Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Dr.Pulley vai tavalliset pyöreät rullat

Aloittaja kestosippi, 10.09.22 - klo:20:00

« edellinen - seuraava »

kestosippi

Olen tässä pähkäillyt noiden rullien kanssa että tilaisinko ne liukuvat Dr.Pulleyt vai tyytyisinkö perinteisiin rulliin.
Otin juuri auki noin 25 000km ajetun variaattorin ja ne alkuperäiset rullat on melkein OK. Ovat Piaggion siniset orkkisrullat. Hyvin ovat kestäneet ne pyöreinä.

Paino noissa on 22-23 gramman välillä kun gramman tarkkuudella toimii tuo vaimon ruokavaaka. Muut 7 näytti 23g paitsi yksi näytti 22g.

Täällä yksi jäsen kehui MP3- Piaggiossa että 18g Dr-Pulley olisi erinomainen siinä entisten 22g tilalla. Uskaltaisiko tilata mun Pösöön semmoset? Ovat kuitenkin aika kalliit 56€ + toimituskulut vitosen saksasta.
Peugeot Satelis 500

anttisku

Nyt juurikin noilla 18 grammaisilla jo useamman tuhannen kokemuksella voin edelleen suositella. Seuraavat jotka tulee niin kokeilen vielä gramman pari kevyempiä rohkeasti. Kulutus pysynyt samana kuin alkuperäisillä ja variaattorin toiminta paljon parempi alkuperäisiin painoihin nähden. Ne pulleyn variaattorilevyyn kiinni tulevat liukuosat oli mulla ainakin niin tiukat etteivät varmasti toimi sellaisina ja laitoinkin alkuperäiset.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

kestosippi

#2
No ne TechPulley-painot tuli tilatuksi. Saas nähdä kuinka kauan kestää niiden toimitus Saksasta. https://drpulley.shopnix.de/TechPulley-FR-sliding-rolls-Dr-Pulley-SR/Size-25x17mm-8x:::47_63.html

Ihmeen hyvässä kunnossa oli mun hihna sekä orkkisrullat. Ihan pieniä pinnan kulumiskohtia rullissa mutta ei varsinaista kulmikkuutta ollenkaan. Hihnassa ei mitään näkyvää kulumista eikä pykimiä vaikka vääntelen sitä. Yli 20 000km ajettu. Hihnan merkkiä ei näy mutta alkuperäismerkki varmaan koska on viimeksi vaihdettu merkkihuollossa edellisen omistajan aikana ja rullatkin on alkuperäisen väriset vaalean siniset.

Piaggio-merkkisen tilasin nytkin. Vanhassa ei ole muuta vikaa kuin sen ikä (~8v)

Onko muuten noilla rullilla yleensä joku merkitys kuinka päin ne on siinä rullakupissa? Nämä orkkisrullat on toiselta puolelta sillai umpeen pinnoitettu ja toisella puolella näkyy se metalliholkki. Ovat kupissa kaikki samoin päin.

Takavariaattorille ei kai tarvitse tehdä mitään muuta kuin sipaista sormella neukalaaketiin jotain vaseliinia?
Peugeot Satelis 500

Samppa

Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 12.09.22 - klo:10:55
Onko muuten noilla rullilla yleensä joku merkitys kuinka päin ne on siinä rullakupissa? Nämä orkkisrullat on toiselta puolelta sillai umpeen pinnoitettu ja toisella puolella näkyy se metalliholkki. Ovat kupissa kaikki samoin päin.
Muovipuoli vasemmalle.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kestosippi

#5
No tuossa linkissäsi selitetään asia hyvin. Tuota en ole ennen ajatellutkaan mutta olen vain moposkodeen noita laitellut. Minusta ne oli kyllä avoimet molemmin puolin siinä.

Mutta tässä Pösössä näyttäs olevan merkkihuollon jäljiltä väärin päin nuo rullat. Variaattori on Pösössä vasemmalla puolella ja kuvan puolelta katsottuna rullakuppi pyörii myötäpäivään. Rullat on siinä siten päin kuin ne olikin.

Peugeot Satelis 500

kestosippi

#6
Nyt kun tutkin vähän tarkemmin tuota rullakuppia niin onhan ne rullat jyrsineet rullapesien seinämiä kun ovat noin 25 000km olleet väärin päin pesissään.
Kuvassa pahin pesä.

On siis toinenkin syy vaihtaa ne Pulley-malliset painot. Ei jyrsi ainakaan samasta paikasta lisää.

Ja asennuksen on suorittanut BikeTeam Pirkkala vuonna 2014

Peugeot Satelis 500

Samppa

Kaverin maxijammun jarruremontin jälkeen takajarru oli jäänyt samassa firmassa ilmaamatta. Meni kahva pohjaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#8
Suosittelen tuon rullakupin perusteellista puhdistamista ja
tasoita kuitenkin ennen uusien liukupalojen asennusta
tuota pintaa joka on pahiten kärsinyt.
Jos budjetti kestää, ja paljon on kilometrejä edessä, hanki uusi.
On se jo kulunut muiltakin osin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kestosippi

#9
Nyt on mulla pösössä TechPulley 19 grammaiset painot ja uusi hihna. Kyllä muuttui Pösön liikkeellelähtö huomattavasti mieluisammaksi.

Kierrokset nousee normilähdössö noin neljään tonniin ja pysyy siinä vauhdin noustessa tasaisen varmasti noin seitsämäänkymppiin tasakierroksilla. Sitten jos väännän lisää kaasua niin todellinen vauhti on noin 80kmh kierrosten ollessa 4500rpm. Satasen vauhdissa ollaan noin 5000rpm kierroksilla.
Hidastaessakin tuntuu pelaavan hyvin tuo variaattori.

Lähdössä nykyiset suuremmat kierrokset tasoittavat tärinöitä ja tuntuu mukavammalta. Mielestäni onnistunut modaus variaattorille. Kiitos kannustuksesta.

En tuota viottunutta rullakuppia halunnut hioa tasaiseksi koska se rullapotero olisi tullut väljemmäksi jos olisin hionut. Kuitenkin tämä uusi TechPulley-paino on ihan eri muotoinen ja se liukuu tuon entisen pyöreän rullan tekemän kolon yli sujuvasti ilman mitään takertelua. TechPulleyssä on vieläpä pienet ohjaussiivekkeet jotka pitää painon aina oikeassa asennossa rullakupin poterossa.

Tuon 19g painon valitsin Mr.Pulleyn suositustaulukosta. Kevyempiä en hirvannut tilata kun originaalit pyöreät rullat oli ~23g

https://drpulley.shopnix.de/index.php?language=en

Tuolta ne tuli kymmenessä päivässä postiin. Tilasin halvimmalla postimaksulla ilman seurantakoodia. Pari päivää  siitä oli maksikirje lojunut siellä postiasiamiehen hyllyssä ennenkuin mulle tuli lappu kotiin että voi hakea. Eli olisi seurantakoodilla varmaan saanut hakea pari päivää aikaisemmin.

Maksutapana nettiostoksissa käytän PayPal-maksupalvelua kun en halua luottokorttitietoja antaa moneen paikkaan.

Peugeot Satelis 500