Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Akkulaturit ja akkujen lataaminen nyt myös yleinen akkukeskustelu

Aloittaja keijopel, 11.11.07 - klo:07:19

« edellinen - seuraava »

Steelwing

Mulla on geeliakku mopossani, tuli hommattua viime kesänä easypartsista kun sai niin halvalla (12,5 e). Kyseessä on 5Ah:n akku vakion 4Ah:n sijaan ja olen ollut todella tyytyväinen. Akku jaksaa pyörittää starttia vaikka kuinka pitkään ja ikinä en ole joutunut sitä lataamaan (akku ei ole kertaakaan hyytynyt). Eikä hyytynyt silloinkaan kun oli vielä poppivehkeet penkin alla.  :) Ja kun hain mopon talvisäilöstä (akkua ei ladattu säilytyksen aikana), niin varaus oli pysynyt hyvin, eikä starttaamisessa ollut mitään ongelmia sähköstartilla. Itse kyllä suosittelen geeliakkua (varsinkin jos easypartsista tilaa, nimittäin 12,5 e on halpa!).

Coastside

Laturin kytkennän helpottamiseksi alan suunnitella liittimien asennusta skodeen, jotta laturin saa kytkettyä helpommin kuin nyt kun kotelon kansi täytyy avata. Liitinmalli on hieman hakusessa kuten sen sijoituskin johonkin suojaisaan paikkaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.05.08 - klo:21:43
Laturin kytkennän helpottamiseksi alan suunnitella liittimien asennusta skodeen, jotta laturin saa kytkettyä helpommin kuin nyt kun kotelon kansi täytyy avata. Liitinmalli on hieman hakusessa kuten sen sijoituskin johonkin suojaisaan paikkaan.
Täsä kun seurailee viestejäsi, tuntuu löytyvän pian täysi arsenaali itsetehtyjä työkalu/helpottavia virtyksiä skootteriin ;)

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Juha - 16.05.08 - klo:23:06
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.05.08 - klo:21:43
Laturin kytkennän helpottamiseksi alan suunnitella liittimien asennusta skodeen, jotta laturin saa kytkettyä helpommin kuin nyt kun kotelon kansi täytyy avata. Liitinmalli on hieman hakusessa kuten sen sijoituskin johonkin suojaisaan paikkaan.
Täsä kun seurailee viestejäsi, tuntuu löytyvän pian täysi arsenaali itsetehtyjä työkalu/helpottavia virtyksiä skootteriin ;)
Tekisin sen "kokonaan" jos olisi välineet. Täytyy tyytyä hieman parantamaan tusinatuotetta. Parempiakin aihioita olisi, mutta tuokin kelpaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha

Jostain kun löytäisi huoltovapaan 8-12Ah akun, joka vielä sopisi akkukoteloon ja olisi hyvä käynnistämään. Mittojan en nyt muista.

Partanen

#95
Huoltovapaushan tarkoittaa sitä, että akkuun ei voi lisätä vettä, tai ainakaan valmistaja ei ole suunnitellut vettä lisättävän. Huoltovapaa akku silti haihduttaa vettänsä kuten huollettavakin akku. Siksi huoltovapaita akkuja saa olla ostelemassa uusia tiuhempaan, kun ne kuivuvat, mutta vettä ei periaatteessa voi lisätä.

edit: Käytännössä sitä vettä kuitenkin häviää. Jopa siinä määrin, että vaikkapa taksiautoissa akku joudutaan vaihtamaan vuoden välein.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

openflow

Talven jäljiltä kun pistin kiinalaisen akun lataukseen ==> sai olla ~viikon laturissa kinni ennen kun suostui ottamaan virtaa vastaa. näitä lyijyakkuja pitiäsi ilmeisesti 2kk välein laturissa käyttää.

---
huoltovapaa == korjauskelveton.

Juha

Lainaus käyttäjältä: openflow - 03.06.08 - klo:22:10
Talven jäljiltä kun pistin kiinalaisen akun lataukseen ==> sai olla ~viikon laturissa kinni ennen kun suostui ottamaan virtaa vastaa. näitä lyijyakkuja pitiäsi ilmeisesti 2kk välein laturissa käyttää.

---
huoltovapaa == korjauskelveton.

Omassani akun virkistys tapahtui käyttämällä skootteria parin kolmen viikon välein lämpymäksi. Ja oli välissä laturissakin. Hienosti on toiminut. Mutta yhden ihme asian olen huomannut, jos teen illalla ajelun ja seuraavana aamuna koitan käymään, pyörittää starttia iloisesti. Mutta jos käynkin ajelulla päivällä ja yritän aamusti pyörii startti laiskasti. Aika tähen ei tunnu vaikuttavan, sillä kun aamusti teen ajelun, niin päivällä taikka illalla pyörii startti myös laiskasti.

Ihme homma tuo.

Coastside

Korkittomista akuista tuli mieleen veden lisäys niihin. Sehän voisi onnistua niin että akku uutena vaakaan ja kun sen paino alenee, niin injektioruiskulla korkin läpi vettä sisälle joka kennoon, jotta paino on sama.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Häviääkö sitä vettä jokaisesta kennosta yhtä paljon? Mulla olis semmoinen tuntuma, että jostain kennosta saattaa hävitä enemmän kuin toisesta. Ai miksikö? En tiedä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Muistelen auton akuista että päätykennot kiehuivat enemmän?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.06.08 - klo:11:12
Muistelen auton akuista että päätykennot kiehuivat enemmän?
Yleensä se on mielestäni plus-päädyn kenno.

Partanen

Vai vaikuttaisiko autossa sekin, että konehuoneessa on lämmintä. Se lämpö lämmittää akkua, ja päätykennot saavat enemmän lämpöä ja siksi niistä haihtuu enemmän vettä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#103
http://www.kouluelektroniikka.fi/

Tuolla on "Lidl"-laturi likimain yhtä edullisesti ja kaikesta päätellen sama tuote. Kokeilumme on osoittanut että sen säätötoiminto todella toimii.
Hakuun: Automaattinen lyijyhyytelöakkulaturi
Voi vihne, mikä nimike ::)

22.8.08 sitä ei enää luetelossa näy
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kenzy

Minä tuossa pari päivää sitten latailin banskun akun tuolla lidlilaturilla, ja tarkistin tosiaan tuon virransäätötoiminnon. Latauksen alussa latausvirta oli 0.52A, 10h kuluttua 0.14A ja 20h kuluttua 0.01A, hienosti toimi ja akku virkosi jälleen, hintaisekseen varsin oiva peli.
Baotian BT49QT-12 vm. '07