Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

anaalikisti

älkääpä missään nimessä laittako mitää jäätymisen esto hommia tankkii koska ne ei suinkaa estä veden muodostumista kauhean kauvaa ja sitten tankissa on vettä 4 kertaa enemmän kuin ennen nesteen laittoa jote DONT DO IT

Samppa

Lainaus käyttäjältä: anaalikisti - 10.05.08 - klo:22:44
älkääpä missään nimessä laittako mitää jäätymisen esto hommia tankkii koska ne ei suinkaa estä veden muodostumista kauhean kauvaa ja sitten tankissa on vettä 4 kertaa enemmän kuin ennen nesteen laittoa jote DONT DO IT
Perustele. Itse olen käyttänyt jo kymmenisen vuotta, eikä ongelmia ole ollut...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tero1969

#2
Mitä te ystävät hyvät käyttäisitte 4 tahtisessa skootterissa 95 vai 98 besiiniä. Tuli hankittua tuollainen baotian skootteri toiseksi ajokiksi. Ohjekirja sanoo 95 mutta mitä mieltä te olette siintä.

********************************************************

E10 bensiini 1.1.2011 bensalaatu on pian todellisuutta korvaten E95 ja kaikki muovit ei sitä kestä ja eri valmistajien käyttämistä laaduista ei saa tietojakaan. Varsinkin kiinassa valmistettujen kohdalla kannattaa välttää jos voi. Maahantuojilta kannattaa kysellä ohjetta ja mahdollisia korvausosiakin. Riippuu heistä ja tuotevastuulaista.

FrozenCorpse

#3
No se on lähes sama, kumpaa sinne pistät, kunhan et alle 95-oktaanista. 98 on puhtaampaa ja näin verottaa myös lompakkoa rajummin..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

anaalikisti

perustelen asiaa sillä tävalla että kun tankissa on vettä ja sinne laittaa lisää jäätymisen estonesteitä jotka ovat suurimmaksi osaksi mitä?

aivan vettä.. joten kun käytät niin pian saat vielä lisää vettä tankkiisi

Samppa

Lainaus käyttäjältä: anaalikisti - 14.05.08 - klo:16:06
perustelen asiaa sillä tävalla että kun tankissa on vettä ja sinne laittaa lisää jäätymisen estonesteitä jotka ovat suurimmaksi osaksi mitä?

aivan vettä.. joten kun käytät niin pian saat vielä lisää vettä tankkiisi
Eipä ole tuon veden kanssa ollut ongelmia. Tankilliseen laitan talvisaikana (tai nolla keleillä) maksimissaan korkillisen masinolia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#6
Jääneston idea tankissa, bensan seassa on se että vesi/alkoholiseos sekoittuu bensaan ja menee  suuttimista läpi eli poistuu moottorista, jota pelkkä vesi ei tee, vaan tukkii polttoaineen kulun. Alkoholien käytöstä ei moottorille ole mitään haittaa. Alkoholi/vesiseosta on käytetty vanhoissa hävittäjissä tehonlisäykseen, ruiskuttamalla sitä imusarjaan.

Kaasuttimen esilämmitys on tarpeen siksi että imukanavissa paine ja lämpötila laskee ja ilmassa oleva kosteus muodostaa jäätulpan siihen. Samalla bensa kondensoituu imukanavan seiniin ja pisaroituneen bensan määrä vähenee ja teho laskee. Tämä tapahtuu kostealla säällä jo plussa puolella. Pakkasella ilma on hyvin kuivaa (suhteellinen kosteusprosentti riippuu lämpötilasta. Kylmempi sitoo vähemmän).

Moottorin esilämmittelyssä jäähdytin kannattaa tukkia kokonaan ja pakkasilla osittain, mutta moottorin lämpöä tarkkaillen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Hoi

Etsiskelin foorumilta kiinaskopien parhaasta polttoaineesta ja jokin säie aiheesta oli jo poistettu aiemmin ???
Itsellä Baotianin Classicin puristussuhteiksi mainittiin yli 15:1 manuaalissa, käytin 98 bensaa ja välillä kuuluisaa shellin super v-poweria, alkoi poika laulamaan tietä ihan toisella tavalla.
Ehdin ajella vuoden aikana noin 9000 km ja siinä oli vielä pari kuukautta paussia öljytahran vuoksi.

Hieman off topicia:
Olen jo kyseisen skootterin myynyt, mutta mittaan siitä vielä Partaselle iloksi puristukset sekä polkemalla ja täydellä akulla kylmänä ja kuumana, ja laitan tulokset oikeaan säikeeseen. Sekä motin tiedot.

Jotenkin olen jäänyt siihen tuntumaan että alle 98 oktaanin bensaa ei normaali bensakäyttöiseen moottoriin kannattaisi laittaa oli moottorin tilavuus vaikka mikä ja myyjä olisi vaikka kuka.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tommi

#8
Mun on pakko käyttää 98 bensaa, 95:lla alkaa kone nakuttamaan. Pari mäntää on jo mennyt 95:lla, toiseen paloi reikä ja toiseen suli männänrenkaat kiinni. Kyseessä tosin 82cc pytty virikannella jossa palotila on jokseenkin olematon.

Olen ymmärtänyt että vakiokoneelle 95 riittää vallan mainiosti. Sitä kait ainakin 90% kaikista moponomistajista käyttääkin. Pieni osa kuvittelee että mopo (mukamas) kulkee paremmin ysikasilla..

karkulainen

partanen ei liku täällä enään, mutta mitaile toki.

minä olen aina ajanut "ysivitosella", mutta pitäisiko tällä kokoonpanolla (63cc, virinokka, sytytyskarttaa muuttava cdi ja muuta rojua) kokeilla jo vaikka 98 bensaa?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Tuskin tarvitsee jos sulla on vakiokansi. Siinä on kuitenkin edes jonkin verran palotilaa. Itselläni toimi ihan hyvin 72cc pytty vakiokannella ja virinokalla, 95 bensalla.

karkulainen

Vakiokansi edelleen paikallaan, otan jossain vaiheessa koululle ja korjaan tupankierteet, ilmainen homma ;D
koululla on se tila jossa huolletaan kansia jne, siellähän voisi katsoa mitä vakiokannelle voi tehdä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Plom

Itse ajelen Shellin 99 bensaa tankissani ja se kyllä toimii hyvin , se täytyy sanoa. Jos Shell vetäytyy Suomesta täytynee siirtyä siinä vaiheessa 98 oktaaniseen  jonkin toisen ketjun pumpuista.

pugt200

Mahdetaanko mopojen kotimaassa ajella edes ysivitosella? Ajelin 80-luvulla pari viikkoa jenkeissa ja regular-löpö oli alle 90-oktaanista. Hyvin toimi toyota-chevrolet.

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: Plom - 04.05.10 - klo:10:02
Itse ajelen Shellin 99 bensaa tankissani ja se kyllä toimii hyvin , se täytyy sanoa. Jos Shell vetäytyy Suomesta täytynee siirtyä siinä vaiheessa 98 oktaaniseen  jonkin toisen ketjun pumpuista.

Olikohan Nesteen bensat mitkä olivat varsin hyviä korvikkeita V-powerille. Kuulema myös pikkuisen parempia nakutuksenkestoltaan mutta ei kokemuksia itsellä vaan tutun autosta kyse.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna