Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varastettu ja pahoinpidelty Jet force Keravalla. Tiedäkö jotain?

Aloittaja NusNus, 09.05.13 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

tommi

Mikäs siinä, kukin tavallaan. Mutta kannattaa varautua siihen että turpaan saatat sinäkin saada jos menet toisten lapsia pahoinpitelemään. Muistan omasta nuoruudestani kun naapurin setä tukisti minua jostain mitättömästä kepposesta niin isäni meni ja veti turpaan tätä ukkoa. Löi niin kovaa että lähti taju äijältä. Vanhemmat kun sattuvat olemaan aika herkkiä siitä että vieraat ihmiset eivät käy käsiksi omiin lapsiisi. Ihan kuten itsekin totesit. Nyt olisit kuitenkin valmis itse moiseen?

Saattaisin minäkin käydä mottaamassa lapseni pahoinpitelijää mutta jotain mopovarasta en alkaisi pieksemään. Lapsiahan nuo yleensä ovatkin, hädintuskin 15 vuotiaita. Usko huviksesi, väkivalta synnyttää väkivaltaa.


Kone

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 21.05.13 - klo:13:05
Jokaisella on oikeus ja velvollisuus puolustaa lähimmäisiään ja omaisuuttaan. Oikeuslaitos sitten viimekädessä ratkaisee, onko voimankäyttö ollut liioiteltua.

Aihe on tunteita nostattava, kannattaa hillitä itseään, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Tilanteessa, jossa lähiomiselle tehdään väkivaltaa, on tottakai mielessä että "minä tapan sen".
Tosiasiassa me emme ole samanlaisia murhaajia, vaikka tunne ja ajatus oman oikeuden käyttöönotosta on vahva.
Minulla siitä on siitä jonkinlainen käsitys, mitä mielessä liikkuu ja miten yhteiskuntaan sopeutuva ihminen toimii ko. tilanteessa, koska oma poikani on kuollut väkivallanteon seurauksena.

Lopettakaa tuo mihinkään johtava kinastelu aiheesta.

Ikävämpi juttu tuo mitä sulle on tapahtunut, pahoittelut siitä. Mullekin tapahtunut samansuuntaista ei kylläkään perheenjäsenelle. Pistoolillakin uhattu ym.

Suomalaisilta, varsinkin kaupungeissa asuvilta puuttuu se yhteisöllisyys, mitä ehkä vielä on jäljellä, joissakin pienissä kylissä. Ja korttelipoliisitkin hävinneet. Jalkautuva poliisikin rauhottas tilannetta, jo kummasti.

Kone

Lainaus käyttäjältä: tommi - 21.05.13 - klo:13:11
Mikäs siinä, kukin tavallaan. Mutta kannattaa varautua siihen että turpaan saatat sinäkin saada jos menet toisten lapsia pahoinpitelemään. Muistan omasta nuoruudestani kun naapurin setä tukisti minua jostain mitättömästä kepposesta niin isäni meni ja veti turpaan tätä ukkoa. Löi niin kovaa että lähti taju äijältä. Vanhemmat kun sattuvat olemaan aika herkkiä siitä että vieraat ihmiset eivät käy käsiksi omiin lapsiisi. Ihan kuten itsekin totesit. Nyt olisit kuitenkin valmis itse moiseen?

Saattaisin minäkin käydä mottaamassa lapseni pahoinpitelijää mutta jotain mopovarasta en alkaisi pieksemään. Lapsiahan nuo yleensä ovatkin, hädintuskin 15 vuotiaita. Usko huviksesi, väkivalta synnyttää väkivaltaa.

Kai lapsen saa kiinni ottaa. En nyt lapsia hakkais, on kai mulla jotakin suhteellisuuden tajua kumminkin.

Ja on minuakin varkaaksi epäilty, aiheetta. Sillon kaupan kassajonossa oli vaikeeta ettei piimäpurkit lennelly seinille. Sain jotenkin hillyttyä itseni vaikka vaikeeta oli.

Ajatteli, että annan asian olla, mutta vitutti, niin paljon, että soitin seuraavana päivänä kauppiaalle, joka pyyti käymään luonaan. Kävin. Sain 20e ostohyvityksen.

FrozenCorpse

#48
Rauhoitutaanpa sitten ja mietitään nyt kahdesti kuitenkin, ennekuin tehdään mitään.
Kuulun itsekin niihin, jotka nakkaa varkaat naulakkoon ja miettii sitten. Enkä koe siinä mitään väärää. Laki on kuitenkin sen verran nurinkurinen ja ikävä, että tikullakaa et saa koskea, tai lähet ite istumaan.
Eli edelleen ennaltaehkäisy ja toivo parasta- linjalla joudutaan menemään.

Onpa muuten nenästä persuksiin täyskinkki toi Pögö.. :-\
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

oskuk

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 21.05.13 - klo:13:53
Enkä koe siinä mitään väärää. Laki on kuitenkin sen verran nurinkurinen ja ikävä, että tikullakaa et saa koskea, tai lähet ite istumaan.
Suomi on tosiaan väkivaltainen maa, eikä kukaan pidä sitä pahana. Ulkomailla ei tarvitse jännittää -jos jotain tapahtuu, ovat rahaa tai kameraasi vailla -Suomessa turhautuneet pieksävät viikonloppuisin kaupungilla tuntemattomia huvin vuoksi. Hyvä suomi!

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

NusNus

Johan tämä ketju paisui jopa offtopicin puolelle.

Jetforcen keissi on suljettu. Vakuutusyhtiä maksoi 800e ja poliisilta tuli kirje, että he hyllyttävät tutkinnat kunnes syyllinen löytyy (eli meni Ö-mappin).

Minulla skootterointi jatkuu Aprilia sr 50 Ditech -04. Siinä on jopa hienot Spider-man katteet :).

Spyball häläri on asennettuna ja toimii kuin rasvattu! Suosittelen lämpimästi kyseistä värkkiä. Asensin itse ja oli helppoa.

Etähälytyksen hoitaa vanha Android-luuri johon koodasin tarvitsemat toiminnot Tasker ohjelmalla.

Näin varkaudenesto toimii:

1. Joku liikuttaa skobaa tai kääntää virtalukkoa
2. Spyball rupeaa huutamaan ja vilkuttamaan vilkkuja. Samalla spyball antaa signaalin joka katkaisee kännykän latauksen hetkellisesti
3. Känny huomaa tämän, soittaa minulla ja kytkee kaijutintoiminnon päälle.
4a. Nyt tiedän, että häläri on soinut ja voin kuunnella mopon ääniä jos nyt hälärin yli kuulee mitään. Menen katsomaan skootteria ja sammutan hälärin
4b. Mopo onkin jo ehtinyt kadota! Ei hätää: kirjoitan viestin skootterille jolloin se aktivoi GPS:n ja lähettää nykyiset koordinaatit, nopeuden ja paikannuksen tarkkuuden minulle tekstarina

Muita toimintoja:
Status: lähetän viestin skoballe jolloin se vastaa ajan, akun tilan, WLAN tilan, GPS tilan ja vaikka mitä kunhan ne ohjelmoi.
Soitto mopolle: Puhelin vastaa ja laittaa kaijuttimen päälle

Luuri vastaa ainoastaan ennakkoon määritellyille numeroille joten kuka tahansa ei voi kysellä mopon kuulumisia.

Juissi

Toi häly kandee laittaa sitten vaikka oman akun tai akkuvahdin taakse (ellei siinä oo sisäänrakennettuna), hälyt tappaa nää pikkuakut parissa viikossa, jos et aja.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.


NusNus

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 25.05.13 - klo:00:40
Toi häly kandee laittaa sitten vaikka oman akun tai akkuvahdin taakse (ellei siinä oo sisäänrakennettuna), hälyt tappaa nää pikkuakut parissa viikossa, jos et aja.

VAT-hyväksytty häläri vaatii oman akkuvarmennuksen joten se on hoidettu. Ei haittaa vaikka rosvo katkaisisi akusta johdot. Häläri jatkaa silti huutamista :).
Laadukas laite ei syö akkua nopeasti. Valmiustilassa Spyball ottaa 1mA joten minun 5 Ah akku jaksaa antaa tuolle virtaa 5000h = 0,6 vuotta.

Se maksoi 99e Motonetistä. Niillä oli tarjouskampanja joka tosin loppui jo. Hinta on tällä hetkellä 195e.

Eki


Taitaa tulle Aprilian SR 50 tilalle. Ei kaasarilla kehtaa ajella kun on tottunut ruiskun ääniin ja tehoihin .




Minkäslaisia oikeita teholukemia ruiskuvehje antaa, itsellä pitäisi oleman markkinoiden tehokkain skode elikä 3.75kw/5.1hv/7000rms, olikos tuossa Apriliassa enempi, tietääkseni ei koska Hyvinkäällä mopokellari mm. edustaa kyseistä merkkiä ja kyselin joskus noita tehoja ... itsellä TGB BULLET 50CC!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

NusNus

Lainaus käyttäjältä: Eki - 02.06.13 - klo:22:49

Taitaa tulle Aprilian SR 50 tilalle. Ei kaasarilla kehtaa ajella kun on tottunut ruiskun ääniin ja tehoihin .




Minkäslaisia oikeita teholukemia ruiskuvehje antaa, itsellä pitäisi oleman markkinoiden tehokkain skode elikä 3.75kw/5.1hv/7000rms, olikos tuossa Apriliassa enempi, tietääkseni ei koska Hyvinkäällä mopokellari mm. edustaa kyseistä merkkiä ja kyselin joskus noita tehoja ... itsellä TGB BULLET 50CC!

En ymmärrä miksi tämä viesti laitettiin tähän ketjuun... Vastataan silti.
Minun SR50 Ditech rekisteriotteessa lukee 4,6 kW eli 6,2 hv.