Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootterin akun jännitteen lasku

Aloittaja vezzu, 01.10.17 - klo:10:57

« edellinen - seuraava »

vezzu

hei omistan kymho  2011v kauppakassin ja nyt parina päivänä tehnyt että sammuu kesken matkan ...ei edes startannut kunnolla otin akun mukaan ja latasin ja laitoin paikoilleen niin johan pelas..pari päivää myöhemmin kotipihas sama juttu,,silloin oli yleismittari muka näytti akun jännitteen 11,4v latasin kymmenen minuuttia ja taas toimi ..mut kytkin yleismittarin kännissä olleseen ja lisäsin kaasua niin ei noussut edes 12volttiin lataus eli lataus ongelmalta kuulostaa,,mut on vika ns laturis vai muualla MASCON sivuilta löysin räjäytyskuvat ja siellä on osa missä paljon käämiä eli se ilmeisesti pitäisi vaihtaa osan numero 31110 FLYWHEEL COMP en löydä suomenkielistä versiota tolle sanalle millään käännösohjelmalla,,voisiko vika olla tässä vai kenties joku muu,,,nyt asiantuntijat kehiin..

pärjään kyllä näinkin ajan sen verran vähän mut kohta pitää olla valot päällä ja vie virtaa ..vois tietysti ostaa 30€ varaakun aina mukaan..parissa minuutissahan ton vaihtaa..

Palosella

Vikana vois olla maadoitukset, jännitteensäädin tai sitten tuo kuvaamasi osa, suomeksi se on nimeltään staattori  ;) Mittaa tuleeko jännitteensäätimelle vaihtovirtaa staattorilta

Vesako

Vespa LX 50
Honda CM 400 T
Sipoo

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

jännitesäädin ja latauspuola,staattori vai mikä se on tulee ekana mieleen. kierroksilla lataus pitäis nousta ~14v tienoille.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.10.17 - klo:20:42
jännitesäädin ja latauspuola,staattori vai mikä se on tulee ekana mieleen. kierroksilla lataus pitäis nousta ~14v tienoille.

Jep, jännitesäädin tai voisko olla myös johto/liitinvika ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

vezzu

malli on múuten dj 50s  2011v kun sitä joku kyseli,,,staattorin tiedän ulkonäöltä jännitteensäätimestä ei hajuajakaan..täytynee kaivaa manuaali esiin...sen verran vanha että enemmän tullut noiden autojen kans pelattua mopokaudesta on jo 30 vuotta,staattorin jo löysinkin mutta ei sitä tietenkään summassa kannata ostaa

konenikkari

Jos ajovalot on liian isotehoiset tai jarruvalot palaa kokoajan, ei latausteho riitä.
Muuten maadoituksista liittimistä ja siitä säätimestä kannattaa aloittaa.
Joissain kymcoissa on useampikin sulake.
Lataussäädin on tuonnäköinen

klikkaa, suurenee kuva.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Mun skootterissa ei lataus riittänyt vaikka säädin toimi. Ostin tehokkaamman säätimen niin alko riittämään. Tosin joudun ajoittain vieläkin lataamaan.käsilämppärit vie sähköä.

oskuk

Hehe, no taatusti, jos lapun lyhyt vastus vie sähmöä kuumuessaan, niin varmaan lämppärien pitkätkin vastukset vie...

Sepi6

Arvaukseni on säädin ja/tai maadoitukset. Akku yleensä kestää 3-5 vuotta eli sekin voi olla vikana. Akkuliike tai autokorjaamolle jossa on akku testeri selviä akun kunto nopeasti. Tai vaan lataat akkulaturilla akkua pari tuntia, mittaat jännitteen pitäisi olla yli 12,8 V. Annat olla vaikka puolituntia ja mittaat uudelleen vieläkin pitäisi olla yli tuo. Jos ei akku on käyttö-ikänsä päässä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#11
Lainaus käyttäjältä: Vesako - 01.10.17 - klo:13:15
Olisiko tuosta jotain apua?

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5452.0
Ei taida paljoakaan olla apuja tuosta ohjeesta, monelta osin on harrikan ja kymcon latauslaitteet erilaisia.
Harrikan staattorilta ei saa tulla mitään vaihtojännitteitä maadoitusta vastaan,

Kiitos silti  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.10.17 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: Vesako - 01.10.17 - klo:13:15
Olisiko tuosta jotain apua?

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5452.0
Ei taida paljoakaan olla apuja tuosta ohjeesta, monelta osin on harrikan ja kymcon latauslaitteet erilaisia.
Harrikan staattorilta ei saa tulla mitään vaihtojännitteitä maadoitusta vastaan,
kymcon staattorilta vaihtojännitteet tulee kaikki maadoitusta vastaan.
Kiitos silti  :)
3-vaihe ja 1-vaihe laturin ero, yksivaiheisessa voidaan käyttää runkoa johtimena 3-vaiheisessa ei
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Pölhökustaa

Mulla oli noilla oireilla Kymcosta jännitteensäädin sökö. Oli kyllä akkukin nesteetön, että sekin piti uusia.
Kymco Agility 50

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 03.10.17 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.10.17 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: Vesako - 01.10.17 - klo:13:15
Olisiko tuosta jotain apua?

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5452.0
Ei taida paljoakaan olla apuja tuosta ohjeesta, monelta osin on harrikan ja kymcon latauslaitteet erilaisia.
Harrikan staattorilta ei saa tulla mitään vaihtojännitteitä maadoitusta vastaan,
kymcon staattorilta vaihtojännitteet tulee kaikki maadoitusta vastaan.
Kiitos silti  :)
3-vaihe ja 1-vaihe laturin ero, yksivaiheisessa voidaan käyttää runkoa johtimena 3-vaiheisessa ei

Totta, ja samaa pätee myös kaksivaiheisiin latureihin, joita myös käytetään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)