Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Järjetöntä menoa pyöräteillä!!!

Aloittaja solifer export, 06.11.07 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

solifer export

Tämä ei pitäis olla provo tai mitään ja toivottavasti muutama kehän vierustaa ajava tunnistaa itsensä..
Eli pyörätie ei ole rallirata eikä mikään pikatie.. Sitä käyttää lapset ja pelokkaat koiran taluttajat.. Nyt ois aika hellittää kaasua ja mennä asiallisesti.. Itse ajan töihin kehä 1 viertä päivittäin ja kyllä hirvittää jos siihen lapsi osuu kun täpöt mennään.. Tuollainen mopedi tai skode kuitenkin osuessaan tekee varmasti pahaa jälkeä.. Joten toivon että ainakin me aikaihmiset näytämme mallia.. Hyviä ajokelejä kaikille..
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

FrozenCorpse

Olet ihan oikeassa ja lisäämpä siihen vielä sen, että usein ajetaan vielä mopolle ei-sallituilla kävelyteillä tai jopa keksustan kävelykaduilla, minne kaikken vähiten olisi sellaisilla asiaa.  :o
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

solifer export

Juu eilen meinasi sydän pysähtyä ku eräs NRG? skodella ajava jamppa painaa koulun lähellä bout 60-65kmh nopeudella menemään.. Ja vielä aamulla kun nuo tenavat ei tajua väistyä tai muuta...Ja eikä eilisessä vielä kaikki samalla kehän varrella kaksi nuorta jamppaa painaa ohi niin ettei mitää tolkkua ja kello neljän aikoihin kun taas työläiset ja muut käyttäjät liikkeellä!!! Tuo skootteri kuitenkin tuo suuren vastuun mikä tuntuu osittain nuorilta unohtunut.
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

Baotian

Se vastuuttomuus siirtyy sitten muutaman vuoden päästä autoilun pariin ... hrrr.
Jos siis ajavat ehjinä tuon mopoilukauden ja sitä seuraava prätkäkauden.

Toivotaan todella ettei kukaan viaton jää alle !

Kodos

 kyllä sitä itsekkin tulee heti varovammaksi kun kuulee mopon tulevan. noista pikku-lapsista nehän voi suunnilleen yhtä äkkiä hypätä tielle kun ajaa,eli itse oon varovaisempi kun semmosia näkyy
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Irkku

Kyllä! Lyhyen mopoilu urani aikana olen havainnut nuo lapsoset melko vaarallisiksi kun niitä liikkuu pareittan, ryhmissä. Eivät he välttämättä kuule, näe eivätkä keskity katselemaan mopoja jotka kulkevat samoilla teillä kun hekin. Itse olen varmasti liiankin varovainen ohituksissa kun menen  liki kävelyvauhti mutta jotenkin on niin suuri vastuuntunto siitä että minä olen se aikuinen ja minun on otettava vastuu. Ei sillä asenteella että pirun mukulat kun valtaatte koko tien ja ettekä kuule mitään.

Se joskus laittaa hiukan sapettamaan jos on vanhempia mukana eivätkä he opasta lapsiaan ajamaan pyörillään esim. oikeassa paikassa tiellä ja sitten joutuu mopolla perässä arpomaan että mihin se tenava sieltä ampuu...

Steelwing

Itse ajan oikeastaan vain autotiellä, koska mielestäni moottoroidun ajoneuvon paikka ei ole pyörätiellä juuri sen takia, että mopo on jalankulkijoille ja pyöräilijöille riski (ja toisinpäin). Pyörätiellä ajan vain, jos vieressä olevan autotien nopeusrajoitus on mopolle kohtuuton (yli 60).

FrozenCorpse

Mäkin ajan vain autoteillä, koska tuolla kevyenliikenteenväylillä on taas pikkuisia koululaisia, pyöräilijöitä, kävelijöitä ja kohta myös rullahiihtajiä- ja luistelijoita. Osa niistä kulkijoista ei osaa/halua väistää, koirat ja lapset on just niitä, mitkä tekee siitä vaarallista. Vaikka autoilijoiden mielestä meidän paikka oiski siellä, ni mä en mee ainakaan. Joutuu vähänväliä jarruttelee ja jurnuttelee perässä ku ei mahdu ees ohittamaan.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "