Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

polttoaine talvella

Aloittaja fight60, 29.12.14 - klo:15:16

« edellinen - seuraava »

Mr X

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 30.12.14 - klo:12:10
Itse itseäni vuodelta 2012 lainaten.

Masinol sisältää isopropanolia 5-40%, joka on jäänestoaineena etanolia parempaa.

http://www.tuulilasi.fi/kysymys/bensiiniin-isopropanolia

Edelleenkin tankkaan ysikasia näihin vehkeisiin.

EDIT: harmi kun tuo linkki ei näemmä enää toimi.
EDIT2: Laittamalla hakuun "Masinol" löytyy aiheesta useampi vääntö.  :D
EDIT3: Ja itse olen käyttänyt talviajossa mopoissa Masinolia jo toistakymmentä vuotta.
EDIT4: E-bensassa ei isopropanolialkoholia käsittääkseni ole

Tuotako Samppa hait...
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/bensiiniin-isopropanolia

konenikkari

#31
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.12.14 - klo:11:39
http://www.sivustot.net/wordpress/?page_id=350

Erittäin hyvä kooste viinabensasta. Öljyyn liittyen en löytänyt mitään. Viina-bensaseoksia on käytetty vuosisata sitten.

Linkistä löytyy oikeasti tyhjentävä vastaus polttoaine ongelmista kärsiville.
Vielä kun saisi yhtä tyhjentävän vastauksen polttoaineen myyjiltä,
mitä myynnissä  olevat polttoaineet oikeasti sisältää.

Tarkista fight60, että uuden akun kaapelit on varmasti tukevasti kiinni.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Tuulilasin Ketonen on motivaan vinksallaan. Sointuu hyvin paalausrahan kanssa. Minun linkissäni on lista autoista joihihin alkoholia ei sallita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Tankki täyteen bensaa ja unohtaa koko romun talvikuukauksiksi+kulkupelin vaihto fillariin. Hyvin on menetelmä toiminut edellisinäkin vuona. Ei ainuttakaan käyntihäiriöö ole ollut. :)

helkama sc-r

"Mitäköhän tarkoitat muovin kuivattamisella?"

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.12.14 - klo:12:05
Sitä, että etanoli ja alkoholi liuottaa öljyä, eli kuivattaa joitakin muovilaatuja ja kumeja, koska sisältävät öljyä.

Öljystä saadaan joitakin lähtöaineita muovien valmistukseen, mutta eivät ne öljyä sisällä.
Esimerkkinä vaikka pitkäketjuisten hiilivetyjen krakkaus korkeassa lämpötilassa, syntyy eteeniä, josta vaikka peroksidia lisäämällä saadaan vapaita radikaaleja ja eteeni ketjuuntumaan polyeteeniksi.
Menee vähän asian vierestä, lisää aiheesta jos joku avaa ketjun, erittäin alkeet, kemia.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Mr X - 30.12.14 - klo:13:08
Tuotako Samppa hait...
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/bensiiniin-isopropanolia
Kyllä se varmaan tämä oli. En nyt ihan täysin varma ole, mutta tuossahan tuo ensimmäisessä lauseessa mainitaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Muistatteko juttua juissin belaruksesta ?
Bilteman bensansuodatin kesti ihan hyvin v-poweria, mutta kun tankkas 5e98 bensaa niin suli suodattimen muovinen siivilä tahmapalloksi ja meno loppui..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Aiheen aloittajalle vinkkaan, että tarkasta josko tankin pohjalla näkyy vettä. Taskulampun valolla sen pitäisi näkyä, semmoista harmahtavaa tavaraa siellä tankin pohjalla. Sen saan lappomenetelmällä sieltä kyllä imettyä pois. Se on sen alkoholin ominaisuus, että vesi erottaa alkoholin bensasta, ja liemi kertyy tankin pohjalle, ja jossain vaiheessa kaasuttimen kohokammion pohjalle harmia aiheuttamaan.

Mä näen nyt asian kuitenkin niin, että siellä kaasarilla on alkuperäinen suutin, joka on -15 pakkasille turhan pieni. Joskun ongelmia ei pienemmillä pakkasilla ole. Liian pieni suutin aiheuttaa lievää nykimistä. Pahimmillaan sen konerikon.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

A_sentaja

#38
Tähän loppuun siis klassinen kysymys,,kulkeeko paremmin ryyppy päällä kylmällä kelillä..:) Aloittajan kysymyksestä saa kuvan,että oireilee nyt kylmän aikaan. Mikä ei viittaa jäätämiseen ollenkaan,vaan pieneen suuttimeen. Onko kaasari miten alttiina viimalle,enskamiehet suojaa kaasarin superlonilla ja se estää ulkopuoliset häiriöt tehokkaasti, kunhan kaasari on säädöissään...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#39
Kiitos A_sentaja  tosihyvästä talvivinkistä, miksi ei voisi autoryypyn sähköpiuhaa nypätä irti talven ajaksi ?
(On syytä ottaa huomioon, minun ja A_sentajan  humalatila tekstin laatimisen aikoihin) hi
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Taitaa käydä liian rikkaalla nollakeleillä jos ryyppy päällä kone lämpimänä.
Ilmanputsarin ilmanottoaukosta kun tukkii osan, selviää ehkä käykö liian laihalla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.12.14 - klo:19:14
Kiitos A_sentaja  tosihyvästä talvivinkistä, miksi ei voisi autoryypyn sähköpiuhaa nypätä irti talven ajaksi ?
(On syytä ottaa huomioon kirjoittajan humalatila tekstin laatimisen aikoihin)

Hehee, Konenikkari olet oikeassa,olin ihan manuryyppyjen aikakudella ja lievästi uudenvuodentunnelmissa.. Pieni muistutus on aina hyväksi,jopa savolaiselle...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Jokaisessa suomeen tuotavassa moposkotussa pitäisi olla "(arktinen )" vaihtokytkin, Pakollisena
Eikä se koskaankaan ole mopon syy jos arvonnassa sai kortin, "sijoitusmaa SUOMI" :o
:o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.12.14 - klo:19:46
Jokaisessa suomeen tuotavassa moposkotussa pitäisi olla "(arktinen )" vaihtokytkin, Pakollisena
Eikä se koskaankaan ole mopon syy jos arvonnassa sai kortin, "sijoitusmaa SUOMI" :o
:o

Ja jokaisen skotun ostajan mieleen muistisääntö,,ne ei toimi suomessa,ilman eri säätöä...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pekpel

Pitäiskö meitin porukassa ettiä primerpumppu palikat kasaan biltema, motonet ym. liikkeiden valikoimista.. ?
Ja yleensäkin koittaa suunitella tuo kikotin sopivaksi mahdollisimman moneen skotuun ja mopoon..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..