Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Avaimet kateissa / koodiavaimen teettäminen

Aloittaja sannmk, 29.10.08 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

sannmk

Mulla kävi tässä eilettäin sellanen moka, että kadotin skootterin avaimet. Vara avaimet hävis jo aikapäiviä sitte , ja nyt meni sitte tuoki. Mites nytte? voiko avaimia teettää jossain? vai joutaako skootteri vaan romuttamolle ku ei avaimia ole? Skootteri ei oo mikää vanha ja sill on ajettu about 3000 km. Vähänkö faija repi pelihousunsa ku kuuli.... :-\  ::)

karkulainen

Toki avaimia voi uusia, mutta siihen tarvitaan alkuperäisen mukainen avain. Jos ne avaimet ovat totaalisesti kadonneet, ne voi joutua vääriin käsiin. Lukkosarjat (sis. kaikki lukot ja niihin uudet avaimet) ovat suhteellisen edullisia. Viimeistään, kun pitää selitellä vakuutusyhtiölle että mopo varastettiin omilla avaimillaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Juha

Mopon oston yhteydessä on mahdollisesti tullut koodi jolla saa uuden avaimen maahantuojalta. Nämä avaimet taitavat kyllä maksaa aikalailla enemmän, kuin lukkosepältä haettu kopio. On kyllä ihan suotavaa teettää heti uusi avain, jos vanha tuhoutuu jotenkin mutta on vielä vara-avain tallessa. Itse sain avaimen poikki ja teetin uuden, maksoi muistaakseni 11â,¬

keijopel

Hommasin skoden jonka edellinen omistaja oli hukannut sen koodiavaimen ja mulla on nyt ainoastaan vara-avain.Pystyykö sen teettämään jossain?Kyse on siis ajonestolaitteesta.

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

keijopel

Kävin tänä aamuna lukkoliikkeessä,siellä asia hoidettiin 20 minuutissa ja sain uuden koodiavaimen :) Homma maksoi vain 70€.

FrozenCorpse

70€ avaimesta?!  :o
Joo, kaikki avaimet kannattaa pitää aina jossakin tietyssä paikassa, josta ne löytää..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Erx

MAYDAY, MAYDAY.. hukkasin tänään avainnippuni, missä oli skootterini (keeway ry6) ainoa avain. Ostin skootterin vuosi sitten ja tuolloin tuli vain yksi avain mukaan.
Mitä minun nyt kannattaisi tehdä? kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan..

helkama sc-r

Maahantuojalta saa varmaan mopon valmistenumeron perusteella uuden avaimen tai sitten ostaa virtalukon vaikka käytettynä, joka irtoaa kun avaa katteet ja pari pulttia.
Nettimotossa on myytävänä vanhoja romuja, joista voi saada ostettua osiakin.

Erx

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 10.03.15 - klo:23:26
Maahantuojalta saa varmaan mopon valmistenumeron perusteella uuden avaimen tai sitten ostaa virtalukon vaikka käytettynä, joka irtoaa kun avaa katteet ja pari pulttia.
Nettimotossa on myytävänä vanhoja romuja, joista voi saada ostettua osiakin.

KIITOKSIA! Näin pohdiskelinkin, että maahantuojalta saattaisi saada apuja. Olen vielä varovaisen toiveikas, että avainnippuni löytyy.. joten odotan vielä jonkin aikaa, ennenkuin alan tekemään liikkuja.

harriveikko

Kaveri maahantuojalta viimevuonna sai uuden avaimen, eikä maksanu kun neljäkymppiä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Erx

Nyt keewayn maahantuoja vastasi, että "Valitettavasti ainut vaihtoehto on tilata uusi virtalukko". Mutta.. ONNEKSI kadonnut avainnippuni oli löydetty tänään. Työpaikan vahtimestari soitti ja olihan se mahtava kuulla. Nyt teetätän vara-avaimen keewayhin, missä se sitten onnistuukaan.

kloklok

Noniin.
Eli hommahan on semmoinen, että hävitin skootterini, ainoat avaimet.
Merkki on Sonik Fortune Käyttöönottovuosi;2012
Eli onnistuuko että ostan vain uuden virtalukon, tankissa ei ole lukkoa, mutta penkissä on.
Avaimia oli siis 2kpl toinen virtalukkoon ja toinen penkkiin.
Toimisiko esim tämä setti minun skootteriiini?;
www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=12/31
Vai enkö tee skootterilla enää mitään?!? antakaa nyt neuvoja 3000km ajettu ja juuri 2 viikkoa sitten ostin niin hieman ottaa päähän..

Coastside

Valmistaja on keeway joten kiinanruoskan lukot tuskin käyvät. Keewaytä saa osinakin. Korjaan:  Se on ilmeisesti joku ruotsin helkama kiinanruoska joten lukkosarjat käy?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kloklok

Sonik fortune siis merkki, ja tyyppinumero; YHXTE
Ei viitsisi turhaantilata lukkosarjaa joka ei sitten käykkäänn.
Mutta homma onnistuu lukkosarjan vaihdolla vai? :)