Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vertailu on oikeastaan helppo tehdä: Tipat uutta ja vanhaa metallilevylle hämärässä ja vertaa sekä syttyvvyyttä että liekin muotoa ja vyöhykkeitä. Pienikin ero voi vaikuttaa moottorissa paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ropaaja

#256
Juu kyllä ihmetyttää edelleenkin tuo bensa homma kun Hartet rupes suorastaan lentämään  :P nyt. Loivassa alamäessä todellista 65km/h ja kun aattelee mitä hiton taistelua on ollu kokoajan. Kulku on nyt helpompaa ja se olematon vääntö on edelleen mutta nousee jo nää mäet toiseen tahtiin. Taitaa se vaan olla paras tankauttaa tätä V-Poweria josta olen kyllä kuullut muiltakin vain positiivista kommenttia. Eipä tuo hintaero paljon paina mopon kulutuksella.

Nyt siis 55km/h tasasella ja loiva alamäki 65km/h ja sitä gps nopeutta,mopon oma mittari näyttää +5km/h enemmän. Tässä oli just se ranteet auki fiilis kun ei mitään tolkkua saanu eikä säädöt auttanut mitenkään ni kui hitossa joskus sai oman mopon kulkemaan jotain ihan muuta nopeutta. Nuo nopeudet saa riittää, koska ainakin täällä suunnalla poliisit ratsaa jo kouluilla mopoja ja noita saa ratsata ihan vapaasti, tai jos seosruuvin kääntäminen on rikos niin sit oon rikollinen  ;D Ai hitto nostin neulaakin  :o ylinopeutta ajavat omat kersanit saa maksaa sakot ite...
Mikään ei oo niinku ennen :)

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: ramba - 11.08.11 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: tommi - 11.08.11 - klo:12:19
Mikäs auto mahtoi olla kyseessä? Kaikkiin autoihinhan toi bensa ei käy. Ja taitaa olla ihan tutkittua tietoakin ettei bensankulutus merkittävästi kasva kyseisellä bensalla. Eikä tehoeroissakaan pitäisi olla eroa. Tankkasin itse juuri ensimmäistä kertaa E10 bensaa omaan mopooni ja en huomaa kyllä mitään eroa. Käy ja kukkuu aivan mainiosti.
Opel Zafira en muista vuosimallia. Kyllä e10 nettisivun mukaan pitäisi käydä. Toimiihan se tietenkin kylmillä keleillä mutta +93 asteinen moottori ja etanoli alkaa höyrystymään jo 90 asteessa eli miten se voi nyt palaa..
Luuletko tosiaan että se polttoaine järjestelmä olis kanssa +93 Asteinen :o

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: Ilmaruuvi - 09.08.11 - klo:21:00
Muistan lukeneeni että etanolilla on hieman jäykempi viskositeetti kuin bensiinillä. Eli teoriassa se ei virtaa suuttimen läpi yhtä nopeasti kuin bensiini. Tämän takia voi joutua vaihtamaan isomman suuttimen jotta sama määrä tavaraa saadaan palotilaan kuin aikaisemmin. Voidaan kait puhua rikastamisestakin.

Jostain kahvipöytäkeskustelusta jäi sellainen mielikuva että kawoissa on ongelmia venttiileissä tämän E10 kanssa? Kenties niiden voitelu heikkenee? Asia on varmaankin rinnastettavissa vanhaan lyijylliseen ja lyijyttömään bensiinin siirtymä aikakauteen. Mene ja tiedä. Olen hondamies ;D. Myöskin ruiskut saattavat saada kipeää sillä etanolin voitelukyky on heikompi kuin bensiinin. Ja voihan se olla että tuo viskositeetin muuttuminen pistää asetukset muuten vain poskelleen. Tarkoittaa sitä että ihmiset joutuisivat säädättämään kaasuttimensa uudestaan, vaihtamaan erilaiset ruiskut ja sitä rataa. Kyllä minä siinä vaiheessa sanoisin ettei E10 sovellu. Harmittaa vain ettei todellisia syitä kerrota miksi tätä E10 ei suositella.
Jotkin mallit Kawasikoista kärsi kyllä niistä venttiili ongelmista jo viimme vuosisadallakin,eli ei sekoiteta niillä tätä hommaa, eli johtui kyllä ihan muusta kuin E10:pistä!

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 12.08.11 - klo:15:04
...että joillain menee bensa (mukamas) vanhaksi jo muutamassa kuukaudessa.
Mikä "mukamas" se on jos sen tankista kaataa astiaan eikä saa tulitikullakaan syttymään?

tommi

#260
Joo, pakko kait se on uskoa kun niin monet väittävät moista. Jollain oli bensa mennyt vanhaksi kuulemma jo parissa kuukaudessa. Kova on kirjo kun joillain säilyy 5 vuotta..

Sekin kannattaa huomioida että bensa mikä toimii esim. vanhassa ruohonleikkurissa ei välttämättä toimikaan moottoripyörässä tai skodessa. Paljon riippuu kaasaristakin kuinka vanhalla bensalla voi ajaa. Mutta jos bensa ei syty edes tulitikulla niin ei taida toimia enää missään vehkeessä silloin :-\

Coastside

Muoveja tehdään öljyjalosteista. Niitä syntyy itsestäänkin tietyissä olosuhteissa. Kaasareissakin, koska olen nähnyt muovinoloisen moskan tukkivan tankista kaasariin koko roskan piloille. Millä kaivat sen pois kaasarin porauksuksista? Jollain hapolla voi ehkä liottaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

"Teknisesti etanolia on mahdollista lisätä joko bensiinin joukkoon tai käyttää sellaisenaan. Moottoriin tehtävät muutokset ovat vähäisiä, mutta etanolin vaatiman korkeamman höyrystymislämmön ja alhaisemman höyrynpaineen vuoksi moottorin käynnistäminen kylmänä vaikeutuu merkittävästi."
Kenellä kaikilla on ollut kylmäkäynnistys ongelmia
bensiinilaadun muututtua esim E10:ksi.
Varsinkin jos skootterini seisoo kylmässä pidempään
joutuu polkimella, akun loputtua, polkemaan moottorin lähes käyntilämpöön,
ennenkuin käynnistyy.  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

E10 ei sovi mpoihin. Piste. 98E vielä menettelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

#264
Tuosta Shellin 99(V-power) bensasta jäi todella hyvä kuva! Lähtee niiiin nätisti käymään, käy ihan kuin eri mopo tyhjäkäyntiä ja vastaa kierroksiin ihan eri tavalla. Vaikka on vähän kalliimpaa niin mopossakin eron huomaa, autossakin kokeiltiin ja toimi paljon paremmin kuin 98:lla.

Tuo voisi olla aika hyvää talvibensaa.

Katso:
http://www.v-power.fi/?p=3
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Pitkään kylmässä seisottuaan mopon kaasuttimesta löytyy ominaispainon mukaisesti:
alimpana vesi ja seuraavasta kerroksesta alkoholiin sekoittunut vesi ja,
päälimmäisenä on se palava ainesosa eli bensiini.
Ikävä kyllä rikastus ja tyhjäkäyntipiirit ottavat polttoaineen alimmasta kerroksesta, joten tyhjäkäynti pienelle (luisti alas) ilmaruuvi lähes kiinni ja kunhan vesi ja viina on kaasuttimesta loppunut, mopo käynnistyy bö haps tai jotain.
Paras vaihtoehto on jos moottorin ilmansaannin voi hetkeksi sulkea ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Onko kenelläkään kokemuksia nesteen tai aspenin pienkone bensoista?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

juuzzo

Nyt oli niin mystinen tarina, ettei voi olla kommentoimatta...itsekin Hartettikuskina.

------------------------------------------------------------------------------------------
Juu kyllä ihmetyttää edelleenkin tuo bensa homma kun Hartet rupes suorastaan lentämään  :P nyt. Loivassa alamäessä todellista 65km/h ja kun aattelee mitä hiton taistelua on ollu kokoajan. Kulku on nyt helpompaa ja se olematon vääntö on edelleen mutta nousee jo nää mäet toiseen tahtiin. Taitaa se vaan olla paras tankauttaa tätä V-Poweria josta olen kyllä kuullut muiltakin vain positiivista kommenttia. Eipä tuo hintaero paljon paina mopon kulutuksella.

------------------------------------------------------------------------------------------
En jaksa millään uskoa että bensasta on kysymys....ettei olisi luistin jousi ollut takertunut  :o Siitä seuraa tuollainen "elämys".

Vaikka bensa on teoriassa "tuoretuote", niin todella vanhakaan bensa ei tee haittaa tällaisissa simppeleissä perusmoottoreissa. Eikä ainakaan kuvatulla tavalla ;D Bensalaaduilla en usko olevan ajossa huomattavaa eroa.

Vakio Hartetti ei mene loivassa alamäessä 65 kmh ilman tarkoituksellista virittämistä. Ilmaa sekä bensaa (isompi suutin) on saatava lisää.

Oon varma, että kaikki Hartettikuskit haluaisi tietää mitä todella tapahtui  :P Onko tilanne pysyt yhtä hyvänä.....mitä virityksiä on takana ?

ramba

Kyllä tuo V-power muuttaa vähän mopon vastaamista kaasuun.. Kokemusta on ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

FrozenCorpse

Kyllä mulla koneet boaa ja hyyty hyvin vikkelään vanhalla bensalla. Eikä auta, se on uuteen vaihdettava tai muuten ei liikuta minnekään.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "