Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Oletko kaatunut tiellä olevaan öljyyn?

Aloittaja Vadelma, 11.09.12 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

Vadelma

Heips
Kuorma-autosta oli valunut 100 litraa hydrauliikkanestettä tielle, poliisi oli sulkenut ko.kaistan ja palolaitos puhdisti tien. Vähän sen jälkeen ajeli tyttäreni tuttua reittiä pitkin kotiiin ja ko. paikalla hiljentäen , kääntymässä oikealle, lähti skootteri  alta. Onneksi ei pahempaa tapahtunut kuin polvet auki, housut rikki ja skootteri hajalla( menee ilmeisesti lunastukseen).
Kerroin tapahtuneesta vakuutusyhtiölle, koska olen 99 varma, että kaatuminen tapahtui tielle vielä jääneestä öljystä sekä sen päälle sataneesta vedestä. Vielä useita päiviä tapahtuneen jälkeenkin näkyy tiessä suuria tummia alueita sekä " harjan" jälkiä.
Luulin, että esim. kuorma-auton liikennevakuutus korvaa meille onnettomuuden, mutta näinhän ei ole, kai kki menee omaa piikkiin! Onneksi on täyskasko, mutta jos ja kun pyörä menee lunastukseen, niin tappion puolelle jäädään reippaasti .
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Oletteko saaneet mistään korvauksia?

Coastside

#1
Hyvä dilemma ottaa käsittelyyn. Öljy ei ole ainoa mikä kaataa kaksipyöräisiä. Tavallisin on uusi asfaltti sateella joka vaatii joka vuosi uhrejaan. Yksi kyntökauden tai jonkin rakennustyömaan tuotos on savi asfaltilla.  Niistä ei edes varoiteta mitenkään. On nuo asiat minut kaatanut muinoin mutta talviajo opetti automaattiset refleksit toimia noissa tilanteissa ja simätkin luotaa tienpintaa valppaasti. Liukkaalla kaataa jarruttaminen tai voimakas ohjausliike.


Voi olla että korvausvaatimus menee raastuvan hommiksi riita asiana ja on riski tuloksen ja kustannusten kannalta. Oikeus voi edellyttää tahallisuutta antaakseen tuomion. Lisäksi palolaitos oli poliisin kanssa antanut paikan takaisin liikennekäyttöön.

Niiden asenteesta antaa kuvaa täällä lähistöllä olevan kaarteen kehno kunto joka paikattiin vasta ulosajon ja kolarin jälkeen. Vastuuta pallotellaan hyvin usein niin ettei syyllistä lopulta löydy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ko2610

Tulihan sitä kerran lipat vedettyä silloin joskus teininä. Alla ei ollut skoba, vaan vanha kunnon ruumisarkkutankillinen CB125. Joku oli sotkenut koko kurvin öljyyn ja vasten aurinkoa sitä ei tien pinnasta erottanut. Vasta maatessani pyörän vieressä selälläni sain sanotuksi "oho", sen verran vikkelästi se lähti alta.
Ainoa vaurio oli ylös taipunut jalkatappi ja jotain nirhaumaa ulkonevissa kohdissa, mutta ei mitään erityisen näkyvää. Ne jalkatapitkin tehtiin silloin wanhaan hyvään aikaan teräksestä eikä mistään kevytjutuista, joten se kesti oikomahoidon oikein hyvin. Niiin... vaatihan se yllä ollut nahkapuku hiukan jynssäämistä, kun meni selkäpuolelta aivan mustaksi öljystä.
Mitään korvauksia ei onneksi tarvinnut hakea. Nykyisen kaluston suhteen ei tarvitse kovin kummoisia laskelmia tehdä todetakseen kaskon turhuus: kaluston hinta on satasia per vekotin, joten vakuutus ei saisi maksaa kovin paljon eikä omavastuuta saisi olla ollenkaan, että olisi mitään mieltä maksaa kaskoa. Sehän korvaa vain oman kaluston. Vastapuolen kalusto ja kaikki henkilöt menevät pakollisen liikennevakuutuksen puolelta.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 11.09.12 - klo:22:23
Nykyisen kaluston suhteen ei tarvitse kovin kummoisia laskelmia tehdä todetakseen kaskon turhuus: kaluston hinta on satasia per vekotin, joten vakuutus ei saisi maksaa kovin paljon eikä omavastuuta saisi olla ollenkaan, että olisi mitään mieltä maksaa kaskoa. Sehän korvaa vain oman kaluston. Vastapuolen kalusto ja kaikki henkilöt menevät pakollisen liikennevakuutuksen puolelta.
Näin se vaan menee, itse jos maksaisin vakuutukset ilman bonusta, niin pelkkä liikennevakuutus vuodessa, maksaisi enemmän kuin mitä skootterista maksoin. :o Siihen kasko päälle, niin ei sitten mitään järkeä. ;D

Paras tempaus vakuutusyhtiöltä mitä itse kokenut, kun vorot varasti multa mönkijän. Laite oli kaksi kuukautta vanha ja kun oli bonuksia niin pistin kaikki mahdolliset vakuutukset käyttöön. Seurauksella että, mönkijän varkausvakuutus olisi korvannut kyllä tappioni, omavastuu poistettuna olisin ollut vielä pikkaisen velkaa vakuutusyhtiölle. ;D

Poistin kaikki vapaaehtoiset vakuutukset samalla istumalla ja onneksi mönkijä löytyi ehjänä ja jo seuraavana päivänä. 8)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 11.09.12 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 11.09.12 - klo:22:23
Nykyisen kaluston suhteen ei tarvitse kovin kummoisia laskelmia tehdä todetakseen kaskon turhuus: kaluston hinta on satasia per vekotin, joten vakuutus ei saisi maksaa kovin paljon eikä omavastuuta saisi olla ollenkaan, että olisi mitään mieltä maksaa kaskoa. Sehän korvaa vain oman kaluston. Vastapuolen kalusto ja kaikki henkilöt menevät pakollisen liikennevakuutuksen puolelta.
Näin se vaan menee, itse jos maksaisin vakuutukset ilman bonusta, niin pelkkä liikennevakuutus vuodessa, maksaisi enemmän kuin mitä skootterista maksoin. :o Siihen kasko päälle, niin ei sitten mitään järkeä. ;D

Paras tempaus vakuutusyhtiöltä mitä itse kokenut, kun vorot varasti multa mönkijän. Laite oli kaksi kuukautta vanha ja kun oli bonuksia niin pistin kaikki mahdolliset vakuutukset käyttöön. Seurauksella että, mönkijän varkausvakuutus olisi korvannut kyllä tappioni, omavastuu poistettuna olisin ollut vielä pikkaisen velkaa vakuutusyhtiölle. ;D

Poistin kaikki vapaaehtoiset vakuutukset samalla istumalla ja onneksi mönkijä löytyi ehjänä ja jo seuraavana päivänä. 8)

Sis laitoit vasta varkauden jälkeen mönkijälle vakuutukset? Olipa inha vakuutusyhtiö! ;-D

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 11.09.12 - klo:23:01
Sis laitoit vasta varkauden jälkeen mönkijälle vakuutukset? Olipa inha vakuutusyhtiö! ;-D
Miten tuommoisen skenaarion sait aikaiseksi? :o Vakuutukset joutuu kyllä ottamaan ennen rekisteröintiä, poikkeuksena vapaaehtoiset vakuutukset. Ehkä artikuloin epäselvästi, kyllä oli täydet vakuutukset alusta asti ja siis aina tuohon tapahtumaan asti. ::)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 11.09.12 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 11.09.12 - klo:23:01
Sis laitoit vasta varkauden jälkeen mönkijälle vakuutukset? Olipa inha vakuutusyhtiö! ;-D
Miten tuommoisen skenaarion sait aikaiseksi? :o Vakuutukset joutuu kyllä ottamaan ennen rekisteröintiä, poikkeuksena vapaaehtoiset vakuutukset. Ehkä artikuloin epäselvästi, kyllä oli täydet vakuutukset alusta asti ja siis aina tuohon tapahtumaan asti. ::)

Minun erehdykseni juonenkäänteessä. ;-)

pekpel

Oman ajoneuvon liikennevakuutus korvaa kuljettajalle aiheutuneet vahingot, sekä korvaukset tulevat kivusta ja särystä ja mahdollisesta pysyvästä haitasta...
Vanhinkoilmoitus pitää tehdä omalle vakuutusyhtiölle.. mieluummin heti, kuin vasta eilen,,
Itsellä samankaltainen öljylipoista lähtenyt vahinko, minulla leikkauskierre 1,5 vuotta, toivottavasti sielläpäin ei.
Vakuutusyhtiö korvasi kaiken henkilöön kohdistuneen vahingon ja sen hoitoon tarvittavan mukisematta, itse asiassa suosittelivat paikkoja joissa hoito tuli heti eikä odottelun jälkeen.
Ajopelin kanssa joutuu valitettavasti taistelemaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

noZell

juu en tiiä tästä öljystä mutta itte tuli kaverin kanssa heitettyä hienot pannut koska kaveri ajo perään ei siinä mitää vietiin skoba arviotavaks sanoivat että menee ehkä lunariin sitten sovittiin kaverin vanhempien kanssa vakuutus asiat ja näinhän siinä sitten kävi: vakuutusyhtiöltä tuli herra katsomaan skootteriani ja napsi siinä pari kuvaakin ja sano että soittelee myöhemmin, no sitten se soitti ja sanoivat että skootterin voi laittaa lunariin ja saisin 1100€ no kysyttiin että paljonko saadaan korjaus rahaa niin se sano 700€ no siinä mä sit itte netistä kaiken ostin ja sain skoban kuntoon ja jäi 200€ ylimääräistäkin. koskaan ei kannata kuunnella mitä huollossa sanotaan koska mullekkin sanoivat että pelkät katteet maksaa peugeotin tehtaalta n. 900€, mä en sitten jaksanu rupee korjailee vanhoja katteita ja ostin päälle 200€uutena koko katesarjan eri valmistajalta. en viitti sanoa tässä tapauksessa ei koskaan mutta yleensä tulee kannattavammaksi korjata jos on vain kosmeettisia vaurioita koska lunastuksesta ei välttämättä saa takaisin skootterin arvoa  :)

EDIT: tämähän ei välttämättä asiaan paljoa liittynyt mutta pisti vain silmään tuo kaatumisesta lunariin laittaminen ja jos saan kysyä mikä skootteri on kyseessä? :)
SSSCUUDEER DUUUUNING IS NOOOD A GRIIIME

Samppa

Aloittajan kysymys on sikäli mielenkiintoinen, että "poliisi oli sulkenut kaistan puhdistustöiden ajaksi" ts. poliisilla oli tieto siitä, että paikalla on hydrauliikkanesteitä, se on liukas ja MISTÄ AJONEUVOSTA nesteet tielle valuivat.

Voi olla, että homma menisi raastupaan ja tuota pidettäisiin vain ikävänä sattumuksena (tuskin kukaan tahallaan nesteitä valuttelee), mutta toisaalta kyllä asiaa ainakin kannattaisi ihan oikeasti selvittää, vaikka ensin poliisin ja sitten autot valuttaneen yhtiön kautta. Yhtiöllähän on joka tapauksessa vakuutukset.

Yleensähän näissä öljylipoissa ongelmana on se, että ei ole mitään tietoa siitä, kuka öljyt on tielle tiputellut ja vaikka olisikin, ei tästä saada todisteita. Nythän kaikki on poliisin toimesta kirjattu eli ongelman aiheuttaja on tiedossa, eikä tarvitse todistella mies-miestä vasten.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: noZell - 12.09.12 - klo:01:06
jos saan kysyä mikä skootteri on kyseessä? :)
Minun käsityksen mukaan on kyseessä Peugeotin V-Clik johon periaatteesa käy perus baotianin katteet... en tiedä mutta näyttävät päällepäin samoilta... tietty tuleehan siihen kahvoja yms naarmuutuneita osia....
Vadelma varmaan kertoo tarkemmin... esim kuvin tms
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pugt200

Törmäsin Vespalla kuorma-auton lavalta pudonneeseen kiveen ja se maksoi n. tonnin. Onneksi oli Kasko, koska tässäkään tapauksessa ei ketään kiinnostanut tuo rekkamiehen tunarointi.

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

#13
Nyt, syksyllä, on tyylikkäämpää kaatua jalopuun lehtiin
varsinkin vaahteralehdet, on oivallinen paikka kaatuilla ;D
Öljyähän se on kait tuo asfalttikin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Lehdet tekee ylläripylläreitä niin että lehdet itse eivät ole hirveän liukkaita ja niihin tottuu mutta niiden alle jäänyt savinen lätäkkö on öljynliukas. Jos vakioreitillä on lätäköitä, niiden paikka kannattaa muistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04