Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huuhaa korjaus/viritysohjeet tai vinkit

Aloittaja FrozenCorpse, 26.08.07 - klo:15:49

« edellinen - seuraava »

M_Pallo

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 30.08.07 - klo:20:31
Kaiketi sama toimii myös, jos kampikammion tilavuutta pienentää laittamalla korkkia männän alle.

Törö!

Ei toimi, kannen laskeminen toimii. Ainoo mitä tuolla saisi aikaan on se, että palotilaan saadaan nimenomaan pienempi paine, kun sinne yksinkertaisesti menisi vähemmän palavaa ainetta.

t. matti

Coastside

Kipinöiden kadottua voi vetää johdot ja kytkeä viilan siihen väliin jota johdolla raapien saa aikaan puolan kipinät. Niin kun löytää oikean rytmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Nuorempana kun mökkimopoa remppailtiin niin muistelisin että siinä oli edellinen omistaja täyttänyt kampiakselin tasapainotusreiät korkilla. Oli kaikkee mahdollista ja mahdotonta viritystä siinä niin en osaa sanoo tuon vaikutuksista.
Varmaan se oli alunperin ollu joku tunturi supersport. Ei sitä sellaseks enää tunnistanu.

FrozenCorpse

Monilla teineillä on käsitys, että ku nojaa mopolla ajaessa päätä lähelle mittaristoa, jolloin tuulenvastus pienenee, pääsee lujempaa? LOL
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Kyllä se paikkansa pitää ainakin vastatuulessa, sitä sopii kokeilla :) Varsinkin jos on nahkatakkia tai muuta tuulta läpäisemätöntä kudosta päällä, niin kyllä siinä on vähän purjemainen fiilis vastatuuleen puhaltaessa, auttaa tuo nojaaminen, mutta ei se järin fiksun näköstä ole :P
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

#20
Ilmanvastus on mopossa hallitsevin vastus. Siihen vaikuttaa muoto, koko ja nopeus.
Kun asettaa mopon seinää vasten pimeällä ja asettaa kauas suoraan taakse valon, syntyy seinälle varjokuva. Se on erikokoinen riippuen asennosta, missä on skoden päällä. Jos tausta on ruudutettu, voi ruutujen pinta-alan laskea ja verrata eri asentojen kokoa. Maaten se on ehkä neljänneksen pienempi.

Tämän lisäksi muoto muuttuu. Se on kuitenkin yhdistelmä skoden ja ajajan muotoa ja jos skoden muoto on mitoitettu pystyn asennon kanssa sopivaksi, se ei makaavassa asennossa anna niin hyvää tulosta.
Muotokerroin löytyy mittaamalla ja vertaamalla sitä samankokoisen suoran pyöreän levyn vastukseen. Pallolla se on puolet ja skodessa ehkä 3/4. Autoissa tavallisesti 1/4 - 1/3.

Hoikan pienikoisen tytön ei kannata kyykkiä. Kannattaa käyttää tiukkaa puseroa.

http://www.fourtitude.com/news/uploads/Features/baumm_deckchair.jpg

Tuossa ennätyslaite, jonka runkona oli muuten silityslauta  ;D

http://www.nsumotor.onlinehome.de/baumm.htm

1,13 litraa sataselle satasen keskinopeudella. Viidessäkympissä se olisi ehkä 0,3 litraa sataselle.

http://www.elsberg-tuning.dk/recordbikes.html

Hirmuhieno kuvasarja.

http://www.youtube.com/watch?v=1U4bOtifdFU
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#21
Tuli mieleen lisää huuhaa MacGyver vinkkejä nuoruudesta..

Eli jos tulppa pimenee kesken ajon ja taskusta löytyy pari johdonpätkää, teräsvillaa, 9voltin patteri ja purkkaa, ei matkan teko katkea.

Aluksi ruuvataan tietysti vanha tulppa pois. Sen jälkeen tulpan kärjen ympärille kieputetaan teräsvillaa johon liitetään ohuet sähköjohdot. Ruuvataan tulppa varovasti kiinni (sopii kyllä kun johdot on ohuet) ja käytetään samalla tiivisteenä purukumia. Sitten räpsitään vain kipinää laittamalla johdot kiinni patteriin aika-ajoin.  :D Jos ajaa kovempaa, täytyy tietysti johdon liittämisnopeudenkin olla vauhdikkaampi. Parasta olisi, jos olisi tarakalla kaveri joka voisi tätä tehdä. Ajoitus on tärkeää ja jos pyörässä on useampi sylinteri ja useampi tulppa pimenee, tarvitaan lisää purkkaa ja johtoa. ;D

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

Akun johdot kun kääntää toisinpäin voi mopon startata takaperin käyntiin. Kokeilkaa (omalla vastuulla)  :P

Mulla oli aikoinaan -70 luvulla kolmipuolikas IC Planet joka hörähti monesti takaperin käyntiin. Siis sillä pystyi peruuttamaan. Sytkä kun oli aikaisessa niin se potki takaisin ja alkoi käymään väärinpäin. Ei muuta kuin peruuttelemaan. Saattoi kesken käynnin muuttaa takaisin oikeinpäin. Sitten mentiin taas eteenpäin. Oli melko metka vekotin. Tämä siis ihan totta, ei mitään mätäkuun juttuja.

Coastside

Saa ne kärjet vauhtipyörän ulkokehällekkin, kun siihen jonkin nokan tekee ja rautalangasta kärki siihen. Lanka maadoittuu pyörään ja kun kontakti katkeaa, niin räppää kipinän. Resonoi jollakin kierroksilla, johon vaikuttaa langan pituus ja paksuus. Kumilla saa vaimennusta.
Konkan tekee paperista ja alumiinifoliosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Onkos kukaan kokeillut tuollaisia pillereitä mopossaan.

Jotkut väittävät että nuo todella toimivat  :-\

Kenzy

Katsastapa joskus dokumentti nimeltä "Kansalainen Jussila", joka kertoo edesmenneestä Jussilan Petteristä, joka hyvällä menestyksellä hankki itsensä velka-ahdinkoon myymällä ternimaitokapseleita lähes identtisillä myyntipuheilla ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

A_sentaja

Heh, heh, taas näitä mainoksia.. 8) Hullu saa olla muttei tyhmä, itse en kokeilisi, enkä suosittelisi muillekkaan. Jos kaveri olisi tosissaan, niin ei se niitä muille möisi ja toisekseen missä ovat faktat... Huuhaa jutuista vielä sen verran, että nykyäänkin moni mopoilija luulee pelin kulkevan sairaan kovaa, kun ottaa änkän pois/tai avartaa olemassaolevaa vaimenninta niin että lähtöö saakutanmoinen mökä vaan putkesta.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kekra

Onhan tuosta kuulemma ihan "faktaakin" olemassa, läpäissyt monet viralliset testit ja todettu toimivaksi ja vaarattomaksi aineeksi -->

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=976638&sid=dc4e8ddcaec3ed97761df05e4b5c545e

Tosin kun moposta puhutaan niin 25 eurolla saa jo aika paljon bensaa joten kannattaa laskea kumpi tulee halvemmaksi, nuo pillerit vai ostaa samalla rahalla suoraan bensaa  :P

Juha

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 08.09.08 - klo:09:44
Heh, heh, taas näitä mainoksia.. 8) Hullu saa olla muttei tyhmä, itse en kokeilisi, enkä suosittelisi muillekkaan. Jos kaveri olisi tosissaan, niin ei se niitä muille möisi ja toisekseen missä ovat faktat... Huuhaa jutuista vielä sen verran, että nykyäänkin moni mopoilija luulee pelin kulkevan sairaan kovaa, kun ottaa änkän pois/tai avartaa olemassaolevaa vaimenninta niin että lähtöö saakutanmoinen mökä vaan putkesta.. :)
Tuo ääni vain tuo sellaisen tunteen että laite kiihtyy. Omasta skootteristani luistaa kytkin hieman liikaa ja aiheuttaa meteliä. Mutta sekunttikello kertoo toista.  ::)

openflow

Vai ,että dopinigia mopedin tankkiin ... :)

Muutama viikko sitten näin kiinanihmeen(4t) jossa oli gianellin tehoputki(2t). aivan helvetillinen meteli ja se kapistus ei mennyt yhtään mihinkään.