Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tyypit vedetty BMW C600 sport

Aloittaja kales, 29.08.12 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 03.05.15 - klo:18:20
Hei,

kannattaa kysyä Duell.fi he eivät myy tuulilasia koska maahantuoja mutta kertovat missä lähin heidän yhteistyökumppani josta voit sen hakea

Tuulilasi on todellakin hyvä mulla kun olen 173cm pitkä/pätkä ja keskiasennossa tuulilasi

Kokeilin tänään laittaa tuulilasin pystyinpään asentoon, toimii aika hyvin. En koe tarvitsevani isompaa tuulilasia, käytän umpikypärää korvatulppien kera, ei haittaa pikku tuulet. Pienet tuiverrukset kuuluvat harrasteeseen, emme vähästä hätkähdä.  ;D

sepmur

Sekin on totta ja todellakin selän pituus kypärän malli vaikuttaa todella paljon. Itse en ole käyttänyt tulppia vaikka ne taskussa aina kulkeekin mukana.
Tänään hommasin minäkin Tankkilaukun ja saan sen 1 viikon kuluttua ...vaikutti järkilaukulta.

Tänään pitäisi mennä taas vähän kurvaileen ja keskiviikkona varattu vuosihuolto
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 04.05.15 - klo:16:49
Sekin on totta ja todellakin selän pituus kypärän malli vaikuttaa todella paljon. Itse en ole käyttänyt tulppia vaikka ne taskussa aina kulkeekin mukana.
Tänään hommasin minäkin Tankkilaukun ja saan sen 1 viikon kuluttua ...vaikutti järkilaukulta.

Tänään pitäisi mennä taas vähän kurvaileen ja keskiviikkona varattu vuosihuolto

Itse hain tänään postista tilaamani vedenpitävän "kassin" perälaukkuun. On täsmälleen samantyylinen, kuin tankkilaukkukin, maksoi kuitenkin vain 77€, vaikka on isompi. On kuin pieni matkalaukku, siihen saa myös sen olkahihnan. Voit siis pakata laukun jo kotona ja pistää sen takaboxiin, on juuri täsmällisesti siihen tehty. Ensi viikon torstaina lähdetään ison pyöräporukan kanssa Tarttoon, tällöin laukut on tasaiseen tarpeeseen.

Muoks: Käytän korvatulppina näitä "kertakäyttöisiä" muutaman sentin maksavia korvatulppia, eivät rasita korvaa ja ajavat asiansa hyvin.

sepmur

Hei,

minulla myös tuo alkuperäinen takalaukku ja siihen alkuperäinen kassi. Käytössä kokojan duuniajossa duunivaatteet mukana eli tosi hyvä siihen tarkoitukseen.
Eilen oli minulla pyärö huollossa kun 1v tuli täyteen ja samalla asennutin vielä alkuperäisen bmw hälyttimen toimi minusta todella hienosti.

Vielä korvatulpista niin Alpine korvatulpat on todella hyvät ja saa edullisesti www.digimesta.com ja helppo puhistaa ja käyttää ei paina. Käytän niitä aina välillä pitkillä matkoilla ja kulekee kätevästi taskussa kun niissä semmoinen näpsä kotelo.

Oikein hyvää reissua sinulle ja toivotaan mukavia aurinkoisia kilometrejä.
KTM 200 EXC 2006

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 08.05.15 - klo:13:41
Hei,

minulla myös tuo alkuperäinen takalaukku ja siihen alkuperäinen kassi. Käytössä kokojan duuniajossa duunivaatteet mukana eli tosi hyvä siihen tarkoitukseen.
Eilen oli minulla pyärö huollossa kun 1v tuli täyteen ja samalla asennutin vielä alkuperäisen bmw hälyttimen toimi minusta todella hienosti.

Vielä korvatulpista niin Alpine korvatulpat on todella hyvät ja saa edullisesti www.digimesta.com ja helppo puhistaa ja käyttää ei paina. Käytän niitä aina välillä pitkillä matkoilla ja kulekee kätevästi taskussa kun niissä semmoinen näpsä kotelo.

Oikein hyvää reissua sinulle ja toivotaan mukavia aurinkoisia kilometrejä.

Aurinkoa ei tänään näkynyt, kun ajelin tänne Espooseen tyttäreni luo semmoisessa puhurissa, että oli tekeminen pyörän pitämisessä ajokaistallaan. Äärettömän puuskainen tuuli, mitä lie 10-15 m/sekunti ja puhalteli koko ajan vaihtuvasta suunnasta. Huomenna laivalle ja sitten Tarttoon. Muu porukka lähtee sieltä Savosta vasta huomenaamuna, tulee melkoinen päivämatka n. 500 km. Onneksi huomiselle on luvassa parempaa keliä, eiköhän tuo parisataa kilsaa mene ihan itekseen...

pekpel

Näpsis muutama kuva reissusta tännekin nähtäväksi..
Hyviä kilometrejä sinnepäin  :)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 13.05.15 - klo:23:36
Näpsis muutama kuva reissusta tännekin nähtäväksi..
Hyviä kilometrejä sinnepäin  :)

Kuvia näpsitty, laitan matkan loputtua jotain tänne. Laivamatka meni ok, palvelu motoristeille eckeröllä loistavaa, tarjosivat puhtaita liinoja motoristeille pyörän kiinnitystä varten. Viron päässä ei satanut, joskin aika kylmää oli, joskaan ei haitannut, oli kunnon ajovarusteet päällä. 38 henkilöä, 27 pyörää, mulla joukon ainoa skootteri. Ihmettelivät perässä ajelijat että onko tuo skootteri, pysyin kaiken aikaa letkan mukana, nopeudet paikoin 150. No nyt oskuk, kommenttia kovaa ajosta. :)

Katottiin porukalla Suomi-Tsekki ottelua, kun Suomi pantiin kotimatkalle :( myrtyneitä matkueseuralaisiq on nyt...

Ehkä ne ottaa jonkun "lohduttavan", mene tiedä...

sepmur

Joo kyllä Bemmillä hyvin pysyy pyörien kyydissä ja minusta ok ajo-ominaisuudet viel 150 vauhdissakin, kulutus vaan kasvaa
KTM 200 EXC 2006

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 16.05.15 - klo:13:22
Joo kyllä Bemmillä hyvin pysyy pyörien kyydissä ja minusta ok ajo-ominaisuudet viel 150 vauhdissakin, kulutus vaan kasvaa

Kyllä kulutus pompsahtaa heti litralla. Tänään käytiin ajelemassa täällä Virossa parin sadan kilsan lenkki, keli oli aika mainio.auringon paistetta ja +15, kyllä tuli jo suorastaan lämmin kunnon ajotamineissa. :) Huomenna aamupalan jälkeen n. Klo 7.30 kohti Tallinnaa klo 12 laivalle ja kokka kohti Helsinkiä. Siitä sitten vielä kolmisensataa kilometriä kohti kotia ja matka on sitten tehty. Kilometrisaldo matkan jälkeen n. 1300 ja reissu on sitten siinä. Tähän mennessä kaikki on mennyt loistavasti ja varmasti suuntaan kesän kuluessa tänne uudemmankin kerran. Suosittelen reissua kaikille.

lehtijussi

Kyllä olis mukava lähteä tuollaiselle reissulle!
Kun vaan olisi varaa hommata joku luotettava peli alleen, tuohon Kymcoon ei ole luottoa niin paljon että lähtisi seikkailemaan kotinurkkia kauemmaksi. :(

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 16.05.15 - klo:18:46
Kyllä olis mukava lähteä tuollaiselle reissulle!
Kun vaan olisi varaa hommata joku luotettava peli alleen, tuohon Kymcoon ei ole luottoa niin paljon että lähtisi seikkailemaan kotinurkkia kauemmaksi. :(

Kymcon valmistama kone tuossa Bemussakin on, tosin BMW:n suunnittelema. Kait ne Kymcot ihan luotettavia on, paitsi jos on jo paljon ajeltu.

sepmur

Siis moottoripyörä kuten auton moottorivalmistajia ei nykyään ole kovinkaan monta ja siksi laatu on paljolti kiinni valmistus prosessista ja laadun seurannasta. Jokaisella merkillä vaikka tehdas on samassa nimen alla oma valmistus / laatu prosessi sisältäen omat komponentit.

Kymco esim tekee moottoreita itseleen, BMW, Honda, Yahama etc ja jokaisella näillä oma tuotantolinja.
Samoin kun autoissa Diesel autoista mahtiosa käyttää PSA konseptin moottoreita

Ihan vaan ajatuksena mutta kyllä kaikkilla kannataa kokeilla pitempiä reissuja itse lähdössä viikonlopuksi ajelemaan Bemulla keski-suomeen
KTM 200 EXC 2006

Wanhapappa

Hyvää Keski-Suomen reissua vaan. Itse ajelen täältä keskisestä Suomesta pääkaupunkiseudulle tämän tästä. Tuo Viron reissu (1300 km) vasta antoikin todellista tuntumaa ajoon, lyhyillä pätkäajoilla sitä ei tunnu oikein tulevan. Ajamisen oikea tuntuma saavutetaan vain ja ainoastaan ajamalla kunnon pätkiä, kioskireissuilla sitä ei tule juurikaan. Kunnon varusteet ylle, ei haittaa sateet eikä kylmät kelit. Viron reissussa oli lämpötilat +2 ja +14 välillä, satoi lujaa ja vähemmän lujaa, puuskaista tuulta pahimmillaan 15 m/sek, paistelihan tuo aurinkokin. Pitkä reissu vaihtelevissa olosuhteissa se vasta tuntumaa antaakin. Eikä hauskuus ajamiseen ollut missään vaiheessa poissa.

sepmur

Reissu tuli tehtyä ja mukavaa oli. Hyvin pysyin perässä ja välillä edessä kavereiden moottoripyöriin verrattuna. Ajokilomtrejä kertyi n.800 ja matka taittui.
Ainoan inhottavan asian huomasin että ajoimme pitempiä pätkiä 120km/h ja silloin tuo Givi Touring visiiri todella heilui paljon. Vertasin tuota visiiriä tai tukia C50GT sähkövisiiriin ja täytyy sanoa et se jämäkämpi.

Miten teillä heiluuko teillä visiiri paljon kovassa nopeudessa ja tuulessa?
KTM 200 EXC 2006

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 27.05.15 - klo:12:37
Reissu tuli tehtyä ja mukavaa oli. Hyvin pysyin perässä ja välillä edessä kavereiden moottoripyöriin verrattuna. Ajokilomtrejä kertyi n.800 ja matka taittui.
Ainoan inhottavan asian huomasin että ajoimme pitempiä pätkiä 120km/h ja silloin tuo Givi Touring visiiri todella heilui paljon. Vertasin tuota visiiriä tai tukia C50GT sähkövisiiriin ja täytyy sanoa et se jämäkämpi.

Miten teillä heiluuko teillä visiiri paljon kovassa nopeudessa ja tuulessa?

Hienoa, että reissu onnistui. Tuosta tuulilasista, ainakin oma alkuperäinen tuulilasini hieman vain väpättää, vaikka olisi nopeutta 150 km/h. Kokeilin pitää sitä pystyasennossa, oli enemmän tuulikuorma ja tuulella "purje", kuin hyödyksi ja laitoin takaisin keskiasentoon. Huomenissä menen ehkä käymään stadissa, kokeilen alinta asentoa ihan vertailun vuoksi. Luulen, että nämä korkeammat tuulilasit toimii paremmin näillä "citynopeuksilla", kuin suuremmilla, ehkä?