Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Grazy

onha mul kortti :D mut saan mopon tiistaina nii kelasin täs et jos faija laittais omii nimii nii tulis vähä halvemmaks toi vakuutus ku faijal on auto vakuutettu jossai nii et jos se vakuuttais moponki siihe samaa.. mulle vähemmä maksettavaa.. ku faija sano et se ostaa mulle skoban jos mä ite maksan noi vakuutukset jne

karkulainen

Mikä ettei, minä en maksa omista ajoista kun sen mitä mopoon laitan (varaosat ja vastaavat + bensat).
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Dodih, nyt tuli uusin lasku Ifiltä. Eli hinta ei ole noussut yhtään. Yhä osakaskon kanssa sen n.200â,¬ vuodessa ilman keskitysetuja tai muita.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Jari

Vakuutukset vaihtuivat Turvaan.
Liikennevakuutus + TÄYSkasko noin 170 euroa / vuosi / mopo  8)

tuoppim

Melko halvalla olet saanut, millä noin alas sait taiottua?

Mulle tarjosivat tänään Turvasta liikennevakuutusta hintaan 160 euroa ja täyskasko myös 160 euroa. Eli yhteensä 320 euroa

Tapiolasta vastaava paketti yhteensä 280 euroa.

Kuskina 29 vuotias ja ajopaikkana Helsinki, pyöränä Vespa S 50cc

Jari

LainaaMelko halvalla olet saanut, millä noin alas sait taiottua?

Mulle tarjosivat tänään Turvasta liikennevakuutusta hintaan 160 euroa ja täyskasko myös 160 euroa.

No höh.
Tuttavani myy Turvan vakuutuksia ja hän soitti 3.5. että heillä on edellä kertomani mukainen tarjous.
Tartuin tietysti tilaisuuteen - olisiko tuo sitten ollut voimassa vain muutaman päivän, en tiedä.
Se on selvä että tarjoushinta on vain yhdeksi vuodeksi mutta saahan tuon kaskon poikki myöhemmin jos siltä tuntuu.

tuoppim

Harmillista kyllä. Pitänee silti soitella Tapiolaan joskos suostuisivat "hyvälle asiakkaalle" (on Tapiolassa tilit, asuntolaina ja kaikki vakuutukset) vähän kirjoittamaan alemmaksi tuota hintaa. Tuntuu kuitenkin olevan neuvotteluvaraa.

Ihmeen vähän muuten tuntuu tuo ajajan ikä loppujen lopuksi vaikuttavan vakuutusmaksuihin.

pekpel

Tapiolassa väittivät kokonaismassan vaikuttavan mopon vakuutuksen hintaan, ei kuskin iän.
Bella kokonaismassa 241 kg, perusmaksu sille 207,57 â,¬ ja tuosta alet pois.
Jos maksaa osissa, lisäävät muutamia maksutapa prosentteja, useampi erä=useampi prosentti, alennettuun hintaan.

Ja Tapiolasta saa sitä taso alennusta, mitä enemmän vakuutuksia siellä on sitä korkeammaksi taso nousee ja alennusprosentit kaikista vakuutuksista.
Fiksuna henkilönä tuoppim menee Tapiolan tiskille vaan ja pummaamaan kahvia, siinä sivussa kyselemään tasoalennuksia kaikkiin vakuutuksiin, paikan päällä onnistuu aina paremmin kuin puhelimessa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tuoppim

Juup siis "tasoalennukset" eli ne tapiolan täydet 17 prosenttia on jo tuossa. Loppujen lopuksi aika mitätöntä vääntää näinkin pienistä summista, puhutaan kuitenkin vuositasolla muutamista kympeistä, mutta periaatteesta kaikki pienetkin prosentit yrittää hyödyntää :) Pitänee käydä kokeilemassa seuraavan kerran kun pankissa käy.

Pääasia että tuo Vespa on nyt vakuutettuna tuolla pihalla jos sitä joku sattuu käymään mukiloimassa tai päättää mukaansa ottaa.

-Jarkko-

Tapiolasta tuli vakuutuspaketti ja näyttää Kymcon vakuutus nousseen 30 eurolla viime vuodesta eli nyt 170e.
Saakeli pitää huudattaa ja pyytää tarjoukset muualta tai mopo myyntiin, hittoako tuota tuolla tallissa seisottaa.


jalat

29v nainen Tampere ja kiinanruoska fude mopona. Aktian viimevuotinen 105e liikennevakuutus nousi 171 euroon.
Pitänee pistää samantien lähivakuutukseen kyselyä. Ei 7 vuotta vanhaan kiinanruoskaan kannata ottaa kuin juuri se pakollinen liikennevakuutus.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Olen kanssa vaihtanut kaikki Aktian mopovakuutukset sitä mukaan Lähivakuutukseen (128,08 euroa) kun vakuutuskauhdet ovat olleet päättymässä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: tuoppim - 13.05.10 - klo:15:09
Harmillista kyllä. Pitänee silti soitella Tapiolaan joskos suostuisivat "hyvälle asiakkaalle" (on Tapiolassa tilit, asuntolaina ja kaikki vakuutukset) vähän kirjoittamaan alemmaksi tuota hintaa. Tuntuu kuitenkin olevan neuvotteluvaraa.

Ihmeen vähän muuten tuntuu tuo ajajan ikä loppujen lopuksi vaikuttavan vakuutusmaksuihin.

Älkää nyt saakeli itteänne yhteen paikkaan sitoko, hankala lähteä jos jotain hässäkkää tulee.
Ite siirsin pohjolasta kaikki vakutukset tapiolaan kun ei pohjolasta alennuksia saanut vaikka siellä on kaikki ollut yli 10 vuotta, tuntuu että nämä erikoisalennukset saa uudet asiakkaat ja vuoden jälkeen nostetaan normaaliin.
Tapiolaan yrittivät pankkiasiatkin ja ei lainan korko mikään huono olisi ollut mutta sampossa pysyttiin ainakin toistaiseksi.

Tuttu asiamies soitti tapiolasta ja ensviikolla neuvottelemaan vakuutuspaketti ajan tasalle.

romulus

Ite otin lähivakuutuksesta pakollisen liikennevakuutuksen noin kuukausisitten joka maksoi 128,50e.
ei muita vakutuksia samassa yhtiössä.

Grazy

mulla on pohjolassa vakuutukset ja liikennevakuutus on 199e ja osakasko 60e.. ite oon 15v.. aika kalliiks tulee kuitenki noi vakuutukset verrattuna täs muihin ku muilla alle 200e liikenne ja osakasko