Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin kuljetus ja kiinnitys peräkärryyn ja kuljetustelineet

Aloittaja Laura2008, 07.05.08 - klo:14:38

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kun skode sippasi, työnsin pari kilsaa kun näin huoltikalla pakun kuskin tankkaamassa pakua jossa ei ollut firman logoa, meni kysymään kuljettaisiko hän? Kuljetti ja maksoin 20 ekee.

Onnellinen on se jonka tutulla on paku.

Reissulle olisi hyvä tehdä kankaasta kyltti missä pyytää kyytiä riittävän selvästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Itse kun ostelen noita projekteja, niin en usein jaksa mennä paikanpäältä hakemaan (jos matkaa ja hinta halpa) vaan tilaan puolitutun kautta. Joskus aikaisemmin käytin Transpointia, mutta hinnat tosiaan nykyään pilvissä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ama322

Eli tarttis peräkärryllä kuljetella skodua ja nyt mietityttää mikä olis paras tapa siihen?

Skode keskijalalle ja liinoilla kiinni, mut laittaako keulan alas vai ylöspäin?

Olisko käytännön ohjeita?

Kiitos.

newermind

Olipa etelässä asuva kaverini keksinyt oivan "lisälaitteen" skoden kuljetukseen liinojen lisäksi, eli hän värkkäsi kuormalavasta kuljetustelineen peräkärryn pohjalle.

Siis renkaat urissa mukavasti kuormalavan pohjalautojen välissä, jne..

Helppo toteuttaa ja pitkäkin matka sujuu turvallisesti mopoluokan laitetta liikutellessa. Vähän sahaa, nauloja ja vasaraa, sekä muutama asennus-mallas nesteenä...
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

janite2

Skootteri hieman poikittain peräkärryyn, sivutuelle tai keskituelle, niin että eturengas tulee siihen kärryn vas. etukulmaan... Sieltä katteiden alta, yläkolmiosta sidontaliina kiinni(ympäri), niin että etujousutuksen saa painumaan kasaan.
Sitten takapäähän kaksi liinaa, joilla veto tulee taakse, alas ja sivuille.
Eli vasen liina takaviistoon, jolloin se tukee myös eteenpäin, oikea takaviistoon oikealle, tukee myös taakseppäin liikettä...

Narut ja muut viritykset saa unohtaa, ainoastaan kuormaliinoilla...

Mieti vähän voimien suuntia, ja miten sen laitteen kiinnittää. Kun sen hoksaa, sitten se on helppoa...

Coastside

Oikein sievän saa kun hankkii neljä lautaa toista metriä pitkiä jotta sekä akselivälin riittää että lavan leveyden. Sitten sen renkaanleveydelle kulmaraudoilla ja ruuveilla laudat niihin poikittaisiin kiinni.
Hihnat voi vetää stongaankin peilinvarsien ympäri lenkittäin ja laitoihin kiinni. Perästä vaikka pyörän läpi ja laidoille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lehtijussi

Kun hain Burgmannin Hyvinkäältä ee-speediltä niin siellä sanoivat että ehdottomasti aina pyörä/skode nokka menosuuntaan sivutuelle ja liinoilla kii. (olin ite laittamassa keskituelle nii tulivat torumaan..)

Coastside

Pelkällä keskituella se lähtee vaeltelemaan kun kitka on pieni.

Pyörilleen tuettuna se imee rytkyjä parhaiten, eikä ole riskiä jalan pettämisestäkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Solikka oli kuorma-autossa reunassa kiinni, liina kiersi edestä taakse läpi tarakan jne. Pysyi, laitoin vielä rappurallin takarenkaan alle ettei päässyt liikkumaan (muuttokuorma, samalla sitä tuki paljon muuta vararaa).
Kyllä pysyi paikoillaan. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

hannu8619

Ite viimeksi kuljetin ihan normi avokärillä mopoa silleen että laitoin toiselle reunan kärriä 2 autonrengasta ja niiden päälle joutavat sohvan tyynyt, sit vaan mopo nojaamaan noihin tyynyihin renkaat tuettuina toiseen laitaan ja liinoilla kiinni, hyvin kulki  :)
Baotian bt49qt-11

janite2

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.03.10 - klo:21:25
Pelkällä keskituella se lähtee vaeltelemaan kun kitka on pieni.

Pyörilleen tuettuna se imee rytkyjä parhaiten, eikä ole riskiä jalan pettämisestäkään.

Keskituelle, liinoilla veto useampaan suuntaan ja runtataan sillä jousituksella se jännitys siihen laitteeseen. Ei tarvi pelätä että lähtee minnekkään.

Kuljetettu kuorkilla useampi moottoripyörä (n.200kpl), ja kuormassa saattoi olla useampikin pyörä...
Pyörien sitominen on tekniikkalaji, sitä pitää hieman "ajatella"...

Ja jos muuten ei saa kiinni, sitten lenkitetään ohjaustangon ympäri liina joka vetää eteenpäin ja tarakasta/takahäkistä liinat viistoon taakse. Pyörä keskituella.
3 liinaa/pyörä riittää...

karkulainen

Kerran piti viedä kärryssä ilman mitään liinoja, pehmusteita tai vastaavia. Pakko oli laittaa raa'asti kyljelteen, mutkasta tietä ~10km, pääsi se siellä vähän liikkumaan. Tuloksena sivukatteissa naarmuja. :( Ei niitä nyt kyllä erota kun se pääsi syksyllä ja keväällä kaatumaan pehmeällä pihalla, silloin tuli naarmuja jotka peittävät ne vanhat. Täällä kirjoittelin siitä miksi kärryyn noin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kinkster

Mites jos skode jää tien varteen eikä itse omista autoa tai kavereillakaan ei mitään pakuja ole niin mihin firmaan kandee soittaa, että saa skoden kotiin?
Tilataksi ei taida moista vempelettä kuljettaa. Hinauspalvelu kenties?

Jkarha

Silloin soitetaan vaimolle ja sanotaan ettei auta míkään muu kuin "ota hyllystä varaosa-/työkalupaketti 4a  (laitettu etukäteen tiettyä vikaa varten) ja aja gps koordinaatteihin...."   :)

Vespa LX50 4T4V 2013

Coastside

Ensin se on saatava pois tien varresta jossa melko varmasti tulee ilkivalta tai varkaat asialle. Jostain talosta voi käydä pyytämässä lupaa jättää se pihalle kunnes saa kuljetettua tai korjattua sen ajokuntoon.

Paku tai kärrykyytiin voi liftatakin mutta omat hihnat on hyvä olla mukana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04