulppakin :D Vaihtaa nekin sit siinä ohessa.

A_sentaja

Ne pakoaukon ja kanavien viisteet tekee itsekkin vaikka puukolla,niin olen itse tehnyt ja ongelmia ei ole ollut... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.07.13 - klo:20:09
Ne pakoaukon ja kanavien viisteet tekee itsekkin vaikka puukolla,niin olen itse tehnyt ja ongelmia ei ole ollut... ;)
Jep. Ja asiantuntevast "porausliikkeestä" pitäisi tulla mukaan vielä lappu, missä näin käsketään tehdä, siis jos ei ole liikkeessä tehty.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#13
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 19.07.13 - klo:20:09
Ne pakoaukon ja kanavien viisteet tekee itsekkin vaikka puukolla,niin olen itse tehnyt ja ongelmia ei ole ollut... ;)

Sulla on hyvä puukko ;)
Mullakin oli, vanha lamelliteräinen mora, sillä veisteli sujuvasti valurautaa.
Niitä ei vaan enää mistään saa  :'(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Mulla on iisakki järvenpään tekemä damaski, jolla veistää vaikka takorautaa...helevetin hyvä joka työssä ja ja varsinkin puunveistossa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...