Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Isompi sylinteri, entä kansi ?

Aloittaja Kari69, 03.07.22 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

Kari69

Ostin 50cc tieliikennekelpoisen skootterin. Sitä pitää kunnostaa ja yllätys, sylinteri onkin 80 cc. Kansi kuitenkin 50 cc. Eikö palotilankin pitäisi olla suurempi, jos sylinteri on suurempi. Muutenhan puristukset nousee, eikö ?

Testiajossa en huomannut suuremman sylinterin tuomaa teholisää, vaikka meillä on toinenkin samanlainen Agility. Johtui ehkä siitä, että jakoketju oli yhden hampaan pielessä. Eikä imuventtiilissäkään ollut välystä.

pekpel

Ei ne puristukset välttämättä nouse isomalla pytyllä
Vaihda isompi ventiiliseen kanteen jolloin virtaus paranee ja alkaa tehonlisäyskin tuntua ajossa
Samalla pääset säätelemään kaasaria uusiksi
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Totta "täytös" on tärkeä, ei isokaan mäntä voi
puristaa kokoon ilmaa jota ei ole tai se on alipaineista.
Sama tilanne kuin mitatessa puristuspaineita, kaasu nollilla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

Vena solmussa eikä oikein vakuuttavalle kuulosta ;D ite en 72cc ja 80cc pyttyjen välillä avarretulla vakio kannella huomannut mitään muuta eroa kuin lisääntyneen moottorin tärinän kun ihan epätasapainossa koko moottori.

Ukkeli

#4
47mm sylinteri vakiokannella omat kokemukset.. moottorina 139QMB nelari.
- kivasti lisää vääntöä matalilla kierroksilla
- raskaampi käynnistää, koska puristussuhde nousee turhan korkeaksi
- virinokka ei paljon vaikuta
- ei lisää tehoa korkeilla kierroksilla - kone tuntuu "nuhaiselta"
Vakiokannen pakoventtiili on pikkurillin kokoinen, ja imuventtiili ei ole paljon isompi.

joni_k

Kanavat pitää hioa isommaksi ja kaasuttimen pääsuutin suurentaa. Ekat 800km tuntuu meno nuhaiselle jonka jälkeen alkaa kulku maistua. Aja rauhassa sisään. Starttimoottorin johdotusta pitää suurentaa ja lisämaadoitusjohto runkoon.

Maraboy76

Ei kestä poljinmekanismi 72cc kamoja, surkea laatua noi kiinalaiset jos et ostanut fly-skoba. Hyvä setti on 62cc pytty, vakiomallinen kansi ja kaasari,sitten the liukurullat esim. 6-7g.

Kosunez

Vanhaa juttua "ylös". Kesän työmatkakulkineena -07 piaggio fly 4t, mistä variaattorin prikka pois ja rajottamaton cdi, +muistaakseni 85 suutin. Kulkee ihan ok, lähes 70km/h minun alla, mut sais kiihtyä ja vääntää paremmin. Maksaako vaivaa vaihtaa vaikka 72 sylinteri, ja mitä muuta toi vaatii kun mahdollisesti vielä isomman suuttimen?

Kari69

Olisiko se suutin sittenkin 75. Olen testannut muutamaa 72 cc Kymcoa. Paras kiihtyvyys oli siinä, jossa oli 80 suutin.

joni_k

Vakiokannella josta hioo kanavat suuremmaksi ja isompi suutin kyllä pelaa. Peltisen kannentiivisteen laittaa saa puristukset kohilleen. starttimoottorin johdotus kannattaa huomioida.