Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

Coastside

Maailman eniten valmistettu moottoripyörä on nelari honda cup. Ilmeisesti myös kestävin. Minä onnistuin kiinalaisella nelarilla ajamaan vuosia ilman moottoriongelmia kun ostin uuden moottorin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#31
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.06.22 - klo:13:20
Maailman eniten valmistettu moottoripyörä on nelari honda cup. Ilmeisesti myös kestävin. Minä onnistuin kiinalaisella nelarilla ajamaan vuosia ilman moottoriongelmia kun ostin uuden moottorin.
Kävin mopokellarin omistajan juttusilla (entinen crossikuski), neuvoo mielellään: käski katsoa ilmanputsarin tilan, myös kaasarin puhtauden, vaihdoin uuden tulpan, pesin koko variaattorin kaikkialta jarru cleanerilla ja voitelin tietyt, kuten jalkastartin hammasrattaat jne, pesin ilmanputsarin sienen sekä kotelot, avasin kaasarin ja tsekkasin puhtauden. Täytyy nyt katsella miten toimii, myös pakoputken tarkistan karstasta jonain päivänä. Mikäli olisi varaa, niin olisi prätkä sekä kortti, minulla on ollut nelareita monen monet: Helkama, solifer r50, Titan ja sitten näitä Baotian jne, kaikkihan nuo ovat kiinassa tehtyjä ja kyllä niitten kanssa sai räpeltää ihan yhtälailla. Oli venttiilien säätöä, sähkövikoja ja moottorit laukesi kesä ja kone, sitten oli parit kolmet näitä Tgb bulletteja, sama vika, yhdestäkään ei selvinnyt huolla ja aja tyylillä, vaan ne ei yksinkertaisesti kauan kestäneet, ajoin silloin n 20.000km kesässä. Tämä pösö on todella siisti sekä hyvä, kun selviän tuosta variaattoriongelmasta, saattoi jo korjautua, kunhan testaan, nyt en ole laitteen kimpussa, mutta tehty kaikki nuo yllämainitut jutut.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.06.22 - klo:13:54
minulla on ollut nelareita monen monet: Helkama, solifer r50, Titan ja sitten näitä Baotian jne, kaikkihan nuo ovat kiinassa tehtyjä ja kyllä niitten kanssa sai räpeltää ihan yhtälailla. Oli venttiilien säätöä, sähkövikoja ja moottorit laukesi kesä ja kone, sitten oli parit kolmet näitä Tgb bulletteja, sama vika, yhdestäkään ei selvinnyt huolla ja aja, vaan ne ei yksinkertaisesti kauaa kestäneet, ajoin silloin n 20.000km kesässä.

Siinä se vika. Olet ostanut Kiinalaisia romuja. Osta merkkituote (Yamaha, Honda, Aprilia etc.) niin pääsee huomattavasti vähemmällä. Esimerkiksi mulla oli se Yamaha Neos 4. Se myytiin 25tkm ajettuna, eikä siihen tarvinnut tehdä muuta kun huoltokirjan mukaiset huollot ja muutama nopeusmittarin anturi. Muuten sai vaan ajaa.

Eki

#33
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 17.06.22 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.06.22 - klo:13:54
minulla on ollut nelareita monen monet: Helkama, solifer r50, Titan ja sitten näitä Baotian jne, kaikkihan nuo ovat kiinassa tehtyjä ja kyllä niitten kanssa sai räpeltää ihan yhtälailla. Oli venttiilien säätöä, sähkövikoja ja moottorit laukesi kesä ja kone, sitten oli parit kolmet näitä Tgb bulletteja, sama vika, yhdestäkään ei selvinnyt huolla ja aja, vaan ne ei yksinkertaisesti kauaa kestäneet, ajoin silloin n 20.000km kesässä.

Siinä se vika. Olet ostanut Kiinalaisia romuja. Osta merkkituote (Yamaha, Honda, Aprilia etc.) niin pääsee huomattavasti vähemmällä. Esimerkiksi mulla oli se Yamaha Neos 4. Se myytiin 25tkm ajettuna, eikä siihen tarvinnut tehdä muuta kun huoltokirjan mukaiset huollot ja muutama nopeusmittarin anturi. Muuten sai vaan ajaa.
Juuri tulin noin 3km:n lenkiltä, nyt on jopa kovempi jonkin verran kuin ostaessani, tulee mopoksi hurjaa vauhtia ylös tuon vantaanjoen ylittävän sillan jälkeisen pitkän ja erittäin jyrkän mäen, yksikään niistä aiemmista joita on ollut enempi kuin tarpeeksi ei ole moista vauhtia kiivennyt mäkeä, olisiko tuo ilmanputsarin pesu ja uusi tulppa olleet syy siihen tietyn kierrosluvun ylittämiseen vaivatta, elikä ilmanpuhdistimen vaahtomuovinen suodatin oli todella tukossa. En tiedä miten sen katsominen oli jäänyt, no nyt on katsottu, nostaa lähdössä jopa hieman keulaa, ei ilmaan, mutta etujousilta ylemmäksi. Mainitaan että ajelin hyvin pölyisillä hiekkateillä useamman kymmenen kilometriä, vastaantulevat autot nostattivat hurjat pölypilvet Vuonislahden ja Kelvän pikkuteillä, elämä on, iällä tässä ei ole mitään merkitystä, niin kauan mennään kuin ukko on kunnossa, vielä taittui vaivatta Hyvinkää-Lieksa-Hyvinkää ja tietty esim Hyvinkää-Naantali-Turku-Hyvinkää, nautintoa on ajella kesäyössä, pysähtyä johonkin abc:lle kaakaolle ja viinerille, facebookiin kuvia reissujen varsilta sekä kohteista: & & Joensuun motonetin parkissa vaihtamassa kevyempiä rullia, että ylittäisi sen 6000rms kierrokset ja saisi kohtuullisen vauhdin mopolle. Toisessa kuvassa Joensuun toriparkissa, kanisteri oli Lieksa-Joensuu välille, on maisemareitti ja bensaa ei saa kuin ihan liki Joensuuta ja tietenkin Joensuusta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#34
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 17.06.22 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.06.22 - klo:13:54
minulla on ollut nelareita monen monet: Helkama, solifer r50, Titan ja sitten näitä Baotian jne, kaikkihan nuo ovat kiinassa tehtyjä ja kyllä niitten kanssa sai räpeltää ihan yhtälailla. Oli venttiilien säätöä, sähkövikoja ja moottorit laukesi kesä ja kone, sitten oli parit kolmet näitä Tgb bulletteja, sama vika, yhdestäkään ei selvinnyt huolla ja aja, vaan ne ei yksinkertaisesti kauaa kestäneet, ajoin silloin n 20.000km kesässä.

Siinä se vika. Olet ostanut Kiinalaisia romuja. Osta merkkituote (Yamaha, Honda, Aprilia etc.) niin pääsee huomattavasti vähemmällä. Esimerkiksi mulla oli se Yamaha Neos 4. Se myytiin 25tkm ajettuna, eikä siihen tarvinnut tehdä muuta kun huoltokirjan mukaiset huollot ja muutama nopeusmittarin anturi. Muuten sai vaan ajaa.
Niinpä niin, jostainhan se skootterihuuma on alkanut, ensin oli monen monet kiinalaiset, sitten tuli mukaan Italialaiset, Aprilia, Gilera, Piaggio ja Derby, nyt eka Peugeot mikä tuntuu todella hyvältä kun kaikki vaan toimii. Mm vesipumpun vaihto todella helppo, kun ei ole rakennettu lohkojen sisään jne, erittäin hyvä ajettavuus ja oma mieltymys on suurin moposkoottereihin, ei niinkään prätkiin, näissä on se jokin. On täysin toista ajaa mopolla kuin prätkällä mm Rovaniemelle tai yleensä jonnekin kohteeseen pitemmälle, mutta kaikkihan nämä ovat ns omia mieltymyksiä, muitten mieltymyksistä en tiedä? Kun ja jos tuo bensan hinta olisi ajalta ennen koronaa ja sotatilaa Ukrainassa, niin mikäpäs olisi ajella, n 140-150€/L.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Edelleen tekee sitä että lähtö liikkeelle on todella äkäinen, mutta jos jää junnaamaan n 6000rsm:n paikkeille tasaisella, ei meinaa mennä siitä yli ja kulku on matelua, mutta jos menee yli, niin sitten lähtee vetämään. Kokeilin 3mm prikkaa holkin päälle, silloin ei junnaa missään vaiheessa, mutta kone kiertää liikkaa koko ajan ja vauhtia löytyy kierrosten avulla, elikä ei hyvä. On se kumma että oli mopo mikä hyvänsä, tuntuu että aina saa olla moponsa kimpussa säätämässä jotakin, se alkaa tai on jo kauan sitten alkanut tympimään koko vekottimiin. Ostin purkamolta tuohon pösöön siistin vakioputken, mutta on kyllä niin kauhea pläjäys etten sitä ikinä mopooni laita, on hukkaputkea ja painaa kuin synti jne.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Kokeileppa sähkömopoa. Siihen verraten bensamopo on hullu kuin käkikello ja haisee. Vaikka minun sähköinen ei ole tehokas, ei kannata kiihdyttää yksi käsi stongassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#37
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.06.22 - klo:10:39
Kokeileppa sähkömopoa. Siihen verraten bensamopo on hullu kuin käkikello ja haisee. Vaikka minun sähköinen ei ole tehokas, ei kannata kiihdyttää yksi käsi stongassa.
Se ei ole toistaiseksi minulle vaihtoehto, vaikka sähkö on hyvin edullista verrattuna nyky bensaan. Lataamassa saisi olla reissuillani alati, elikä siihen kuluisi tuhottomasti aikaa, en tiedä mikä parhailla on toimintasäde, mutta ei varmaan reissuille riittävä, pahin on tietty hyvällä hurja hinta eläkeukon näkökulmasta katsottuna. Miten kukaan ei osaa sanoa juuta eikä jaata tuohon pösöni ongelmaan, mikään ei auta, että aina hyytyy veto juurikin 6000rms:n paikkeilla, vaikka siihen asti kiihtyy todella hyvin, kun ja jos saa härnättyä yli sen 6000 kierroksen, lähtee taas menemään oikein vimpan päälle, mutta saattaa tasaisella junnata n30kmh pitkäänkin, kun tulee pieni myötäinen, saa vauhdin yli sen 6000 kierroksen ja taas mennään. Onko tehoputkessa joku tehoton kohta tuossa kyseisellä alueella, vai mikä ihme tuon vetämättömyyden aiheuttaa? Toinen on vaihteistokopan stefa, tilattu uusi ja helppo vaihtaa, on muuten takavarin akselissa noin millin klappi sisään-ulos suunnassa, eikös näissä joissakin rattaissa ole joku muovintapainen prikka välissä, ajattelin että jos tuossa ja on kulunut pois?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Masa

Hieman samanlaista oireitta oli minulla myös. Vaihdoin 20 tkm ajettuun skootteriini malossin valkoisen vastapainejousen kun en alkuperäistä vastaavaa löytänyt mistään. Tämän jälkeen etuvariaattorin rullia joutui keventämään 4,7 g asti jotta skootteri toimi hyvin. 

Eki

Lainaus käyttäjältä: Masa - 30.06.22 - klo:22:22
Hieman samanlaista oireitta oli minulla myös. Vaihdoin 20 tkm ajettuun skootteriini malossin valkoisen vastapainejousen kun en alkuperäistä vastaavaa löytänyt mistään. Tämän jälkeen etuvariaattorin rullia joutui keventämään 4,7 g asti jotta skootteri toimi hyvin.
Onko sinulla pösön sf3, ostaessani omani oli rullien paino 8g, nyt on 6.5g, mutta edelläkuvattu ongelma edelleen, kaasarin sosruuvia säädetty, suutin on 57.5 mikä oli ostaessa, vakio taitaa olla 54? Variaattorissa on valkoinen malossin vastapaine ja kytkinjouset, olisiko suutin liian pieni, tällä suutinkoolla ajettu mm Hyvinkää-Lieksa-Hyvinkää, ei ainakaan ole leikannut kiinni. Putkena on Leovince homemade tt.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Masa

Sama skootteri, variaattori on alkuperäinen ja siitä on poistettu rajoitinlevy. Suutin on muutettu 54 --> 60 ja pakoputkenä Techigas silent pro mistä on poistettu supistin. Noilla 8 gramman rullilla skootteri kulki noin 40 km/h (vastapainejousen vaihdon jälkeen) kun välitykset  eivat toimineet.  Isossa alamäessä sai skootteriin vauhtia kyllä. Koitin pienentää rullien kokoa järjestyksessä ja päädyin tuohon 4,7g kokoon. Skooterissa on nyt aika korkeat liikkeellelähtökierrokset mutta se ei minua niinkään haittaa kun veto pysyy muuten hyvin läpi käyntialueen. Veikkaisin että ongelmasi liittyy juuri noihin rullien painoihin ja vastapaine/kytkin jousien asetuksiin. Varmaan omaankin saisi vielä paremmaksi mutta nämä säädöt pelaavat riittävän hyvin.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Masa - 01.07.22 - klo:00:07
Sama skootteri, variaattori on alkuperäinen ja siitä on poistettu rajoitinlevy. Suutin on muutettu 54 --> 60 ja pakoputkenä Techigas silent pro mistä on poistettu supistin. Noilla 8 gramman rullilla skootteri kulki noin 40 km/h (vastapainejousen vaihdon jälkeen) kun välitykset  eivat toimineet.  Isossa alamäessä sai skootteriin vauhtia kyllä. Koitin pienentää rullien kokoa järjestyksessä ja päädyin tuohon 4,7g kokoon. Skooterissa on nyt aika korkeat liikkeellelähtökierrokset mutta se ei minua niinkään haittaa kun veto pysyy muuten hyvin läpi käyntialueen. Veikkaisin että ongelmasi liittyy juuri noihin rullien painoihin ja vastapaine/kytkin jousien asetuksiin. Varmaan omaankin saisi vielä paremmaksi mutta nämä säädöt pelaavat riittävän hyvin.
Kiitokset Masalle kun viitsit vastata, on siten hyötyä että voi itsekin kokeilla vieläkin kevyempiä rullia, tosin kun kävin Lieksassa, tullessa hyytyili juurikin 6000rms:n kohilla yhtenään, ostin Joensuun motonetista 5.5g rullat, mulla oli silloin käytössä 7.5g rullat joilla temppuili poistullessa, ei mennessä? Noilla 5.5g rullilla toi kotia ihan ok, mutta kiihtyvyys ei ole lähelläkään optimia niillä, 6.5g rullat on nyt, olisi juuri passelit, mutta tekee sitä hyytymistä, näillä kiihtyisi tasaisesti ja 5.5g rullilla lähti suht ok, mutta kiihtyvyys ei ollut tasaista, niillä ei myöskään jumittanut siellä 6000 kierroksen paikkeilla juurikaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#42
Vaihdoin kapeamman hihnan, koeajossa ei jäänyt kierrokset kuolleeseen kohtaan leijumaan, mutta pitempi koeajo kertoo totuuden, kunhan ajelen. Tämä on tämmöistä säätämistä kun tuo putki on mikä on, erilaisia kokeillut kun niillä mitkä olivat ostettaessa lopetti pelaamisen siten että tuli se tuttu 6000rms ja vedon heikkous, niin nyt on kokeiltu yhtä sun toista ja varmaan vieläkin, oletan? Edit n 1-2h myöhemmin, toimii ja hyvin, ei jää missään vaiheessa edes kakspäällä jumittamaan, nyt tuntuu tosi hyvältä, eikun menoksi, sanoi ....?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.


Eki

#44
Lainaus käyttäjältä: Masa - 01.07.22 - klo:19:18
Minkä hihnan laitoit?
Mulla on kaksi Malossin 6112735 hihnaa, laitoin sen mikä oli skodea ostaessani, elikä on silminnähden kapeampi, mutta erittäin hyvässä tikissä vielä, elikä koko ongelman takana oli sopimattoman leveä variaattorin hihna ainakin tuolla putkella, vakioputkikin on, mutta niinkuin mainitsin, en ole ikinä nähnyt moista viritystä missään muussa skodessa? 
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.