Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kulutus, kulku ja kustannukset (kaikki merkit)

Aloittaja Partanen, 18.07.07 - klo:14:12

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tuli ladattua akkua -0,10 cnt/kWh hinnalla. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sarisusanna54

Minun vm. 2017 Znen50QT-11 kuluttaa alle 3l pidemmillä matkoilla, mutta sitten kun pyörähdän vain tässä kylällä niin jo nousee nopeasti kulutus.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: sarisusanna54 - 04.01.23 - klo:16:44Minun vm. 2017 Znen50QT-11 kuluttaa alle 3l pidemmillä matkoilla, mutta sitten kun pyörähdän vain tässä kylällä niin jo nousee nopeasti kulutus.
Kaikista eniten nostaa kulutusta liikkeelle lähdöt/pysähdykset ja kiihdytykset ei niinkään nopeus...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Minun Kymco filly vei nyt talvella 4,4 l kaupunkiajossa kun Baotian maatiellä 3,3 l. Ovat koneiltaan miltei sama, kuten painoltaankin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 04.01.23 - klo:16:53
Lainaus käyttäjältä: sarisusanna54 - 04.01.23 - klo:16:44Minun vm. 2017 Znen50QT-11 kuluttaa alle 3l pidemmillä matkoilla, mutta sitten kun pyörähdän vain tässä kylällä niin jo nousee nopeasti kulutus.
Kaikista eniten nostaa kulutusta liikkeelle lähdöt/pysähdykset ja kiihdytykset ei niinkään nopeus...
Ja kaasukahvan asennon viimeinen neljännes.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.01.23 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 04.01.23 - klo:16:53
Lainaus käyttäjältä: sarisusanna54 - 04.01.23 - klo:16:44Minun vm. 2017 Znen50QT-11 kuluttaa alle 3l pidemmillä matkoilla, mutta sitten kun pyörähdän vain tässä kylällä niin jo nousee nopeasti kulutus.
Kaikista eniten nostaa kulutusta liikkeelle lähdöt/pysähdykset ja kiihdytykset ei niinkään nopeus...
;D
Ja kaasukahvan asennon viimeinen neljännes.
;D
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Kari69

#291
Vaimoni käy työmatkat Kymco Agilityllä. Hän soitti tänään kotimatkaltaan, että skootteri oli lakannut kulkemasta mutta moottori kävi. Arvelin, että hihna olisi katkennut. Hain skootterin ja vaimon kotiin noin 3 km päästä.

Avasin variaattorin ja hihna oli poikki. Skootterilla on ajettu 13 000 km. Hihna oli Narakun, joten se oli varmaankin toinen hihna. Uutenahan noissa on Kymcon hihna. Aika vähän on kaksi hihnaa kestänyt. Keskiarvo 6500 km.

Kotoa löytyi vanha hihna, jonka laitoin paikoilleen ainakin näin aluksi. Lähdin sitten koeajolle ja samalla tankkaaman. Kotimatkalla on pitkä mäki, jossa testaan skootterien kuntoa. Ajan täyttä vauhtia mäkeen ja katson miten alas nopeus putoaa. Oman Agilityni nopeus huipulla on 50 mutta vaimon skootterilla peräti 55. Mäen jälkeen tasaisella mittaan huippunopeuden. Vaimon mopo kulki oman mittarin mukaan peräti 78 km/h. GPS nopeus oli 66 km/h. Onpa kova kulkemaan. Variaattorin rullat olivat hyvin kuluneet, keskipaino noin 6,25 g. Kulutus 2,5 l / 100 km.

Mulla on myös 2 kpl Super8. Olen niitä vasta hieman kokeillut ja ne nousevat tuon testimäen vain 30 km/h.

Coastside

Laatuhihnat ehjässä varissa kestää 5000-7000 km, jossa on syytä ainakin tarkistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04