Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Paukauttaa putkessa

Aloittaja lusmus, 30.07.10 - klo:16:34

« edellinen - seuraava »

lusmus

Moi! Sellasta ongelmaa pukkaa emännän Bellassa, että paukuttaa putkessa moottorijarrutuksessa. Ennen teki sitä vaan kakspäällä alamäessä mutta nyt ihan tasasella yksin. Mistähän alkais vikaa etsimään?

yamaha

samaa on mun 4t solikassa,vikaa en oo löytäny oikestan ees hakenu taitaa olla ominaisuus ???itselläni kun ei kovaa pauku vaan muistuttaa enemmänkin harlikkaa ;Den oo päätään vaivannu asian kanssa kun ei kovaa ääntä ees pidä,tätä tapahtuu vain moottori jarrutuksessa.

pekpel

Oma Bella tekee samaa, moottorijarrutus ja putkesta aivastaa.
Siisti efekti, en omalle aio tehdä mitään.

Syynä todennäköisesti viallinen kaasuttimen ACV-kalvo/venttiili.
Kalvon/venttiilin yhdessä on tarkoitus on sulkea polttoaineen syöttö moottorijarrutuksessa, ettei paukkuisi putkessa.
Uusi maksaa 6,5 - 15,00 â,¬ riippuen ostopaikasta, joko vain kalvo tai sitten kalvo ja kalvonkansi tiivisteineen.
Voihan joku myydä näitä kalliimmallakin.
Kysy paikalliselta huoltofirmalta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Vaihda toisiorattaaksi se virijavaran vapaaratas, niin eipä enää moottorijarruttele.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Plom - 30.07.10 - klo:22:34
Vaihda toisiorattaaksi se virijavaran vapaaratas, niin eipä enää moottorijarruttele.
Ei huono vaihtoehto ollenkaan.
Pitää olla vaan skarppina niiden hampaiden määristä.
Toisessa säikeessä on ollut juttua kun hampaiden määrä on väärä niin paketti ei ole oikein toiminut.
Laitan takuusti omaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Mulla kulkee muutaman kilometrin tunnissa kovempaa kun toisiorattaassa on yksi hammas vähemmän. Itselläni 12" rengastus, Bellassa ei varmaan ole samaa nopeudenlisäystä.

yamaha

#6
minusta turhaa vaihdella ei siin moottori jarrutuksessa oo mitään vikaa jarruja säästää melkoisesti ::)tietysti  se on makuasia ja kukin tekee niikuin parhaaksi katsoo.hyvä asia tässä on se että ei tarvitse ostaa harlikkaa kun nyt on sellainen alla ;Dvoiko se myös johtua putkesta?kun kaverilla on saman laine kone ym. mutta pakopuki on erinlainen  hiljainen ääni eikä oon tullaista ilmiötä moottori jarrutuksessa,itselläni möreä ja tuo moottorijarrutuksessa ilmenevä ääni.

Samppa

Itsellä Love poltteli kanssa vähän putkessa, kun oli sytys aavistuksen myöhässä. Staattorin asentoa vähän "säätämällä" ominaisuus poistui (Lovessahan voi staattorin säätää kolmeen eri asentoon eli käytännössä ruuvin reiät on sen verran leveät, että sitä pystyy kääntelemään kumpaankin suuntaan ns. pari astetta. Piaggiossa ja Vespassa ei paljon säädetä, ellei reikiä poraa sivusuunnassa leveämmiksi). Käsittääkseni nelareissa tuo putkessa poltto voi kaasutinongelmien lisäksi johtua myös siitä, että pakoventtiilin väliin jää karstaa. Jossain oli joskus näin mainittu. Useinhan MP-puolella kuulee juttuja siitä, kuinka "putkessa polttelee" varsinkin keväällä, kun vehje on seissyt pitkään. Eli siis polttoainepuoli...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

purgiaali

Minullakin oli joskus mielessä että voisi kokeilla poistaa acv-venttilin tilapäisesti hauskojen ääliefektien toivossa. :D

pekpel

Voi himputti, oltiin purgiaalin kanssa miitissä moottorikahvilassa ja jäi demoamatta se aivastus, mulla ei siis paukahda vaan pikemminkin aivastaa.
Kuskille se kuuluu ainakin niin, takanatulija kuulemma kuulee pamauksen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Ahaa, siis aivastus. Eikös joku joskus sanonut että liian laihalla seoksella olisi tähän osuutta?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

JaakkoFagerlund

Jos kone oikeasti aivastaa, niin se johtuu tosiaan liian laihasta seoksesta tai liian aikaisesta sytytyksestä (epätodennäköisempi vaihtoehto). Paukkuminen taas on joko liian rikas seos tai tulpassa oleva nokipiikki (pääosin 2-tahdeilla), joka estää välillä seoksen syttymisen ja siten lykkää rujut putkeen ja syttyy siellä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Tuossa ajelee päivittäin alamäkeen harrikka joka paukuttelee putkessaan aina. Minun  skode paukutteli moottorijarruissa entisellä kannella jossa ei ollut havaittavaa vikaa mutta se "second air  system" jossa voi olla jotain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 03.08.10 - klo:10:44
Ahaa, siis aivastus. Eikös joku joskus sanonut että liian laihalla seoksella olisi tähän osuutta?
Eipä ole laihalla, ei.
Toimii skopa kuin junan vessa.
Vain moottorijarrutuksessa tulee se aivastus ja vain yksi.
Olishan mulla tuo uusi ACV-kalvo kansineen, mutta en sitä viitsi paikalleen laittaa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Avara pakoputki näyttää myös edesauttavan paukutusta(4t). Hommasin kiinalaisia minikrossin raatoja "viilausharjoittelua" varten ja niistä oli porailtu äänenvaimentimet ihan päreiksi. Pikkaisenkin kaasua höllätessä oli älytön pauke ja rätinä. Kaasutinta säätämällä sai jonkin verran lievenettyä ilmiötä, mutta pauke loppui kokonaan kun tein uudet äänenvaimentimet. Pauke väheni huomattavasti pelkästään peräpilliä pienentämällä.