Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Luistin muoto

Aloittaja mopopoika, 11.04.22 - klo:23:50

« edellinen - seuraava »

mopopoika

Benzhou YY50QT-26 -skootterini kaasuttimessa on tällainen pohjastaan kovera luisti. (Valitse tuote: 16mm.) Miten tuo pohjan muoto vaikuttaa kaasuttimen toimintaan? Tällä sivulla selitetään asiaa vähän. Sivulla esitetään ainakin, että kovera pohja pitäisi ilmavirran häiriöttömämpänä. Käytetäänköhän kaasuttimessa pidemmällekin vietyjä ilmanohjaimia, jotain propelleja ehkä?

Sellainen suorapohjainen luisti, jonka tilasin, ei toiminut kaasuttimessani. Tehoja katosi ja huippunopeus rajoittui noin 30 kilometriin tunnissa. Mahtoikohan sitten olla muutenkin väärän kokoinen, kun ainakin tällä sivulla esitetään suorapohjainen luisti, jonka halkaisija on 16 millimetrin sijaan 16,4 mm.

(Ja niin, myyköhän noita joku Suomessa? En viitsisi odotella Kiinasta, jos saa säälliseen hintaan Suomesta.)

tapiovuorent

Kyllä suomestakin löytyy hyvin.
Katso esim. Moponosat24. fi  , Sparewheel , Wandamotor , MC-Scatter  , Mopo-Sport. Muitakin löytyy.

tapiovuorent

Vielä luistiasiaa.
Näkyy pääsääntöisesti olevan "tasapohjaisia".
Jos uskot , että se on ongelman syy, niin kaarevapohjaista löytyy : MC-Scatter .  16 mm.

konenikkari

En osaa sanoa tuosta luistin viistoudesta,
mutta jos luisti on, vaikka 0,4mm pienempi, se ei toimi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Minä joskus noita vaihtelin enkä huomannut mitään eroa. Jos hankkii endoskoopin niin voi katsoa miten luisti nousee ajaessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.04.22 - klo:17:51
Minä joskus noita vaihtelin enkä huomannut mitään eroa. Jos hankkii endoskoopin niin voi katsoa miten luisti nousee ajaessa.

Koska nyt ei ole kyse peräsuolen tähystyksestä,
eiköhän tolkun asentaja havaitse 0,4mm välyksen ihan käsikopelolla. :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kysyjä on kiinnostunut sen pohjanmuodosta johon vastasin. Tiedän myös että niissä voi olla paksuusero, kiitos monien eri valmistajien.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04