Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Oletko kaatunut tiellä olevaan öljyyn?

Aloittaja Vadelma, 11.09.12 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

Vadelma

Heippa,

Juu NeitiVadelman Peugeot VClick on kyseessä... ja onneksi Neiti muuten ehjä, polvet vain ruvella, henkisiä kolhuja ja liikkumisenkannalta tärkeän ajopelin menetys
harmittaa...
Poliisi ei minulle juuri suostunut yksityiskohtia kertomaan. Vakuutusyhtiö soitteli tänään ja oli Poliisilta saanut melkein saman tiedon kuin minäkin: kuorma-auton rikkoontumisen takia, oli ko. neste valunut tielle, palolaitos kutsuttu paikalle, joka pyytänyt poliisia avustamaan liikennejärjestelyissä. Ja kun tie oli siivottu ja  todettu ajokelpoiseksi (?) oli liikenne saanut palata ko. kaistalle jne.

Omaan piikkiin siis kaikki kulut. Kuorma-auto ei sinänsä ole syyllinen, kun ei ollut tahallinen teko. Ja luulenpa , että Pelastuslaitosta vastaan ei kannata alkaa taistelemaan, arvovaltakysymys!
Kasko ei korvaa vaatteita, ne pitäisi hakea kotivakuutuksesta. Ja mikä " huvittavinta", jos tässä nyt jaksaisi nauraa, niin skootterin hakenut korjaamon omistaja antoi vinkin, että muistan lunastustapauksessa pyytää heidän korjausarviolaskunsa vakuutusyhtiöltä, koska sitä ei muuten automaattisesti maksettaisi!
Siis vakutuusyhtiö vaatii korjausarvion, mutta sen arvion joutuu skoben omistaja maksamaan, vaikka on TäysKasko... haloo, haloo   

Nyt vain odotellaan korjaamon ja vakuutusyhtiön välisten neuvotteluiden lopputulemaa, ohjauksessa oli ainakin vikoja( ajokielto) ja tietysti katteet naarmuilla , vilkun lasi rikki yms. Kun saadaan päätös, joka ainakin korjaamon kaverin mukaan vahvasti  viittasi lunastukseen, niin sitten uutta skobea hankkimaan- vaatii NeitiVadelma!

Tosi hyviä kommentteja  olen taas saanut teiltä, kiitos! Ja todellakin mietin, kannattaako täyskaskoa ottaa , ehkä ei, jos uskallan ostaa tai löydän jostain hyvän käytetyn pyörän.

Olisiko muuten jotain, mitä mun pitäisi tietää tai osata, jos ja kun joudun lunastusneuvotteluihin vakuutusyhtiön tarkastajan kanssa?


T. ÄitiVadelma

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Vadelma - 13.09.12 - klo:12:48
Siis vakutuusyhtiö vaatii korjausarvion, mutta sen arvion joutuu skoben omistaja maksamaan, vaikka on TäysKasko... haloo, haloo   
Ihan sama juttu mm. kotivakuutuksen osalta, jos lapsi tiputtaa 2000 euron taulutelevision. Itse se pitää ensin kiikuttaa huoltoon, jossa tekevät kustannusarvion ja joka maksaa.

Eipä ole minulla vinkkiä taisteluun lunastusneuvotteluihin, paitsi että, heti ehdotettua hintaa ei kannata hyväksyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

megaman

^ Meillä maksaa tietokonepuljussa lausunto vaurioituneesta tietokoneesta 45 € jonka asiakas maksaa noutaessa. Yleensä vakuutusyhtiö hyvittää summan takaisin asiakkaalle, koska vakuutusyhtiötä varten lausunto on teetetty.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Samppa

Ei mulla ainakaan hyvittänyt mitään lausunnosta, siis tv:n osalta. Taitaa olla taas yhtiökohtaisia eroja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Omien ajoneuvojen vakuutukset ovat olleet aina Pohjolassa eika korjaamojen kustannusarvioista ole koskaan veloitettu yhtään mitään. Kolareita ja vahinkoja on sattunut itselleni ja lapsille yhteensä viisi. Aina on selvitty omavastuilla. Bonukset tietysti laskevat paitsi mopoilla.

megaman

Ajelin eilen illalla pikkuteitä pitkin porvooseen ja pääsin sieltä aamulla vielä poijes.
Syksyä ilmassa. Ei voi ihan joka mutkaan vetää korvalehti maassa. Vaihtelevan märkää asfalttia välillä kuivaakin, puunlehtiä ja maajussien saviklunsseja.
Tarkkana saa siis olla.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Vadelma

Senverran ÄitiVadelmaa harmittaa, että lähetin paikallisen Pelastulaitoksen esimiehelle s- postia ja pyysin heitä kertomaan, miten heidän mielestään puhdistustyö eteni ja tie saatiin niin nopeasti takaisin turvalliseen ajokuntoon. Sainkin nopeasti vastauksen, että viestini on välitetty eteenpäin ja sitä vastausta jäin odottelemaan...

Soittipa sitten tänään vihdoin vahinkotarkastaja, oli käynyt korjaamolla pyörää katsomassa. Olin juuri CityMarketin kassajonossa, joten oiva paikka keskustelulle :). Kertoi, että korjauskustannukset olisivat 800 e, ilman ohjauksen väljyyden korjausta!? Ja ehdotti samaan hengenvetoon, että ei kannata korjata ja he maksavat 550 e korvausta ja siihen perään jotain muminaa...Kysyin tietysti, mitä ohjauksen väljyydellä tarkoitetaan ja ymmärsin, että kustannusarvio oli tehty vain ulkopuolisista vaurioista ( katteet ja vilkun lasi yms.). Siis korjausarviota ei tehdäkään kaikista vaurioista! Mielenkiintoista.

Sitten päästään turkkilaisen basaarin tunnelmiin; pyysin korvaukseksi 600 e ja hän siellä virkansa puolesta hämmästeli ja nikotteli, että ollaanpa siellä nyt tiukkana jne. ja yllättäen suostui ja taas se nopea mumina perään. Luulin tietysti tyhmänä, että saan 600 e käteen, mutta se loppumumina olikin - ov eli omasvastuu , 250 e!
En pitänyt tätä reiluna vaihtoehtona, joten pyysin toista vaihtoehtoa. Hän päässään laskekeli, mitä autovahinkokeskus maksaa pyörästä ja summa oli 360 e ja siitä pois ov, joten saisimme 110 e ja pitää skoben,jonka todellisia korjauskustannuksia emme tiedä ( vaikka oli korjaamolla arvioitavana).
Koska olin edelleen siellä Citymarketin kassajonossa, pyysin "tarjouksia" kirjallisina s-postiini, mutta ei, kyllähän minä nämä vaihtoehdot olen nyt kuullut ja ymmärtänyt.
Mielenkiintoistajälleen.
Tuli todellakin turkkilainen basaari mieleen, kun käydään kauppaa " aitojen" Croksien hinnasta :) Kauppias tarjoaa jotain ja minä esitän vastatarjouksen - voiko tämä todellakin olla todellista kaikkien Eu-direktiivien ja vahinkopykälien ja kuluttajaoikeuksien ja ja ja-  mukaista - ilmeisesti voi!

No, nyt sitten mietin viikonlopun, kumman valitsen...

oskuk

Aikoinaan kun mulle soitti vahinkotarkastaja ja sanoi ettei kannata autoa korjata, he tarjoavat siitä x-markkaaa. Minä nauroin ja sanoin että kyllä korjataan. Hän sanoi että selvä. Auto korjattiin ;-)

pekpel

Jos ei soittaja firmasta sanonut että nauhoittaa puhelun niin voit aina aloittaa neuvottelut alusta uudelleen , kunhan arki raskas ja harmaa alkaa taas,,
Yksityishenkilö kun saa nauhoittaa puhelunsa ilman ilmoittamatta siitä, yritys tai virallinen taho ei..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Sampuli

En ole mutta kun tänään mopokortin sain niin katoin tossa yhdessä risteyksessä niin oli öljyä, siinä ajattelin että pitänee varmaan vähän varoa. :D EN kaatunut :P
Lainaus käyttäjältä: ko2610Kannattaa muistaa vanha totuus... moottoripyöräilijöitä (skobailijoita, mopoilijoita jne.) on kahta lajia: niitä, jotka ovat kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet.

ko2610

Nyt, Vadelma, tiukka linja päälle! Tuollaiselle vakuutustarkastajalle toimii parhaiten se, että ellei tule heti reilua tarjousta, niin nyrkkiä pöytään ja vähän huutoa päälle. Kun siitä jatketaan neuvottelua, niin yleensä alkaa haarukka olla paremmin kohdallaan. Sen lunastushinnanhan pitäisi olla vastaavan laitteen hinta vähennettynä omavastuulla. Usein ei näin ole ilman stanallista tappelua.

Vadelma

Kiitos, juu, yritän olla tiukkana >:(. Mutta edelleen ihmetyttää, millä tavalla näitä korvauksia arvotaan ja huutoäänestyksellä sovitaan. Kuinka moni "viaton" mopoilija ( tai autoilija) saa liian pienet korvaukset, eikä osaa pitää puoliaan...
Pakko myös kertoa, että vahinkotarkastaja yritti vielä kerätä minulta sympatiapisteitä kertomalla ettei hänenkään työnsä ole helppoa- no heh, se on nyt ammatinvalintakysymys, enkä juurikaan tässä tilanteessa jaksa terapoida häntä  ;D

P.a.s.i

Iteltä pöllittiin vuosia sitten Piaggio X9 180
Ei sen puoleen täytyy varkaille nostaa hattua kun olivat niin kova kuntosia kun olivat sitä jaksaneet raahata kilometri kaupalla painaahan tuo sen reilut 160kg  :D
Mutta varmaan pikkasen vaikeeta kyllä saada variaattori vetoinen vehe työntämällä käyntiin vielä kun on varustettu ajon estolla  ;D

No pistivät sitten kaikki muovi osat palasiksi kun eivät muuta keksineet
saimpa tuosta sitten korjaus rahaa  enemmän kuin osasin eis kuvitella vajaa 1500e  ja sen jälkeen jo itteenikin hymyilytti parisataa meni uusiin osiin ja suuren osan katteista kursin ite kokoon tosta tuli sitten melkeen ilmanen mopo jos ei omalle työlle laske hintaa  :D