Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Todella matalat skootterit

Aloittaja pienityttönen, 10.06.14 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

pienityttönen

Elikkä olen vain vähä reilu 150 n. 151-153 luokkaa ja haluaisin Piaggio FLY, sen korkeudeksi ilmoitettu 76,5 jotenka mietiskelin, että mikä olis sen skootterin ajajan vähimmäispituus/pystyisinkö sillä ajamaan näin lyhyenä? Toinen vaihtoehto olis sitten Peugeot Kisbee ja siitä samaiset kysymykset.

Lisäksi voi ehdotella muitakin matalia merkkejä, joilla pituiseni pystyisi ajamaan, mutta mielellään en mitään kiinalaista ostaisi. KIITOS!

konenikkari

Todella pieniä ovat nuo istuinkorkeus erot.
Tuolla aiheesta aiempi keskustelu.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5540.msg92055#msg92055
Maailman nopeimmat kaksipyöräisten kuskit ovat yllättävän lyhyitä  ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Jos ostaa niin yleisen mallin johon saa käytettyä osaa, niin voi rakentaa uuden satulan sahaamalla satulakotelosta pois. Entiselleen palauttaminen on helppoa. Hieman nikkarin vikaa tekijällä saa olla. Sahauslinjat saa vesivaakalaserilla kaikki samaan tasoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pienityttönen

No jos mä ny en madaltais niin ylttysköhän edes varpaat...

Coastside

Mittaa jalkojen sisäpituus kengät jalassa niin voi paremmin arvioida.

mopo305

......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

pienityttönen

Mun jalka on joku 36-37 et ei sekään kauheen suuri

harriveikko

siistuskimpa matalampaa onkaan,kuin tuo n.76 senttiä.No tsuumerista en tiedä,se saattaa olla karvan matalampi.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pekpel

Kauppoja kierteleen vaan rohkeasti ja kokeilemaan miten jalat yltää.
Mopotin sivujalalla ja istumaan vaan, sitten kokeilee saako istuessa suoritettua skopan.
Soliferin retro oli ainakin kaverin emännälle mieluinen, koska ylsi jalat maahan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Honda zoomer olisi helppo madaltaa mutta on hinnakas.

Samppa

Kauppoja vaan rohkeasti kiertämään, niin asia selviää. Olisi tietysti hyvä, mikäli maahan ylettyisi koko jalka eli ei vaan varpaat, jotta ei tule hankaluuksia mäissä ja kaltevilla pinnoilla. Eräs naispuolinen kaverini on vajaa 160 cm pitkä ja lainasin hänelle joskus NRG:tä. Oli kuulemma hankaluuksia liikennevaloissa, jossa pinta oli kalteva...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Kerran parkkiksella tuli viereen poika endurolla jonka satula ylsi poikaa rintaan. Aika akropaatti oli mutta ajoi.

Palosella

Yamaha Jog r tai MBK Mach (sama peli) on tosi pieni ja kätevä skode jolla tollainen 150 senttinen ylettää ajamaan hyvin. Kiihtyy hyvin vakiona ja muutenkin luotettava ja tosi edullisestikin niitä saa. Kiinalaisia tosiaankin kannattaa välttää jos skodella haluaa ajellakin.

User

Piaggio zip
Lainaamalli   Zip 50 Special
moottori   1 syl., 4 tahtinen
kuutiotilavuus   49,9 cm³
iskun_mitat   39 / 41,8 mm
jaahdytys   ilma / puhallin
kaynnistys   sähkö / poljin
vaihteet   CVT, automaattinen variaattori
pituus   1 690 mm
leveys   680 mm
korkeus   
akselivali   1 215 mm
istuinkorkeus   750-785 mm (säädettävissä)
kuivapaino   
polttoainesailio   7,3 l
etujousitus   
takajousitus   
eturengas   100/80-10"
takarengas   120/70-10"
varivaihtoehdot   musta, valkoinen
hinta   1 495 € EUR
http://www.piaggio.fi/mallisto?=&malli=Zip%2050%20Special

tagatubos

Olimme aikanaan saman ongelman äärellä ja kiertelimme kauppoja ahkerasti, pomppien skoottereiden päällä. Löysimme kaksi vaihtoehtoa: yamaha Jog ja peugeot kisbee. Päädyimme kisbeehen, koska se oli kevyempi/helpompi nostaa keskijalalle ja koska satula oli kapeampi etuosastaan, jolloin jalat ylsivät paremmin maahan.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther