Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Akkulaturit ja akkujen lataaminen nyt myös yleinen akkukeskustelu

Aloittaja keijopel, 11.11.07 - klo:07:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Kyllä nämä uudemmansukupolven Bilteman huoltovapaat mopo-akut on ihan hyviä akkuja. Myös Yuasan akkuihin olen ollut mopokäytössä tyytyväinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Riggu

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=37707&sivu=37707.htm&ryhma=2&kategoria=23
Lueskelin että jollain oli kokemuksia alle 10e Bilteman MP akkulaturista. Onko kyseessä tuo? Skootterille pitäis ostaa akkulaturi. Että vois ennen talviteloille laittoa akun ladata.
Solifer Speed -08

Coastside

Kannattaa ostaa malli jolla ylläpitolataustoiminto. Se estää ylilatauksen. Lidl myy silloin tällöin tuollaista ja palstalaisten kokemukset ovat olleen hyviä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 02.10.09 - klo:12:47
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=37707&sivu=37707.htm&ryhma=2&kategoria=23
Lueskelin että jollain oli kokemuksia alle 10e Bilteman MP akkulaturista. Onko kyseessä tuo? Skootterille pitäis ostaa akkulaturi. Että vois ennen talviteloille laittoa akun ladata.
Minulta löytyy kyseinen laturi. Ihan hyvä laturi, tosin ylläpitotoimintoa ei ole. Hauenleuat vetävät myös ruosteeseen ja olen ne jo kertaalleen uusinut.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Lidlin myymä malli oli Tronic 3056 Automatic Charger, Houer GmbH.
2, 6 ja 12 V lyijyakuille. 600 mA Hinta silloin (-08) 7 â,¬
Myöhemmin siellä oli erimallinen, pienemmällä kotelolla oleva, johon en tarkemmin kiinnittänyt huomiota.

Se siirtyy ylläpitovirtaan kun akku on täysi ja sen osoittaa ledin kirkkaus. Se on siis hyvä mopon akuille ja hitaana vaikka autonkin akulle.

Ctek oli minun kiikarissa mutta pienin virta taisi olla amperin luokkaa, jota pidin liian suurena. Hintakin oli nelinkertainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mrx

Mihin muuhun huono akku vaikuttaa kuin starttaamiseen?, Eli käynnistettävä polkimella,vilkut ei toimi, tyhjäkäynti vaeltaa aikapaljon,mutta
polkimella käynnistyy erittäin hyvin / helposti ja kulkee hyvin, kyseessä -06 baotian ..49QT-7B, ajettu n.3000km, missä vilkkurele sijaitsee?

Coastside

#156
Akussa voi mennä sen lepojännitekin niin alas ettei pienitehoisetkaan laitteet toimi. Se taas merkitsee rikkoutunutta tai ylipurettua akkua, joka ei toivu enää.

Jos se käy niin akun navoilta kannattaa mitata jännite sekä käyden että ei. Lepojännite ei saa mennä alle 11,8 V ja lataus yli 15 Volttia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mrx


Coastside

Tupakansytkäriliitin piuhan päässä akulta ja sulake väliin on paras liitin laturille sekä muille ulosotoille, kuten lämpöhanskat. Kun naarasliitin on johdon päässä, ei sijoitusongelmiakaan ole. Talvella tämä asia korostuu kun akkua kuormitetaan enemmän ja kylmä rassaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mammo

Miten voi lataa huoltovapaan akun?Solifer XTR50 Skootterimopon akku olis kyseessä.

karkulainen

MP akkulaturilla, auton akkulaturi saattaa vahingoittaa. Minä tosin olen omaani ladannut auton laturilla kun ei ole mitään hävittävää.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

1-2kk sisään tulee taas lidliin myyntiin motoristikamat. Joiden joukossa ylläpitoon siirtyvä motolaturi. Ei keitä akkua pilalle vaikka jättäisi viikoiksi kiinni. Ja maksaa hurjat 8â,¬ :) Meinaan ostaa toisen tänä keväänä jos niitä taas tulee.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

#162
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/910

Akkujen perusohje

Hyytelöakut on kuulemma kranttuja jännitteelle (13.8 V, ei tavis 14,4 V), vaikka virtahan siinä ruulaa eli teho millä lataa.

Lidli möi aiemmin kahta eri mallia, joista toisen Tronic H-3056 Atomatic charger 13,8 V 600 mA, Hoyer Handel GmbH, ostin ja olen lataillut onnistuneesti sillä 4 Ah korkitonta akkua. Hinta oli tosiaan vain 7 ekee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hannu8619

Itse ostin motonetistä automaattisen laturin, hyvä ja nopea laturi ja hintaakin vain 14,90
Baotian bt49qt-11

karkulainen

Nytten kun tuo oma akku (vakio 7Ah) ei enään taida toimia 100%, pitäisi saada kunnon akku jolla voi sahailla tuota kehnosti käynnistyvää skodea. Millään ei innostaisi työntää mopoa kolme kilometriä ihan Varkauden keskustassa jos akku meneekin tyhjäksi asemalla. ::)
Se vakioveto eli auton akku penkin alle?
Isovanhempien luona entisessä navetassa työkalujen keskellä pitäisi olla useampikin akku, eli akunsaanti ei olisi ongelma. ;D
Siitä akun --navasta suoraan runkoon ja +-navasta johto vanhan akun paikalle siellä olevan plussaan kiinni?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.