Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootterin hyödyllisyys

Aloittaja Jkarha, 18.04.08 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

#30
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.10.08 - klo:15:54
Eli ajoit kärrynkin kanssa, minkälainen oli ajaa? Mahtoi olla kanssakulkijoilla näky. :D
Näkyhän se varmaan mutta niin köykäistä verraten siihen kun tein saman fillarilla. Kolmen tunnin ajon, tai siis osin työntämisen jälkeen sain kotona pahoinvointikohtauksen ja kylvin hiessä.

Jos tuuli ei olisi puistellut, se olisi ollut liki tavallinen, mutta hieman hitaampi reissu.

Autoilla ei samaa kuormaa kerralla juuri haeta kaupasta... Lisäksi mopon kärryllä noutaa vaikka jääkaapin tai muun kookkaan tavaran, jota ei tavisautoon saa sisälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

luigiiii

Joo skootteri ihan hyödyllinen, itse olen tykännyt ainakin ajaa.. tavaraboksista voin sanoa sen verran että ei kannata laittaa... koitin saada kireälle kiinni ja pohja halkes... mutta kivasti tullu pari kesää ajeltua ja suosittelen kaikille jotka ei ihmeempiä ajeluita tee... :) mutta käy se työjuhtanaki, kaverien mopoja/skoottereita joutunu hinaamaan pitkiäkin matkoja kun on jäänyt välille.. :D keveästi ainakin keveästi liikkuu 90Kg skootteri ja melkein samanpainoinen kuski että en sitten tiiä :D

karkulainen

Itse en ole boxia käyttänyt, en kyllä sellaista omistakkaan, mutta kyllähän se imee tavaraa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

luigiiii

joo niinhän se tekee mutta aika kivasti se muovi menee halki/poikki tai jotai muuta... ohjeissa sanottiin että enintää 50Kg.. sanoisin että se kestää hyvälllä lykyllä sen 20Kg :D

karkulainen

Minun tarakalle luvattiin 10kg kestävyys, hyvin se stigaa ja pulkkaa veti, ja vieläpä samaan aikaan. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

FrozenCorpse

Mitää tollasia bokseja tarvita..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Zorro

Itellä on kunnon tarakka niin sillä saa kuskattua isompia paketteja. Boksinkiinnitystarakka siis, mutta en ottanut boksia kun ostin skootterin.

Samppa

Itsellä tuli nyt Vespan mukana myös boksi. Näillä näkymin en sitä kyllä uskalla hiekkateille laittaa kiinni, ehkäpä asfaltilla ajettaessa tuo boksi on kauppareissuilla ihan ok. Tuohan muuttaa myös skootterin painopistettä ylemmäksi (sii jos sen boksin laittaa täyteen tavaraa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Midland

Takapaksissa aina työkalut, sadeasu ja lämpimämmät hanskat. Harrastellessa radiopuhelimet ja kamera. Satulan alle ostoskassi ja olutlaatikko kulkee polvien välissä.. Takapaksin yksi kiinnityskohta kolmesta murtui-ainoa jossa ei ollut isoa aluslevyä ruuvin kannan alla. Aluslevyn laittamalla se korjautui ja tuntuis kestävän. Siinä takalootassa noi on jotenkin näppärämmin käsillä..

bouttis

Minä ostin scootterin työmatkoja varten 23km suunta,eka scootteri mulla,laskin että säästän noin 100euroa kuukausi. Sitten jos laskee mistä mihin on asfaltti ja hiekka sulaa,niin huhtikuusta lokakuuhun ainakin voi ajaa, eli 6x100 on 600euroa vuosi,autoon nähden kyllä kannattaa,ja on todellakin hyötyä  ;D Tohon hintaan saa vaikka uuden Kiinanihmeen joka vuosi  ;D

Coastside

Ajan nyt säännöllisesti työmatkaa jos vain keli ja sää sallii  ja säästöillä verraten dosaan, ostaisin uuden keskihintaisen joka vuosi. Kun en osta, on ajopalkka suhteellisen hyvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

bouttis

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.02.09 - klo:11:04
Ajan nyt säännöllisesti työmatkaa jos vain keli ja sää sallii  ja säästöillä verraten dosaan, ostaisin uuden keskihintaisen joka vuosi. Kun en osta, on ajopalkka suhteellisen hyvä.

Kuin pitkä työmatka sinulla ?  ;D

Coastside

11 - 13 reitistä riippuen. Ei se matka vaan keli. Parhaimmillaan etenen 40 km tunnin aikana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Soliferi pääsi tänään toimimaan työmaavalona, kun hommat jatkui hieman odotettua pidempään. Hyvin riitti akussa sähkö hieman yli tunniksi. Piti kyllä sitten polkaistä käyntiin, mutta tulipahan testattua akun kunto.