Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Viritetty Jog R kiihtyy vaihtelevasti.

Aloittaja hukkaputki, 09.08.12 - klo:18:04

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Konenikkaria kompatakseni,, kaikki vaikuttaa kaikkeen.. ei pelkkä järjetön teho, vaan miten saada kone toimimaan optimaalisella alueella niin, että se on mielekäs ajaa.. ;) myös pakoputkella on 2t pelissä merkitystä, vääntääkö putki alhaalta vai keskirekisteristä, vai kenties vasta kipurajan tuntumassa. Jos pelkkä pytty aiheutti sen ettei kone enää liiku toivotulla tavalla, niin kokeilitko piruttasi vakioputkella. Oliko tehoputki edes mitoitettu yli 50 kuutioiselle..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

mopo305

Ok, voin olla väärässä, mutta ........, mulla ainakin huiput nousee,  kun poistaa rikan, jos tehoja löytyy.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

hukkaputki

#17
No putki on stage 6 pro replica eli noille "tehottomille" 70 cc kuutioisille varsin hyvä. Tuosta prikkajutusta pitää kysyä, että onko se varmasti ihan terveellistä? Toisekseen vielä, että paljonko se sitten vähentää noita huippuja/kiihtyvyyttä? Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kiihtyvyys on tärkeintä, mutta kyllä niitä huippuja saa silti löytyä ainakin sinne 70 km/H.

Olen tällä foorumilla kyllä huomannut, että näitä "paljon" virititettyjä mopoja, ei juurikaan katsota hyvällä. En väitä, että tavoitteeni on vain ajaa niin kovaa kokoajan kun mahdollista osien kestävyydestä viis, mutta ajan sen verran vähän, että enemmänkin harrastus tuo virittely (jonka tavoitteena saada suurin teho viel suhtkoht """järkevästi""" pienellä budjetilla). Tällä haen siis lähinnä sitä, että olen kysymyksiini saanut juuri sellaisia vastauksia, jossa kehotetaan rajoittamaan moponi nopeutta, jotta se toimisi paremmin ja sitärataa. Faktahan on se, että käytännön ajoon ei paljon viritetty moposkootteri voi tietenkään olla täysin mielekäs. Nuoresta iästä johtuen yleensä kuitenkin se "hauskuus" on tärkeämpi kun käytännöllisyys. Elikkä mikä nyt on se todennäköisin syy tuohon huonoon liikkeelle lähtöön? Kenties rullat? Kytkin ei todennäköisesti luista, sillä se on paras kytkin mitä markkinoilla oikeastaan on ja toimii ihan high end:iin asti.

Jankkaan näitä samoja juttuja, sillä on paljon skoottereita joissa on samanlaisia/samat osat ja toimii ihan normaalisti. Joku säätö nyt vaan on pielessä. Rullia ehdotettu jo. Itse en ole oikeasti edes tiennyt, että rullat vaikuttaisivat varsinaisesti liikkeelle lähtöön. Mitään optimia ei haeta, mutta jos vaikka edes hiukan lähtisi aikaisemmin. (Jos rehellisiä ollaan niin alun "matelu" on paljon vauhdikkaampi kun vakiomopon kiihtyvyys)

Coastside

Tuo virittely on jokaisen oma asia koska kuski vastaa aina. Meille kaikille käy lopulta niin ettei nopeus tuo hauskaa elämään kuin hetkittäin ja säikkyneet mummot oppii tietämään vaarallisiksikin. Sitä ennen mennään tietenkin aina kieli poskessa minkä kulkee. Maltti ei riitä odottaa parin vuoden verran jotta saa laillisen vauhtivehkeen ja kortin, jos ei ole kärynnyt ja saa vuoden lykkäystä.

Itse virittely on taitolaji joka vaatii massiakin. Ei niin monenkaan tarmo riitä sen perusteita opettelemaan hyvin ennen osien ostoa. Opettelu ei ole koskaan ollut näin helppoa kuin netissä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hukkaputki

No näinhän asia on. Kevari olisi hieno, mutta kun ei rahaa. Tietty kiinnijääminen voi koitua toki myös kalliiksi.

En halua antaa itsestäni ihan amatöörikuvaa. Sanoisin tietäväni miten eri osat vaikuttavat näin käytännössä (Kuten esim. ympäripyöreästi kevyemmät rullat nostavat kierroksia kuten myös jäykempi vp-jousi), mutta syvällisempi tietämys on hukassa, sillä en koe sitä näin tälläisenä harrastelijavirittelijänä tarvitsevani. Varsinaista ongelmaani en omilla tiedoillani osannut ratkaista, kun kyse ei ollutkaan siitä mistä luulin eli löysistä kytkinjousista.

hukkaputki

Onko vp-jousi löystynyt vai mikä on kun yhtäkkiä ei jaksa nostaa lainkaan kierroksia kun minä istun päällä. Kun pyörä  on jalalla ja minä sivussa niin kierrokset kyllä nousee ja komeasti :D.

Pro replica putki
stage 6 sport pro vari jossa 5g rullat
17.5 kaasutin 82 suutin
70 cc streetrace


ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.