Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Paljokos kakstahtinen kestää vääntää kierroksia, rikkoutumatta?

Aloittaja Eki, 04.06.12 - klo:23:07

« edellinen - seuraava »

pekpel

Ehkäpä se rajottaa just oikein:

Malli: 50cc
Moottori: 49.3cc 2-tahti
Männän halkaisja/iskunpituus: 41x37.4mm
Purisustussuhde: 8.6
Max teho: 4.9/7500 rpm
Max vääntö: 3.2Nm Kw/5500 rpm.
Kulutus: n. 1,5l / 100km (polttoaineena 98E)

Ainakin noita se modularbox mainostaa arvoiksi.. ( Poimin vain muutaman, tuolla lisää: http://tgb.rally.fi/skootteri-malli/bullet-classic )
Jos viilaa mottia niin sitten ne isommat kiekat..
Onkos nuo tiedot oikein sitäpä en tiedä, koska kuullostaa enämpi nelarin arvoilta noi kiekat..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

#16
Ok, täytyy ottaa selvää, kiitti vinkistä! Eki

EDIT:

Nyt saatu tuo oikea kulutuskin selville kun on tullut jauhettua sisäänajonkin jälkeen hana kaakossa, elikä kyllähän se kulutus pyörii 3l+-/100km riippuen ajotavasta!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Tuon kierrosrajoittimen pystyy nuorison mukaan ohittamaan ihan kuten esim. Helkama sc2 skootterissakin, ottamalla toisen sulakkeen pois ja rajoittamaton cdi boxi, niin kulkee erään huoltomiehen mukaan n.90kmh, se on taas eriasia kuinka moista jauhamista kestää ja tietysti on laitonkin!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

leze223

Pyh, max sen 70 kulkee. Tuokin kun ottaa myös prikan pois.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Eki

Tämä minun kulkee gps:n mukaan, myös oma mittari näyttää samaa, elikä 67-68kmh kun 9000 kierrosta on mittarissa ja rajoittaa siihen, tuon 68kmh yli ei mene, mutta menisi helposti jos ei kierrokset rajoittaisi. Helkaman maahantuonnin huoltomies kertoi kerran että sc2 kulkee kyseisillä toimenpiteillä maximissaan n.90kmh, itsehän en ole kokeillut enkä edes omaani, tässä on vaan samassa tallissa tismalleen samanlainen skode kuin mulla ja siitä on prikka pois, kulkee sen mitä yllä kerroin, olen myös itse kokeillut (tarviiko videota asiasta, voin järkätä jos ei uskota)?!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Hyvältä kuulostaa. Testaa tollasta modia, kyllä sen ton 70-80 pitäis ottaa kurittomana niinkun muutkin 2-tahtiset 50 kuutioiset. Katotaan sitte miten kuulkee :). 2t koneen viritys on kyl paljon helpompaa kun nelarin kanssa. Vähän kuin turboauton vs vapariauton.. tosin omat haasteet niissäkin niinkun kaikessa aina.

Eki

#21
Löyty Narakun rajoittamaton boxi Hyvinkään mopokellarista (25€, Ruottissa 2x:nen tuo saman hinta postikuluineen), ei ne kierrokset yksin sillä juurikaan nousseet, vaatisi varmaankin parempaa putkea tms? Hyvä se on näinkin, mopohan tää vaan on ... muuten ei näkyny isäntää (Kania) himassa eikä tallilla, oli pieni ilta-ajelu teitin suuntiin! Eki  :) Edit: vaikuttaako tuommoinen putken haarautuma pakoputken alkukäyrästä, mistä lähtee noin 15cm putkenpätkä, mistä jatkuu ilmanputsarille siitä kumiletku, olisi helppoa työstättää pois siististi ja tukkia myös siististi ilmanputsarin reika mihin tulee tuo kumiletku, tai toisinpäinhän tuon pitäisi toimia elikä ilmanputsarilta tulla puhdasta ilmaa pakokaasuihin jne!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

leze223

Kuvaa? Tuo voi olla kuuluisa hukkaputki, mutta kun kuvan otat niin voin varmasti sanoa siitä.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: kani - 06.06.12 - klo:13:26
2t koneen viritys on kyl paljon helpompaa kun nelarin kanssa. Vähän kuin turboauton vs vapariauton.. tosin omat haasteet niissäkin niinkun kaikessa aina.
Ja sehän se pitää 4t miehen mielenkiinnon yllä, pitäis päästä samoihin kuin 2t pelit. ;D

kani

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 06.06.12 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: kani - 06.06.12 - klo:13:26
2t koneen viritys on kyl paljon helpompaa kun nelarin kanssa. Vähän kuin turboauton vs vapariauton.. tosin omat haasteet niissäkin niinkun kaikessa aina.
Ja sehän se pitää 4t miehen mielenkiinnon yllä, pitäis päästä samoihin kuin 2t pelit. ;D

Ei tuu onnistuu mitenkään jos ei 2t oo kuristettu tai rikki :)

Eki

#25
http://personal.inet.fi/koti/mynter-6/pakoputki.jpg Tuossa olis piirros, en nyt viitsi lähteä kuvaamaan .... pakkohan se on huomenna kuvata, eihän tuosta piirroksesta saa itsekään selvää hahaha ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: kani - 06.06.12 - klo:23:33
Ei tuu onnistuu mitenkään jos ei 2t oo kuristettu tai rikki :)
Siinähän se juju onkin, pitää olla haasteita. Jos kaikki olisi helppoa ja yksinkertaista, niin minun mielenkiinto loppuisi totaalisesti. ???
Jo se että saataisiin nämä rintintintintintinit karsittua ilmastoa ja naapurirauhaa häiriköimästä, toisi paljon positiivista palautetta kanssaeläjiltä. ;) Mutta turhaan täällä auon päätäni, noilla museoikäisillä tekniikoilla on kannatuksensa "ymmärrän kyllä syyn" mutta kaikki muutos ei kuitenkaan ole pahasta? :-\

Jos vaan tehoja tuijotellaan, pitää siirtyä kokonaan isompiin kaksipyöräisiin ja unohtaa mopot ja skootterit. Kuristettuna nämä höpedit on mitä on, eikä ne muuksi muutu. Ja pienillä muutoksilla ei suuriakaan eroja pysty tekemään.

Autopuolella totesivat tämän jo 30 vuotta sitten ja esimerkiksi moottoripyyöräpuolella 20 vuotta sitten ja moottorikelkkapuolella jo 10 vuotta sitten. 2 tahtiset on tuomittu kuolemaan, suurimpana syynä saastepäästöt ja kehityksen hampaisiin jäänyt tekniikka.

En kuitenkaan syytä ketään kaksitahtisen suosimisesta, niissä on omat hyvät puolensa. Kuitenkin kannattaisi pikkuhiljaa kaivaa se nykyaika esiin, tietääkseni se on se aika, jossa eletään. Ketä ei kiinnosta ekologia ja maapallon saastuttaminen, ajelkoon minun puolesta kasitahtisilla maailman ääriin, ei se minua haittaa. ::)  Itse katson kuitenkin tulevaisuuteen, mieluimmin kuin menneisyyteen, mutta jokainen taplaa tyylillään. ???

En itse ole mikään viherpiipertäjä. ;D Mutta jos kaikki 5,4 miljoonaa suomalaista ajelisi risiiniöljypolttimilla kohti auringonlaskua, niin hyvin pian minusta semmoinen kehkeytyisi. :(


kani

Se on ne litratehot missä kilpaillaan. Tosin ahdetut ja vaparit on omissa luokissaan ;)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 06.06.12 - klo:20:40
Löyty Narakun rajoittamaton boxi Hyvinkään mopokellarista (25€, Ruottissa 2x:nen tuo saman hinta postikuluineen), ei ne kierrokset yksin sillä juurikaan nousseet, vaatisi varmaankin parempaa putkea tms? Hyvä se on näinkin, mopohan tää vaan on ... muuten ei näkyny isäntää (Kania) himassa eikä tallilla, oli pieni ilta-ajelu teitin suuntiin! Eki  :) Edit: vaikuttaako tuommoinen putken haarautuma pakoputken alkukäyrästä, mistä lähtee noin 15cm putkenpätkä, mistä jatkuu ilmanputsarille siitä kumiletku, olisi helppoa työstättää pois siististi ja tukkia myös siististi ilmanputsarin reika mihin tulee tuo kumiletku, tai toisinpäinhän tuon pitäisi toimia elikä ilmanputsarilta tulla puhdasta ilmaa pakokaasuihin jne!

Sehän on pakokaasujen hapetussysteemi,kaasut palaa hapen avulla kuumempana ja pitää katin puhtaana pitempään. jos poistat putken niin katti tukkeutuu nopeammin, eikä sen poistaminen edes nosta nopeutta. Katin poistolla ja putken tukkimisella saavutetaan jo hieman nopeusetua..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#29
http://personal.inet.fi/koti/mynter-6/putki.JPG  - eikös se ole sama asia onko tuota lisäputkea ja letkua ilmanputsarista, tai onko kulku tukittu ilmanputsarin ja pakoputken välillä, minun mielestäni tuo sotkee virtauksia ihan samoin kuin kuristettu putki?!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.