Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sytytystulppa

Aloittaja keijopel, 05.09.07 - klo:02:29

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 20.07.09 - klo:14:18
Mulla on aina ollu tossa omassani NGK BR9ES ja hyvin ovat toimineet.
Piaggioissa ja Gileroissa yleisin tulppa..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

pena

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 07.11.07 - klo:23:10
Kannattaa etsiä vika tuohon hajoamiseen jos sitä tapahtuu usein. Jos kyseessä on oikean lämpöarvon tulppa, niin liian rikas polttoaineseos ainakin aiheuttaa ennenaikaista hajoamista. Pientä tulppa-avainta ja varatulppaa pidän itse aina mukana pidemmillä matkoilla.
ostin varatulpan mutta myyjä antoi br8hs tulpan vaikka piti olla br8hsa tulppa.tarviiko käydä vaihtamassa vai mikä merkitys tuolla a:lla ?

karkulainen

Taisi liittyä häiriösuojantaan. En muista 100% varmasti. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#65
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.03.09 - klo:17:10
klik
Kuva otettu suurennoslasin avulla, josta hienoinen epäterävyys.

Huono käyntiinlähtö ja pätki ajaessa joskus. NGK C6HSA. Seos tuntuu ohuelta, ilman mitään kaasuttimen muutoksia? Kolmas tulppa 7500 km, joka hiipui oikutellen.


Ilman kaasarin säätöjen muutoksia konerempan ja parin tonnia ajoa, harjaten putsattu tulppa 6 km ajon jälkeen. Tulpan väri ruskeampi ja kulutus samaa luokkaa 3,5L/100km , paljon suuremmilla menohaluilla. Kylmäkäynnistykset helppoja nyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

skodesti

mulla kaikissa yli 50cc 7 ngk ja vakioissa se tehtaan antama arvo 6

hannu8619

Onko muissakin baotianeissa kun tuossa mun retrossa runkoputki just siinä tulpan edessä ettei siihen saa oikein mitään tulppa-avainta kunnolla mahtumaan pitääkö näistä irrottaa kone et saa tulpan vaihdettuu???  ::)pikkasen rupesi sylettämään ku jäi tulppa vaihtamatta >:(
Baotian bt49qt-11

Plom

eipä ole ainakaan omassani mitään runkoputkea tiellä, varmaankin vaan niissä joita on alunperin myyty 2-t koneella.

karkulainen

Ei ole minullakaan mitään suoraan edessä, eikö sinne saa mitään jos vaikka (keskituella ollessa) irroittaa takajousen alakiinnityksestään jolloin kone pääsee liikkumaan vähäsen?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

hannu8619

Ei kai tuota ole 2tahtisena tehty...Tuota jousen irrotusta vois muuten kokeilla jos ei nyt muuten onnistu, hyvä iteja  :)
Baotian bt49qt-11

FrozenCorpse

Saako suomesta Champion RN1C-tulppia? Tai mikä olis lähin vastaava?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 04.05.10 - klo:13:43
Saako suomesta Champion RN1C-tulppia? Tai mikä olis lähin vastaava?
Ihan varmasti saa ja jos ei saa, niin esim. autotarvikevaraosaliikkeissä on eri valmistajien yhteensopivuusmanuaalit joista löytyy vastaava tulppa. Noita manuaaleja taitaa löytyä myös netistä (esim. NGK).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 04.05.10 - klo:13:43
Saako suomesta Champion RN1C-tulppia? Tai mikä olis lähin vastaava?
Vastaava tulppa on NGK-R CPR8E

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Walle - 04.05.10 - klo:18:00
Jossain tulppaluettelossa oli NGK BR10ES ja denso W27ESR(B) .
Voi hyvinkin tietty olla. Champion on siitä surkea tulppamerkki, että lämpöarvoa ei tuosta vielä selviä.
http://www.not2fast.com/ignition/champion_spark_plugs.jpg
Monessa mopon owners/repairmanualissa, joissa on ilmoitettu alkuperäisen tulpan olevan Champion RN1C on laitettu korvaavaksi NGK-R CPR8E