Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uuden skootterin tyhjäkäyntiongelma. sammuu

Aloittaja Laaki, 19.02.11 - klo:14:18

« edellinen - seuraava »

Laaki

Elikkä juttu on tälläinen että ostin uuden Generic ideo skootterin ja nyt ajellut sillä jo huimat 25km. Heti ensikilometreistä asti ollut tälläinen ongelma että tyhjäkäynnillä kone sammuu ei jaksa käydä kuin kylmänä kun ryyppy vielä päällä ja kierroksia reilummin. Valoissa yms kun on on paikoillaan joutuu pitämään koneen käynnissä kaasua "pumpaten" ja myös liikkeelle lähdössä hieman viivettä, ilman tätä kone sammuu hetken päästä kun on pysähtynyt. Lähtee uudestaan käyntiin kyllä.  Ajossa ei mitään ongelmaa muuten kun päästää moottorijarrutukselle ja sitten kääntää kaasua niin siinä on noin sekunnin viive ennenkuin lähtee taas vetämään. Myyjä sanoin laittaneensa vielä seoksen tankkiikin että on varmasti voiteluainetta uudessa koneessa niin voiko olla että siellä on nyt liian öljyset bensat että vika ois tässä vai mistä johtuu. Vetoja on koneessa kyllä mukavasti.

Coastside

Näissä kiinalaisissa on ollut joskus likainen tankki ja vain verkkosuodatin ja kaasari siksi tukossa. Suuttimetkin voi olla liian pienet talveen. Säädötkin voi olla pielessä. Jos myyjä varmuuden vuoksi panee tuplaöljyt, niin se voi perustua kokemukseenkin eli se tarvitsee seosbensan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Laaki

Pitääkö tässä alkaa soittelemaan myyntipaikkaan että laittavat mopon sellaseen kuntoon että sillä pystyy ajamaan myös talvella ilman pelkoa siitä että se sammuu johokkin korpeen ja jää sinne. Mopo on yöt lämpimässä ja ei tuu kylmäkäynnistystä eli lämpösellä koneella on tuolla pakkasessa vaan ajettu. Pitääkö tässä itse nyt sit alkaa selvittelemään ja ostamaan uusia suuttumia yms vai meneekö tällänen takuuseen. Missään ei sanottu että ei mahdollisesti pysy käynnissä.

Samppa

#3
Kyllä näissä skoottereissa peruslähtökohtana on kesäajo ja suuttimet muutenkin laitettu liian pieniksi jo ihan päästönormien takia (kuulemma). Jos haluat ajaa skootterilla myös talvella, kannattaa asiasta mainita jo ostotapahtumahetkellä ja pyytää myyjäliikettä laittamaan skootteriin talvisäädöt. Siis ainakin jos skootteri ostetaan talvella. Kesäsäädöt on sitten erikseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Laaki

Tilasin samalla talvirenkaat alle laitettuna ja keskustelimme myös näistä kovista pakkasista joten asia ei varmasti jäänyt epäselväksi että mopo tulee heti ajoon. Tekivät mopoon myös ensihuollon mitä se nyt tarkottaakaan niin jännä juttu jos ovat jättäneet mopon ns "kesäsäädöille". Elikkä minun siis kannattaa maanantaina soittaa kyseiseen liikkeeseen että nyt on tällänen juttu, mitä tehdään. Kaupat siis tehtiin viikko sitten.

Plom

Helpointa on säätää itse tyhjäkäynti kohdalleen ajovalot päällä , jos se ei auta niin  sitten muita toimenpiteitä.

jumpingstone

Kylla mina ainakin menisin takaisin myyjaliikkeeseen ja vaatisin heita laittamaan sen kuntoon. Seosbensaa varmaankin laitettiin tankkiin vaan sen takia etta kone saa oljya heti ensikaynnistyksesta alkaen ennen kuin tuorevoitelysysteemi on ilmannut itsensa ja rupeaa syottamaan sita oljya.

tommi

Ehkä kannattaisi kuitenkin ensin kokeilla ruuvata seosruuvia enemmän auki. Puoli kierrosta tai vaikka täysi kierros. Saattaa olla noinkin pienestä kiinni. Näissähän on monesti säädöt pielessä heti uudesta lähtien.


Laaki

Tämä on ensimmäinen skootterini ja en ole juurikaan perehtynyt tähän tekniikkaan joten missä tämä seosruuvi sijaitsee ja millä sitä voi kääntää jos sitten kokeilisin sitä jos se nyt auttaisi? ja kone pitää ilmeisesti olla lämmin kun tämän tekee ja niin että ryyppy on pois päältä.?


Laaki

Tänään tutkailtiin tota kaasutinta ja näyttää siltä että sielä puuttuu jokin suodin/letku kokonaan, on vaan sellanen uloke mihikkä ilmiselvästi pitäisi joku letku tulla kiinni ja sen ulokkeen alapuolella ruuvi jota selvästi pystyisi säätämää jos olisi jotain mitä säätää, esim tässä tapauksessa varmaankin polttoaineen syöttöä tai jotain. Oli se vika sitten siinä taikka jossain muualla minä en tiiä ihan sama minä en sitä itse korjaa. Vika on vaan pahentunut tässä päivä päivältä ja hyvä että pääsin tänää töistä kotiin tolla mopolla. Sammukin pari kertaa matkalla ku joutu pysähtymään ja muutenin sillä ajaminen on todella haastavaa ku kaasukin reagoi vähän miten sattuu. Huomenna soitan liikkeesee ja sanon että tulevat hakemaan ton mopon sinne huoltoon. Ja juuri sen takia ne saa sen tulla hakemaa kun miksi minulle pitäisi tulla siitä kustannuksia jos niiden myyvä uusi takuunalainen laite ei toimi?

tommi

Se on juuri se seosruuvi mikä on siinä tyhjän nipan alapuolella. Sen kuuluukin jäädä tyhjäksi. Yleensä siinä on sellainen muutaman sentin pituinen vino letkunpätkä estämässä ettei se tukkeudu. Sitä en tiedä mikä tarkoitus sillä ylipäätään on kun joissain kaasareissa se on ja joissain ei. Joku viisaampi voinee kertoa.

http://kuvaton.com/k/YyVW.jpg

Ei siinä varmaan ole kuin säädöt pielessä siinä sinun mopossasi. Jos et itse viitsi edes seosruuvia säätää niin sitten vain huoltoon.

Laaki

Säädettiin ja ei merkittävää tulosta!

tommi

Juu, ei muuta kuin huoltoon sitten vaan. Kiinassahan nämäkin taidetaan valmistaa joten ei mikään yllätys ettei toimi. Toivottavasti tulevat hakemaan..

Laaki

Soitin ja tulevat sen huomenna hakemaan huoltoon hieno juttu.