Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Käppyrä

#330
Mittailin Agilityn nokka-akselin ajoitukset. Tässäpä tulokset jos joku tarvitsee ko tietoja

Venttiilivälykset säädetty ennen mittaamista 0,05 mm.

Pakoventtiili sulkeutuu 42 astetta
pakoventtiili avautuu 117
imuventtiili sulkeutuu 236
imuventtiili avautuu 317

Imuventtiilin nosto 5,25 mm
Pakoventtiilin nosto 5,00 mm

openflow

Onko mitat vakio nokasta ? Näyttäisi nimittäin asteita olevan saman mitä monissa virinokissa.




-Zone-

#332
Onko nosto mitattu nokan nostona vai oikeana venanostoa, ja mikäli jälkimmäinen, niin onko se pitkävenainen ?
Meinaan mulla nokan nostot vakionokissa on imu: 4,7 pako: 4,5mm. Samat nostot löytyy myös virivaran virinokasta.

E: Ja lisätään varmuudeksi ja muistutukseksi, että jos mitataan todellisia venanostoja, pitää mittakello asettaa venttiilivarren kanssa samaan kulmaan.

Käppyrä

#333
Käytettynä tuon Agilityn ostin joten ei ole täyttä varmuutta onko vakio vai ei. Nokka-akseli näytti kyllä melko jyrkältä, ja ihmetelinkin että mahtaako olla vakio. Ilmoittelen venttiilien pituudet kunhan kotiudun parin päivän päästä. Nostot on mitattu mittakellolla ja ovat todelliset nostot. Helppohan nuo on nyt tarkistaa palotilan puolelta kun on kansi irti. Mittakello oli niin suorassa kuin sen sai silmämääräisesti. Jos tuli heittoa vinossa olevasta mittakellosta, niin virhe on jotain 0,1 mm luokkaa.





On tarkoitus tehdä nokka-akselin hammaspyörään säätö, joten otin sen takia ajoitukset muistiin että saa sen myöhemmin varmasti kohdalleen.

Käppyrä

Venttiilin varressa oleva kevennys menee noin 3 mm ohjurin sisälle venttiilin ollessa kiinni. Mietimpä vaan, että lyhentäisikö ohjureita 2-3 mm samalla kun muotoilee kanavia.

Onko olemassa mitään nyrkkisääntöjä venttiilin varren vapaapituuksille ohjurin ja istukan välillä?

Coastside

Monet ovat työstäneet ne hyvin mataliksi ja kapeiksi. Tein itse niin ja se kansi oli todella hyvä muistakin syistä. Kaventaa nyt ainakin kannattaa pyörteilyä vähentämään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#336
Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 31.10.16 - klo:00:53
Venttiilin varressa oleva kevennys menee noin 3 mm ohjurin sisälle venttiilin ollessa kiinni.
Tuolla ei ole mitään merkitystä venan ollessa kiinni. Eikä oikeastaan vielä venan ollessa hivenen aukikaan. Aika vähän sieltä venalautasen ohi siinä vaiheessa vielä virtaa. Mitä pidempi ohjuri on, sitä parempi on venavarren saama tuki, joskaan sillä 3mm tuskin on tässä asiassa merkitystä.

Itse olen pyrkinyt muotoilemaan ne ohjurin päät siellä kanavissa mahdollisimman edulliseksi virtaukselle. Monet vetää ne ohjurin päät kokonaan pois sieltä kanavista. Mä en ole ihan samaa mieltä. Sen seoksen on kuitenkin ohitettava se venavarsi, mikä ei muotona ole ihan ideaali kun virtauksia miettii vaikka ohjuria ohuempi tietty onkin.

-Zone-

#337
Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 31.10.16 - klo:00:02
On tarkoitus tehdä nokka-akselin hammaspyörään säätö, joten otin sen takia ajoitukset muistiin että saa sen myöhemmin varmasti kohdalleen.
Noihin 125/150cc gy6 koneisiin oli niitä säädettäviä nokkapyöriä. Sen nokkapyörän akselipaksuudesta en sano mitään kun en ole asiaa tutkinut, mutta rattaan puolesta sen pitäisi mennä 50cc koneesen. Jorehan kun teki niistä 125 nokista nokkia 50cc koneeseen käyttäen niitä ison koneen nokkapyöriä. En nyt just muista missä näin niitä säädettäviä mutta linkkaan jos löydän. Ei ollu kalliita joten vois käyttää ainakin aihiona.

E: tuon näköinen


-Zone-

Tuossa toinen http://www.ebay.com/itm/SCOOTER-150CC-GY6-RACING-PERFORMANCE-CAMSHAFT-AJUSTABLE-SPROKET-/152187267445 mutta ei enää saatavilla. Ulkonäkö kertoo kuitenkin että ainakin 2 ei valmistajaa olisi.

openflow

Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 31.10.16 - klo:00:53
Onko olemassa mitään nyrkkisääntöjä venttiilin varren vapaapituuksille ohjurin ja istukan välillä?
Ei. Kiinanihmeissä ne voi leikata kanavan pohjan tasolle. Itse poraan imupuolen ohjurin lähes pohjaan asti, koska on paljon nopeampi porata kun työstää dremelillä jumalattoman kovaa materiaalia. Ohjurin lyhentämisessä on sekin hyvä puoli, että kanavaan tulee enemmän työskentely tilaa -- on ahdasta. Pakopuolen ohjuri jätetään usein ennallen monesetakin syystä mm. korkeampi lämpö ja kanavan ongelmat on muualla kun ohjurissa.

Käppyrä

Onko nuo ohjurit yleensä kuinka tiukassa kannessa? Meinasin jos naputtelisi sopivalla tuurnalla ne irti ja sorvissa lyhentäisi/ohentaisi

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 31.10.16 - klo:20:28
Onko nuo ohjurit yleensä kuinka tiukassa kannessa? Meinasin jos naputtelisi sopivalla tuurnalla ne irti ja sorvissa lyhentäisi/ohentaisi
On ne aika jämäkästi. Lämpöä ja sopivaa tuurnaa käyttäen sain itse aika siististi irti. Niissähän on O-renkaat yläpään olakkeen alla, mutta kestänevät lämpöä jonninverran.

Rific

#343
Piiputin agilityä talven seisonnan jäljiltä lämpimäksi, hienosti käynnistyi muutamalla polkaisulla. Uusi kaasutin tuli tilattua, kun muistelin että vanhassa oli merkillisiä kipuiluja tyhjäkäynnissä joita en saanut täysin selvitettyä. Nyt kaikki kipuilu oli poissa ja laite toimi mainiosti, liekkö lepo teki terää.. ;) No katsotaan keväämmällä jatkuuko kipuilu, nyt on uusi kaasutin mistä laittaa. Huonon kotimaan kommunikoinnin (sitä ei ollut, lienee liikaa asiakkaita?) takia täytyi tyytyä tilaamaan saksasta alkuperäistä kaasutinta vastaava tarvike. Viikossa tuli, tuotiin käteen asti. Kotimaa nukkuu talviunta, eikä ehtinyt edes tässä ajassa vastaamaan kyselyihini. No tiedän jatkossa mistä tilaan leluni. Yllätykseksi huomasin että uuden kaasuttimen suuttimissa ei ole mitään merkintöjä. Kaupan sivun teksti tosin kertoi pääsuuttimen kooksi 85. Sitä kevättä odotellessa..

Kalkkaro

Poikani mopo Agility Fat 4-tahti vm. 2010

Pistän tän kertomuksen tänne, jos tästä vaikka jollekkin apua olisi.

Keväällä lähti kyllä polkemalla käyntiin mutta bensa loppui aika nopeasti. Ihmettelimme molemmat kuinka tyhjäksi olikin tankin syksyllä ajanut.

Tankkaus. Aamuisin kun mopo oli monta tuntia seisonut ei startannut sähköllä, lähti vain polkemalla ja "aina" kuulemma haisi bensa kun poikani mopon luo aamulla meni. Kun oli ajoa kokoajan lähti käyntiin startistakin.

Sitten siitä hävisi kesken ajon tyhjäkäynti, pysyi käynnissä vain kaasuttamalla, mutta kun löysäsi kaasun vapaaksi, mopo sammui.

Onneksi kaasari on niinkin helpossa paikassa. Irrotimme sen, purimme ja putsasimme kaasarinputsaus spraylla ja kuivaus paineilmalla. Siinä kohtaa huomasin että alipaineletkussa oli murtuma. Päättelin että bensaa pääsee vuotamaan sen takia ja aamuiset huonot käynnistykset johtuvat siitä että kohokammio tyhjenee yön aikana. Siksi ei lähtenyt startista, vaan polkemalla. Otettiin letkusta pätkä pois ja satulakaukalo paikalleen. Koeajolla selvisi että tyhjäkäynti oli taas palannut, mopo pysyi käynnissä myös ilman kaasua. Suurin toivein uutta aamua odottamaan => Ei lähtenyt startista, vain polkemalla ja bensa ehkä haisi.

Sitten tuli vappuviikonloppu ja mopo seisoi ajamatta pari päivää. Pyykkiä narulle viedessä haistoin bensan heti ulkorappusille ja Kymcon ympärillä oli tumma alue.

Ensimmäisenä tuli mieleen että oliko alipaineletkussa toinenkin reikä joka jäi huomaamatta?? Satulakaukalo pois ja tutkimaan. Irroitin letkun, toinen pää sormella tukkoon ja puhalsin. Ei vuotanut. Sitten huomasin että "mötikkä" johon tulee virtapiuhoja ( Onko automaattiryyppy ? ) Sen O-rengas oli mennyt poikki ja osittain pois uraltaan. Eli kaasari oli vuotanut siitä. Mittasin mauserilla minkäkokonen O-rengas tarvittaisiin: paksuus 1,5, Päältä 20 ja reikä 18,5. Ei löytynyt pakistani tommosta. Laitettiin putkiteippiä ura täyteen ja mötikkä varovaisesti paikalleen.

Sen jälkeen on toiminut ja lähtee nyt startista käyntiin kun kohokammiossa on bensaa aamullakin.
400 Burgman, 09